Acest departament este interesat să înțeleagă standardele și definițiile noilor servicii medicale (cum ar fi îngrijirile paliative), pentru a asigura că serviciile firmei îndeplinesc cerințele de calitate.
Mai multe modificări ce vizează domeniul medical au fost oficializate azi, prin publicarea lor în Monitorul Oficial, fiind vizate, printre altele, îngrijirile paliative, respectiv tratamentul ce ameliorează simptomele unei boli, de cele mai multe ori, terminale, spitalizarea adolescenților și adulților tineri, respectiv a tinerilor cu vârsta cuprinsă între 15 și 21, dar și introducerea unui nou mecanism de facilitare a accesului la medicamente. Citește articolul
Acest departament se asigură că procesele operaționale, cum ar fi colectarea, sigilarea și predarea ambalajelor, se desfășoară conform standardelor (manualul SGR) și că erorile care pot duce la pierderi financiare sau la probleme de conformitate sunt minimizate.
Comercianții care au constituite puncte de returnare pentru ambalajele SGR trebuie să respecte o serie de instrucțiuni în ceea ce privește depozitarea și predarea acestor ambalajle către administratorul de sistem. Ambalajele luate de la consumatori sunt păstrate în saci sau containere obținute de la RetuRo, iar sigiliarea lor se face cu sigilii cu coduri de identificare aferente punctelor de returnare - or, asta înseamnă că sigiliile nu pot fi folosite nici măcar între punctele de lucru ale aceluiași comerciant, pentru că va duce la „contabilizarea” greșită a ambalajelor predate. Citește articolul
Acest departament se ocupă de asigurarea calității și siguranței produselor. Articolul detaliază condițiile de siguranță alimentară și termenele de valabilitate pentru alimentele care pot fi donate, asigurându-se că produsele ajung la consumatori în condiții bune.
Una dintre măsurile impuse operatorilor economici pentru prevenirea și diminuarea risipei alimentare este donarea alimentelor - atâta timp cât se face în condițiile stricte din lege, plătitorii de impozit pe profit beneficiază de unele facilități fiscale pentru transferul gratuit al alimentelor către operatorii receptori. Transferul se face obligatoriu în baza unui contract-cadru, cu asigurarea trasabilității specifice domeniului agroalimentar, operatorii fiind obligați să păstreze evidența furnizorilor produselor pe care le primesc și a beneficiarilor acestora pentru o perioadă de trei ani. Produsele alimentare pot fi transferate doar până la anumite termene, fiind interzisă, de regulă, revânzarea acestora. Citește articolul
Articolul descrie un exemplu negativ de implementare a unui serviciu, cu probleme majore de funcționalitate, testare și satisfacție a utilizatorilor, fiind un studiu de caz relevant despre ce înseamnă calitatea slabă într-un proiect.
În data de 1 august 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului a lansat noua sa platformă online, menită să revoluționeze modul în care se înființează și gestionează entitățile juridice în România. Anunțul lansării noii platforme online ar fi fost primit cu aplauze și entuziasm de către antreprenorii din România, dacă acest vis inocent nu s-ar fi transformat, peste noapte, într-un veritabil coșmar digital. În loc să aducă simplificare și eficiență, noua platformă a reușit să contrazică așteptările optimiste ale profesioniștilor, generând frustrări și confuzii. Ceea ce promitea să fie o revoluție a serviciilor publice care gestionează funcționarea societăților s-a dovedit a fi, în realitate, o nouă mare complicație, care pune la grea încercare răbdarea utilizatorilor. Teoretic, așa cum s-a susținut în presă, toate operațiunile derulate prin intermediul noii platforme ar trebui să fie finalizate cu succes în doar 24 de ore, fără a mai fi nevoie de vizite interminabile la ghișeu sau de dosare prăfuite. Practica e însă mult diferită de teorie: experiența ne arată că această reformă digitală generează haos, nu eficiență! Citește articolul
Noile reguli stabilesc standarde minime pentru condițiile de viață ale animalelor (de exemplu, suprafața minimă), iar acest departament se asigură că aceste standarde de calitate sunt îndeplinite.
Un proiect de hotărâre ce are ca scop modificarea și completarea normelor metodologice pentru gestionarea câinilor fără stăpân a fost pus în dezbatere publică pe pagina de internet a Autorității Naţionale Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA). Principalele modificări se referă la implicarea consiliilor județene în gestionarea acestei probleme, clarificarea responsabilităților consiliilor locale și ale proprietarilor de câini. Proiectul detaliază, de asemenea, programul de acces al publicului în adăposturi, procedura de emitere a deciziilor de eutanasiere, subvenționarea sterilizării și condițiile de comercializare a câinilor. Citește articolul
Departamentul este preocupat de asigurarea calității informațiilor și a proceselor generate de inteligența artificială, pentru a se asigura că acestea sunt precise și fiabile.
Sectorul învățământului este considerat un domeniu cu risc ridicat în contextul utilizării inteligenței artificiale (AI) din mai multe motive, conform reglementărilor europene recente. Aceste motive sunt legate de potențialele impacturi asupra siguranței, sănătății și drepturilor fundamentale ale indivizilor implicați, în special elevii și profesorii. Un raport recent subliniază disparitățile în integrarea tehnologiilor digitale între regiunile Europei, precum și impactul pandemiei asupra volumului de muncă al profesorilor, care s-au confruntat cu o adaptare rapidă la noile instrumente tehnologice în condiții de stres și incertitudine. Statele trebuie să acorde însă o deosebită atenție și să prioritizeze formarea continuă a cadrelor didactice pentru a utiliza eficient AI și a reduce riscurile asociate. Citește articolul
Acest departament are un interes direct în menținerea calității alimentelor și în gestionarea stocurilor pentru a minimiza risipa, asigurând conformitatea cu standardele de siguranță alimentară.
Legea impune operatorilor economici din sectorul agroalimentar, inclusiv cei din industria hotelieră și alimentația publică, să implementeze măsuri de prevenire a risipei alimentare, obligându-i să adopte cel puțin două din zece măsuri stabilite. Normele de aplicare recente detaliază măsurile specifice pentru fiecare etapă a lanțului alimentar și impun, între altele, adoptarea unui plan anual de măsuri sau comunicări anuale către angajați despre obiectivele de reducere a risipei. În plus, clienții trebuie să fie informați despre posibilitatea de a lua acasă alimentele neconsumate, fără costuri suplimentare, drept ce trebuie menționat în meniuri. Vorbim, totodată, de colectarea separată a deșeurilor alimentare, pe categorii, dar și de redirecționarea de către unitățile de alimentație publică a alimentelor către operatorii receptori sau consumatorii finali. Citește articolul
Articolul subliniază importanța ca datele raportate să fie de înaltă calitate și fără erori, un scop cheie al acestui departament.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a început oficial testarea și analiza datelor din fișierul standard de control fiscal (SAF-T), oferind contribuabililor un prim feedback asupra calității datelor raportate. Astfel, s-a trecut la o nouă etapă în implementarea SAF-T, care înseamnă verificarea corectitudinii datelor raportate, nu doar îndeplinirea obligației de raportare. Citește articolul
Garantează că produsele sau serviciile firmei sunt de cea mai bună calitate și că procesele interne sunt îmbunătățite constant, fiind esențial pentru standarde precum ISO 9001.
Implementarea standardelor ISO, deși asociată cu costuri inițiale semnificative, aduce beneficii pe termen lung, cum ar fi îmbunătățirea eficienței operaționale, creșterea satisfacției clienților și accesul la noi piețe - totodată, vorbim de o dimensiune mai mică a riscului sancțiunilor pentru neconformare la nivel legislativ. Companiile care se gândesc la certificarea ISO trebuie să anticipeze cheltuieli pentru consultanță, formarea angajaților, dezvoltarea documentației și realizarea auditurilor, dar aceste investiții pot fi justificate prin avantajele tangibile pe care le oferă certificarea, cum ar fi reducerea riscurilor legale, creșterea competitivității ori expunerea favorabilă la nivel internațional. Citește articolul
Se concentrează pe asigurarea unei calități constante a produselor și serviciilor, optimizarea proceselor și creșterea satisfacției clienților.
Standardele ISO reprezintă norme internaționale care definesc bunele practici în managementul calității, protecția mediului și siguranța ocupațională, fiind esențiale pentru companii în vederea îmbunătățirii eficienței operaționale, creșterii satisfacției clienților și accesului pe piețele internaționale. Cele mai comune standarde ISO, precum ISO 9001, ISO 14001 și ISO 45001, contribuie la asigurarea calității produselor și serviciilor, gestionarea impactului asupra mediului și crearea unui mediu de lucru sigur. Implementarea acestor standarde aduce beneficii semnificative, inclusiv optimizarea proceselor interne, conformitatea legală și îmbunătățirea imaginii companiei, iar impactul acestora poate fi măsurat prin indicatori de performanță, audite și feedback de la clienți și angajați. Discutăm astăzi despre aceste standarde cu Rareș Nicorici - Golden Audit Consulting. Citește articolul