Departament: Managementul Calității (QA/QC)
UPDATE Regulamentul european care permite etichetarea digitală a îngrășămintelor a fost oficializat
Asigurarea că informațiile despre produse sunt corecte, complete și ușor accesibile, indiferent de format (fizic sau digital), ține de standardele de calitate ale produsului și ale informațiilor oferite clienților.
Regulamentul european privind etichetarea digitală a îngrășămintelor a fost oficializat astăzi, după publicarea sa în Jurnalul Oficial al UE. Documentul impune folosirea etichetelor digitale pentru fertilizanții folosiți în spațiul european. Măsura se va aplica începând cu data de 1 mai 2027.
Citește articolul
UPDATE Consolidarea rolului statului în autorizarea, supravegherea și controlul activității farmaciilor, oficială
Acest departament se asigură că produsele vândute (în acest caz, medicamentele) respectă standardele de calitate și siguranță, cum ar fi să nu fie expirate și să aibă toate documentele. Vor să știe ce riscuri există dacă aceste reguli nu sunt respectate.
O ordonanță care vizează modificarea și completarea Legii farmaciei a fost oficializată chiar azi. Formula agreată miercuri în ședința Executivului diluează formula propusă inițial, renunțându-se la majorarea drastica a amenzilor contravenționale, la creșterea tarifelor administrative ori la înființarea farmaciilor universitare. Citește articolul
Etichetele Nutri-Score ar putea reveni în România: Ce trebuie să știe producătorii și consumatorii
Ei sunt responsabili să se asigure că informațiile nutriționale de pe etichetă sunt corecte și complete și că produsul respectă standardele de calitate conform celor declarate pe etichetă.
Executivul intenționează să restabilească cadrul legal pentru implementarea etichetei nutriționale Nutri-Score în România. Un proiect de hotărâre de Guvern pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Economiei propune ca operatorii economici care comercializează produse alimentare să poată utiliza așa-numita etichetă Nutri-Score, prin care să asigure o informare completă și corectă a consumatorilor cu privire la valorile nutriționale ale alimentelor. Citește articolul
Bacalaureat 2025: Candidații vor putea cere să-și vadă lucrarea înainte de a face contestație
Acest departament este interesat de modul în care este asigurată corectitudinea și transparența procesului de evaluare, cum ar fi posibilitatea elevilor de a-și vedea lucrarea înainte de a depune contestație.
Ministerul Educației a oficializat recent ordinul care stabilește cadrul pentru organizarea și desfășurarea examenului național de bacalaureat din anul 2025. Noutățile aduse de noua formulă de organizare a acestui examen sunt legate de posibilitatea participanților de a-și vedea lucrările după afișarea rezultatelor inițiale, precum și introducerea unei etape de evaluare în iarnă, în care se verifică competențele lingvistice și digitale ale elevilor. Citește articolul
Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 9 - 15 septembrie 2024
Se asigură că informațiile despre produse, inclusiv cantitatea și prețul pe unitate, sunt corecte și conforme cu reglementările legale, fiind parte a standardelor de calitate și transparență.
16 Septembrie 2024 | 2056 | Timp de citire: 2 min.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 9 - 15 septembrie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
UPDATE Metodologia pentru elaborarea și actualizarea calificărilor profesionale, oficializată
Noile reglementări privind definirea și evaluarea competențelor sunt importante pentru asigurarea calității personalului și a modului în care aceștia își desfășoară activitatea, contribuind la menținerea și îmbunătățirea standardelor de calitate ale produselor și serviciilor companiei.
Un nou ordin aprobă metodologia prin care sunt introduse o serie de concepte și clarificări privind elaborarea procesului de calificare, scopul acestuia, procesul de feedback, procesul de recunoaștere a calificării, dar și lămuriri privind calificarea prin competențe și corelarea calificărilor românești cu standardele internaționale.
Citește articolulUPDATE Schimbări legate de îngrijirile paliative, spitalizarea adolescenților, dar și facilitarea accesului la medicamente, oficializate
Acest departament este interesat să înțeleagă standardele și definițiile noilor servicii medicale (cum ar fi îngrijirile paliative), pentru a asigura că serviciile firmei îndeplinesc cerințele de calitate.
6 Septembrie 2024 | 3037 | Timp de citire: 2 min.
Mai multe modificări ce vizează domeniul medical au fost oficializate azi, prin publicarea lor în Monitorul Oficial, fiind vizate, printre altele, îngrijirile paliative, respectiv tratamentul ce ameliorează simptomele unei boli, de cele mai multe ori, terminale, spitalizarea adolescenților și adulților tineri, respectiv a tinerilor cu vârsta cuprinsă între 15 și 21, dar și introducerea unui nou mecanism de facilitare a accesului la medicamente. Citește articolul
Consultant: Atenție la utilizarea sigiliilor SGR. Există riscul contabilizării greșite a ambalajelor între punctele de returnare
Acest departament se asigură că procesele operaționale, cum ar fi colectarea, sigilarea și predarea ambalajelor, se desfășoară conform standardelor (manualul SGR) și că erorile care pot duce la pierderi financiare sau la probleme de conformitate sunt minimizate.
Comercianții care au constituite puncte de returnare pentru ambalajele SGR trebuie să respecte o serie de instrucțiuni în ceea ce privește depozitarea și predarea acestor ambalajle către administratorul de sistem. Ambalajele luate de la consumatori sunt păstrate în saci sau containere obținute de la RetuRo, iar sigiliarea lor se face cu sigilii cu coduri de identificare aferente punctelor de returnare - or, asta înseamnă că sigiliile nu pot fi folosite nici măcar între punctele de lucru ale aceluiași comerciant, pentru că va duce la „contabilizarea” greșită a ambalajelor predate. Citește articolul
UPDATE Diminuarea risipei alimentare: Donarea alimentelor, încurajată prin câteva facilități fiscale. Care sunt condițiile în care se poate face transferul gratuit
Acest departament se ocupă de asigurarea calității și siguranței produselor. Articolul detaliază condițiile de siguranță alimentară și termenele de valabilitate pentru alimentele care pot fi donate, asigurându-se că produsele ajung la consumatori în condiții bune.
29 August 2024 | 2074 | Timp de citire: 6 min.
Una dintre măsurile impuse operatorilor economici pentru prevenirea și diminuarea risipei alimentare este donarea alimentelor - atâta timp cât se face în condițiile stricte din lege, plătitorii de impozit pe profit beneficiază de unele facilități fiscale pentru transferul gratuit al alimentelor către operatorii receptori. Transferul se face obligatoriu în baza unui contract-cadru, cu asigurarea trasabilității specifice domeniului agroalimentar, operatorii fiind obligați să păstreze evidența furnizorilor produselor pe care le primesc și a beneficiarilor acestora pentru o perioadă de trei ani. Produsele alimentare pot fi transferate doar până la anumite termene, fiind interzisă, de regulă, revânzarea acestora. Citește articolul
Soluția care face probleme – Coșmarul digital al noii platforme a Registrului Comerțului
Articolul descrie un exemplu negativ de implementare a unui serviciu, cu probleme majore de funcționalitate, testare și satisfacție a utilizatorilor, fiind un studiu de caz relevant despre ce înseamnă calitatea slabă într-un proiect.
În data de 1 august 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului a lansat noua sa platformă online, menită să revoluționeze modul în care se înființează și gestionează entitățile juridice în România. Anunțul lansării noii platforme online ar fi fost primit cu aplauze și entuziasm de către antreprenorii din România, dacă acest vis inocent nu s-ar fi transformat, peste noapte, într-un veritabil coșmar digital. În loc să aducă simplificare și eficiență, noua platformă a reușit să contrazică așteptările optimiste ale profesioniștilor, generând frustrări și confuzii. Ceea ce promitea să fie o revoluție a serviciilor publice care gestionează funcționarea societăților s-a dovedit a fi, în realitate, o nouă mare complicație, care pune la grea încercare răbdarea utilizatorilor. Teoretic, așa cum s-a susținut în presă, toate operațiunile derulate prin intermediul noii platforme ar trebui să fie finalizate cu succes în doar 24 de ore, fără a mai fi nevoie de vizite interminabile la ghișeu sau de dosare prăfuite. Practica e însă mult diferită de teorie: experiența ne arată că această reformă digitală generează haos, nu eficiență! Citește articolul










