Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile sunt importante pentru a evalua și gestiona riscul ca firma să fie considerată cu risc fiscal ridicat din cauza unor declarații incorecte, ajutând la implementarea controalelor interne adecvate.
Începând de astăzi, codul de TVA poate fi obținut, într-o anumită situație, de către contribuabili în aceeași zi cu depunerea solicitării, conform unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Practic, vorbim de o declarație pe propria răspundere care, dacă include date false, duce la încadrarea contribuabilului la risc fiscal ridicat. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile la care se expune firma, inclusiv cele legate de nerespectarea legilor privind tichetele de valoare și amenzile aferente, pentru a propune măsuri de prevenție și pentru a asigura un control intern eficient.
Toate biletele de valoare, fie ele tichete de masă, tichete cadou, tichete de creșă, tichete culturale sau vouchere de vacanță, pot fi distribuite, începând din acest an, în baza unui singur act normativ, distribuția acestora nemaifiind reglementată de mai multe acte normative, așa după cum se întâmpla până la sfârșitul anului trecut. Citește articolul
Acest departament ar evalua riscurile financiare și operaționale cauzate de incertitudinile sau întârzierile în finanțarea programului Start-up Nation, elaborând strategii pentru a le diminua.
Banii alocați pentru programul de finanțare Start-up Nation în acest an nu pot îndestula decât puțin peste 2.000 de proiecte, dacă proiectul legii bugetului de stat, pus joi în dezbatere publică, va intra în vigoare în forma în care este acum. Dacă ne uităm pe cifre, peste 20.000 de proiecte au fost înregistrate până acum, iar perioada de înscrieri mai ține până pe 12 februarie. Practic, implementarea ar ajunge să se facă abia în 2020, pentru că ar fi nevoie de alocarea mai multor bani decât prevede bugetul acum. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu riscurile fiscale, cum ar fi încadrarea într-o categorie de risc ridicat sau potențialele investigații anti-fraudă, pentru a implementa măsuri de prevenție și control intern.
Firmele care vor să obțină codul de TVA îl pot căpăta în aceeași zi, conform unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), care se aplică de azi. Mai precis, procedura în scopuri de TVA a fost simplificată astfel încât înregistrarea în scopuri de TVA să fie posibilă online, însă numai într-o anumită situație. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că firma nu-și asumă riscuri legale sau financiare atunci când stabilește politici sau angajează persoane care primesc pensie de invaliditate, respectând toate cerințele legale și evitând potențialele litigii.
Pensia pentru gradul I și II de invaliditate poate fi cumulată cu veniturile din activități independente în mod nelimitat, potrivit Legii pensiilor. Cei cu pensie de gradul III de invaliditate au posibilitatea să cumuleze și ceva venituri din salarii, fără să le fie suspendat dreptul la pensie. Citește articolul
Acest departament este preocupat de identificarea și gestionarea riscurilor financiare, cum ar fi pierderea beneficiului cotei reduse de TVA din cauza fluctuațiilor cursului valutar care pot depăși plafonul valoric al locuinței.
De la 1 ianuarie, una dintre condițiile negative care-i ținea pe cumpărătorii români persoane fizice de achiziția locuințelor cu cota redusă a taxei pe valoarea adăugată (TVA) a fost eliminată din Codul fiscal. Cota de 5% se aplică indiferent de numărul de achiziții de locuințe cu acest TVA. Am discutat, în acest context, cu un expert contabil despre situația celor care anul trecut au plătit un avans cu TVA de 19% și s-ar încadra anul acesta la cota redusă. Citește articolul
Articolul analizează riscuri semnificative care pot afecta economia, cum ar fi tensiunile geopolitice, Brexit-ul și deprecierea cursului de schimb. Pentru acest departament, este crucial să înțeleagă și să anticipeze astfel de pericole externe care pot influența stabilitatea și operațiunile companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Publicarea gradului de risc fiscal al companiei reprezintă un risc major pentru reputația și stabilitatea afacerii. Acest departament trebuie să identifice și să planifice cum să gestioneze un astfel de risc, precum și să stabilească controale interne pentru a minimiza șansele de a fi încadrat la risc ridicat.
Categorizarea companiilor din România în funcție de riscul lor fiscal și publicarea online a acestei categorizări ar putea aduce probleme de imagine pentru societățile încadrate la risc fiscal mediu sau ridicat, sunt de părere specialiștii Deloitte România. Recent, autoritățile au decis că firmele vor fi categorizate în entități cu risc fiscal mic, mediu sau ridicat, însă e nevoie de reglementări suplimentare. Citește articolul
Articolul tratează direct gestionarea riscului de insolvență și modul în care agențiile trebuie să instituie controale (prin instrumente de garantare) pentru a proteja clienții și a reduce impactul unui eveniment neprevăzut, fiind fundamental pentru strategia de management al riscului.
În caz de insolvență și ca urmare a neexecutării obligațiilor în legătură cu pachetele turistice cumpărate, instrumentele de garantare obligatoriu de încheiat de către agențiile turistice acoperă riscul acestora de neplată și asigură, în subsidiar, rambursarea banilor către cei care fie nu au mai apucat să plece în vacanță, fie nu se mai pot întoarce în țară. Potrivit unei proceduri recent oficializate, agențiile trebuie să furnizeze clienților documente în care sunt explicate drepturile acestora în legătură cu procedura de garantare și vor garanta rambursările indiferent dacă au vândut direct sau ca intermediar pachetele turistice. Citește articolul
Un cadastru clar și actualizat reduce riscurile legale și financiare legate de proprietățile companiei, cum ar fi disputele de proprietate sau problemele la dezvoltarea anumitor proiecte.
În prezent, activitatea de cadastrare gratuită din cadrul Programului Național de Cadastru și Carte Funciară (PNCCF) se desfășoară în mii de localități din țara noastră, potrivit datelor publicate recent de autorități. Terenurile și clădirile neînscrise până în prezent în evidențele oficiale urmează să fie cadastrate gratuit până în anul 2023. Citește articolul