Pentru a asigura că serviciile de transport oferite persoanelor cu dizabilități respectă standardele de calitate și includ asistența și facilitățile necesare.
Persoanele cu mobilitate redusă au drepturi specifice în ceea ce privește transportul și asistența, în întreaga Uniune Europeană. În cele ce urmează, un scurt ghid cu informații despre cardurile de parcare speciale, serviciile disponibile în călătorii și cum să vă pregătiți pentru o vacanță în străinătate. Citește articolul
Calitatea și fiabilitatea sistemelor de inteligență artificială sunt esențiale, iar acest departament trebuie să înțeleagă cum strategia națională sprijină dezvoltarea de IA de încredere și excelență.
În condițiile în care actualul program de guvernare include inteligența artificială în categoria proiectelor strategice și de transformare digitală, Executivul a oficializat joi strategia naţională din domeniu pentru perioada 2024-2027. Inteligența artificială poate fi folosită, printre altele, în asistența medicală, agricultură, transport etc. Citește articolul
Se vorbește despre îmbunătățirea performanțelor, standardizarea și optimizarea platformei, elemente esențiale pentru asigurarea calității serviciilor medicale și a datelor gestionate.
În circa doi ani, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) va avea un nou sistem informatic, cu mult mai performant decât cel existent în prezent. Printre altele, această nouă platformă a CNAS va permite eliminarea rețetelor tipărite, ceea ce va însemna că românii vor putea să-și ia rețeta din orice țară europeană, nu doar din România. Totodată, viitorul sistem informatic va permite accesarea propriului dosar medical electronic. Citește articolul
Unul dintre criteriile de evaluare ale Superbrands este 'calitatea'. Acest departament este responsabil direct de asigurarea calității produselor și serviciilor, contribuind astfel la reputația și succesul brandului.
BDR Associates a demarat a 11-a ediție a programului Superbrands România, 2024 – 2025. A fost constituit Consiliul Onorific Superbrands, în care au fost invitate să participe 30 de personalități din diferite industrii și sectoare de activitate, lideri de companii multinaționale, specialiști în management, marketing, publicitate, comunicare strategică, branding, media și consultanță în domenii relevante. Citește articolul
Noile cerințe de proiectare ecologică influențează direct standardele de calitate, durabilitate, reparabilitate și reciclare ale produselor, asupra cărora acest departament are rol de supraveghere.
Noul regulament oferă un cadru complex pentru stabilirea mecanismelor de proiectare ecologică și este menit să sporească promovarea de produse sustenabile. Acesta face parte din strategia de dezvoltare a UE, European Green Deal (Pactul Verde European) și se aliniază eforturilor Uniunii de a trece de la o economie lineară la una circulară, prietenoasă cu mediul, promovând astfel modele de consum și de producție durabile, mai rezistente, mai ușor de reparat și de reciclat, cu impact redus asupra mediului. Regulamentul impune companiilor obligații mult mai stricte, care acoperă nu doar modalitatea de producție, ci întregul ciclu de viață al unui produs. Citește articolul
Articolul propune condiții minimale pentru menținerea calității actului medical în telemedicină, ceea ce este direct legat de standardele și procedurile de calitate ale serviciilor oferite.
Autoritatea de concurență din România propune măsuri pentru a îmbunătăți accesul la serviciile de telemedicină, în urma unui studiu amănunțit. Recomandările includ extinderea decontării consultațiilor la distanță pentru a ușura presiunea pe sistemul de sănătate și accesul la servicii medicale, economisind timp și costuri. De asemenea, se propune dezvoltarea unei platforme naționale integrate care să permită medicilor accesul la toate analizele pacienților. Pentru a sprijini comunitățile rurale, se recomandă utilizarea terminalelor de telemedicină în zonele fără servicii medicale și crearea de spații dotate în cabinetele medicilor de familie pentru consultații la distanță. Citește articolul
Pentru firmele a căror activitate implică animale (ex: ferme, producători de alimente de origine animală), asigurarea condițiilor optime de creștere și tratament al animalelor este direct legată de calitatea 'produsului' final și de respectarea standardelor de calitate.
Persoanele care dețin animale, aici fiind incluse și cele de companie, trebuie să le asigure o serie de condiții, altfel riscă amendarea, potrivit legislației privind protecția animalelor. În plus, dacă nu le oferă hrană, apă sau adăpost ori le expun forțat unor temperaturi extreme, așa cum sunt cele din această perioadă, riscă să le fie luate de către polițiști. Citește articolul
Se asigură că procedurile de asistență și informare a persoanelor cu dizabilități sunt implementate corect și sunt respectate standardele de calitate.
Un ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), recent oficializat, obligă operatorii economici care activează în imobile în care nu pot fi instalate sau nu au fost încă prevăzute rampe de acces al persoanelor cu dizabilități să ofere informații clare cu privire la posibilitățile de deplasare ale acestora. Companiile vor trebui să amplaseze indicații vizuale, audio și tactile pentru ghidarea clienților. Transportatorilor de persoane le sunt impuse rigori suplimentare în ceea ce privește informarea persoanelor cu dizabilități. Citește articolul
Directiva subliniază importanța ca produsele să fie reparabile. Departamentul de calitate trebuie să se asigure că produsele sunt proiectate și fabricate pentru a fi durabile și ușor de reparat, conform noilor cerințe, pentru a reduce retururile și nemulțumirile clienților.
La nivelul Uniunii Europene (UE) a fost discutată în ultimul an și oficializată de curând o directivă privind consolidarea dreptului la reparație a bunurilor, în ideea de a recurge mai degrabă la repararea acestora decât la înlocuirea lor cu altele noi. Noua directivă va trebui transpusă în legislația noastră până la finele lui iulie 2026 și are ca scop eliminarea obstacolelor care împiedică consumatorii să opteze pentru repararea produselor, dar și promovarea unui consum durabil. Citește articolul
Acest departament este responsabil să se asigure că produsele vândute respectă cerințele de calitate și conformitate, pentru a evita defectele, plângerile clienților și amenzile ANPC.
Pe lângă controalele ANPC structurate în mod specific domeniului în care activează, comercianții trebuie să nu uite că sunt obligați să se conformeze unor reglementări general valabile, cum sunt cele referitoare la garanția produselor. Citește articolul