Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul aduce în discuție riscuri legate de proiecte majore de infrastructură (finanțare, controverse de mediu) și impactul evenimentelor globale asupra mediului, informații relevante pentru evaluarea și gestionarea riscurilor unei companii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor fiscale și financiare asociate cu activitatea PFA-urilor, asigurând că obligațiile sunt îndeplinite corect pentru a evita sancțiunile.
Ce taxe plătește o persoană fizică autorizată (PFA) în acest an pentru veniturile pe care le obține? Impozit, în primul rând, iar contribuții sociale la pensii (CAS) și la sănătate (CASS) fie opțional, fie obligatoriu, în funcție de dimensiunea veniturilor sale. În plus, dacă vrea să fie asigurat pentru concedii medicale, achită o contribuție distinctă, dar care nu e obligatorie niciodată, indiferent cât ar câștiga. Citește articolul
Articolul identifică riscurile legate de neconformitatea cu legislația muncii și controalele ITM, oferind informații pentru a evalua și diminua aceste riscuri la nivelul firmei.
Inspectorii muncii din inspectoratele teritoriale de muncă (ITM) au două ținte majore în verificările pe care le desfășoară la angajatori: una este relațiile de muncă, iar cealaltă este securitatea și sănătatea în muncă (SSM). Analizând activitatea planificată pentru acest an a inspectorilor, dar și practica din anul precedent, redacția noastră explică astăzi ce fel de angajatori au șanse mari să fie controlați anul acesta și pentru ce chestiuni. Citește articolul
Prezintă măsurile cheie pentru a identifica, evalua și reduce riscurile de spălare a banilor și finanțare a terorismului, prin implementarea unor proceduri stricte de cunoaștere a clienților și partenerilor, și prin monitorizarea internă a activităților.
Avocații sunt considerați, în virtutatea legislației pentru prevenirea spălării de bani și a finanțării terorismului, ca fiind una din categoriile profesionale cele mai expuse la astfel de activități. Din cauză că clienții le-ar putea folosi serviciile în asemenea scopuri, avocații au anumite obligații de raportare a tranzacțiilor cu privire la care le acordă primilor asistență. De aceea, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a emis un comunicat prin care explică într-un mod mod destul de detaliat și practic ce obligații concrete au avocații în domeniu. Citește articolul
Acest departament analizează și previne riscurile la care este expusă firma. Fraudele comise de falși inspectori reprezintă un risc serios, iar ei trebuie să știe cum să protejeze firma de astfel de înșelăciuni și să stabilească proceduri interne de verificare.
Mai multe persoane care pretind că sunt comisari ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) efectuează controale la firmele din țara noastră și, sub pretextul descoperirii unor nereguli la acestea, aplică și solicită plata pe loc a unor amenzi, avertizează, printr-un comunicat de presă, reprezentanții autorității. În aceste condiții, îți spunem astăzi care sunt atribuțiile comisarilor ANPC și cum se pot feri firmele de posibilele fraude. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează potențialele probleme sau riscuri pentru companie. O modificare legislativă care afectează detașările poate crea riscuri operaționale sau contractuale pentru firmele care aveau personal detașat în instituții publice sau care depindeau de astfel de aranjamente.
Ca urmare a unei recente ordonanțe de urgență a Guvernului, detașările din privat la stat nu mai sunt posibile. Guvernul a făcut o excepție doar pentru Ministerul de Externe, unde a acordat un timp pentru ocuparea posturilor libere prin concurs, însă majoritatea detașărilor din privat au încetat ca urmare a ordonanței. Citește articolul
Discuțiile despre întârzieri, avertismentele către constructori și contestațiile la licitații pot semnala riscuri semnificative pentru finalizarea proiectelor la timp și în buget, aspecte monitorizate de acest departament pentru a minimiza impactul negativ.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament folosește tabele pentru a crea registre de riscuri, matrici de control, planuri de audit sau rapoarte de monitorizare. Tabelele îi ajută să organizeze informațiile complexe într-un mod structurat, facilitând analiza și deciziile privind riscurile.
Tabelele sunt elemente foarte des utilizate în documentele folosite de companii. Pentru a putea accesa toate opțiunile pe care MS Word le oferă pentru tabele, trebuie mai întâi să introducem unul din meniu, secțiunea Insert/Table. Citește articolul
O mentalitate proactivă, care evită victimizarea și încurajează soluțiile, ajută angajații să identifice și să gestioneze mai bine riscurile operaționale și interne ale companiei, contribuind la un control intern eficient.
Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul
Articolul abordează ideea de a anticipa problemele, de a avea planuri de rezervă și de a găsi soluții creative în fața dificultăților, transformând obstacolele percepute (precum schimbările legislative sau durata deschiderii unei firme) în provocări gestionabile. Acestea sunt principii fundamentale în managementul riscului.
Am cochetat de multe ori cu sentimentul că ar trebui să dau vina pe alţii pentru eşecurile mele. Am şi făcut asta de câteva ori. Şi probabil că aş fi continuat să o fac, dacă n-aş fi întâlnit un om care mi-a oferit un şerveţel de hârtie. Citește articolul