Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este important pentru acest departament să cunoască metode rapide și eficiente de a evita sau rezolva neînțelegerile cu băncile, pentru a nu pierde bani și a proteja imaginea și stabilitatea companiei.
Atunci când au un litigiu cu banca, românii pot apela la mecanismul concilierii, ca o formă alternativă de soluționare a diferendelor. Exemple de avantaje practice pentru consumatorii care folosesc acest mecanism apar tot mai des - chiar recent, au fost șterse datorii record, de către o bancă, de 300.000 de lei, respectiv 52.000 de franci elvețieni (CHF). Citește articolul
Articolul vorbește despre cum ANAF clasifică firmele după riscul fiscal și își adaptează controalele. Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a identifica, evalua și reduce riscurile fiscale ale companiei, asigurându-se că există controale interne eficiente și că firma nu intră în categoria de risc ridicat.
Activitatea de control la firme a inspectorilor fiscali este în plin proces de redefinire, așa cum reiese atât din tendințele identificate de specialiști, cât și din comunicarea publică a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, se observă pași treptați către o informatizare a ANAF, dar și către transparentizarea activității de control. În plus, o arie majoră de interes rămâne, și în acest an, cea a dotării cu case de marcat cu jurnal electronic. Citește articolul
Ambele subiecte prezintă riscuri: volatilitatea prețurilor materiilor prime (rodiu) și riscul de întrerupere a operațiunilor sau de pierderi din cauza unei epidemii (gripa aviară) necesită strategii de management al riscului.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru acest departament, nerespectarea GDPR reprezintă un risc operațional și financiar semnificativ pentru firmă. Articolul îi ajută să înțeleagă cum funcționează controalele ANSPDCP și ce măsuri preventive și de răspuns pot lua pentru a gestiona acest risc și a asigura conformitatea.
Importanța respectării Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) este reflectată și în atribuțiile vaste pe care Autoritatea română de protecție a datelor (ANSPDCP) le are cu privire la investigarea firmelor vizate de Regulament. În acest context, vă prezentăm care sunt cele mai importante elemente legate de investigațiile Autorității, de la situațiile în care puteți fi investigați la cum trebuie cooperat cu Autoritatea, pentru a nu risca consecințe negative. Citește articolul
Amensile și incidentele de securitate a datelor, așa cum sunt descrise în articol, reprezintă riscuri majore pentru companie. Acest departament este responsabil să identifice și să evite astfel de situații neplăcute.
Autoritatea română de protecție a datelor (ANSPDCP) a aplicat, recent, amenzi de mii de euro pentru unele fapte contrare Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Într-un caz a fost vorba de trimiterea unor e-mail-uri nesolicitate (spam) și continuarea trimiterii acestora, deși emițătorului i s-a cerut să nu mai continue trimiterea de e-mail-uri. În celălalt caz, a fost vorba de trimiterea de date personale, în mod eronat, pe adresa de e-mail a unei alte persoane. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile financiare, iar costurile neprevăzute sau excesive generate de roamingul angajaților pot reprezenta un astfel de risc, pe care trebuie să-l înțeleagă și să-l gestioneze pentru a preveni pierderile financiare.
De anul acesta, volumul de date ce pot fi consumate în roaming fără aplicarea unor taxe suplimentare a crescut. Acest lucru înseamnă că utilizatorii pot folosi mai mult internet atunci când călătoresc, fără să plătească nimic în plus, informează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Citește articolul
Departamentul are nevoie de aceste informații pentru a identifica riscurile fiscale ale companiei, a evalua vulnerabilitățile și a dezvolta proceduri interne solide pentru a preveni problemele ce pot apărea în timpul controalelor.
Companiile și persoanele fizice pot fi supuse, de către inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), unor verificări amănunțite sau fugitive. În esență, ne referim la inspecția fiscală, care este un tip mai amplu de control, și la controalele inopinate, care sunt mai scurte și mai țintite. Însă nu trebuie să uităm nici de controalele făcute „la distanță”, cum sunt verificarea situației fiscale personale și verificarea documentară. Iată principalele chestiuni urmărite prin aceste controale ale ANAF și regulile majore de verificare. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu identificarea și reducerea riscurilor pentru companie. Nerespectarea legii privind beneficiarul real poate duce la riscuri majore, cum ar fi amenzi mari sau chiar dizolvarea firmei. De asemenea, ajută la prevenirea spălării de bani, un risc financiar și reputațional.
De când a intrat în vigoare noua lege pentru prevenirea spălării de bani și a faptelor de finanțare a terorismului (Legea nr. 129/2019), a apărut și o obligație care a șocat multe firme - necesitatea pentru companii de a arăta, prin depunerea unui formular, cine este beneficiarul real al tranzacțiilor efectuate de astfel de companii. Vestea bună pentru firme, însă, este că ele mai au timp suficient pentru a depune formularul anul acesta. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de modul în care o instituție publică (Ministerul Educației) și-a ajustat politicile salariale în urma unui audit al Curții de Conturi, pentru a se asigura că funcționarea este corectă și că sunt evitate riscuri financiare sau legale.
Educatorii din grădinițe și-au pierdut majorările salariale prevăzute de legislație pentru predarea simultană la mai multe grupe de preșcolari, conform unui act normativ oficializat de puțină vreme. Asta înseamnă că majorările se acordă numai profesorilor din învățământul primar sau gimnazial. Citește articolul
Trebuie să identifice riscurile legale și financiare (amenzi) legate de aceste noi reguli de vânzare online și să se asigure că firma ia măsuri pentru a le evita.
Comercianții care vor limita sau chiar bloca accesul persoanelor din străinătate la informațiile online privind produsele sau serviciile oferite vor fi sancționați cu amenzi ce pot ajunge până la 50.000 de lei, potrivit unor norme care se aplică de mâine. De asemenea, aceștia vor putea primi amenzi și pentru discriminări bazate pe naționalitate sau locul de domiciliu atunci când vine vorba de produsele și serviciile oferite sau metodele de plată. Citește articolul