Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Ajută la identificarea și prevenirea riscurilor legate de nerespectarea regulilor de protecție a datelor și la asigurarea că firma funcționează corect.
Ținerea unui registru al prelucrărilor de date personale este prevăzută de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Obligația de a avea un astfel de registru este detaliată în GDPR prin prisma conținutul său obligatoriu, dar nu se impune decât ca el să fie în formă scrisă. Prin urmare, cum anume arată acest registru poate să difere lejer de la o firmă la alta. Important este conținutul, așa cum subliniază specialiștii, nu forma. Citește articolul
Acest departament identifică, evaluează și gestionează riscurile cu care se confruntă compania, inclusiv riscurile legate de siguranța angajaților și neconformitatea legală.
Prevenirea este o activitate obligatorie și esențială pentru o companie, scopul fiind ca salariații acesteia să lucreze într-un mediu cât mai ferit de riscul de accidentare sau de riscul de a căpăta boli profesionale. Conform legislației în vigoare, angajatorii au mai multe obligații pe partea de prevenire a riscurilor profesionale. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze riscurile legate de prelucrarea datelor copiilor, deoarece nerespectarea regulilor poate duce la amenzi mari și la afectarea reputației companiei.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) nu "se activează" numai când vorbim de datele personale ale celor care împlinesc 14, 16 sau 18 ani. Când ne referim la datele personale ale unui individ, nu ne uităm la vârsta lui decât ca să vedem dacă e nevoie de o atenție și o protecție deosebită, cum e în cazul copiilor. Citește articolul
Acest departament evaluează și gestionează riscurile pentru companie, iar încălcările GDPR și cererile de despăgubire pot reprezenta un risc financiar și de reputație important.
Persoanele care suferă un prejudicu în baza încălcării Regulamentului general privind protecţia datelor (GDPR) pot cere (şi obţine) repararea integrală a prejudiciului. Astfel, există o serie de elemente care trebuie luate în considerare de o persoană care consideră că i-au fost încălcate drepturile prevăzute în cadrul GDPR şi vrea, astfel, să obţină despăgubiri. Citește articolul
Ajută la identificarea posibilelor probleme dacă regulile de finanțare nu sunt respectate și cum să ne asigurăm că totul merge bine.
Antreprenorii ale căror proiecte sunt declarate câștigătoare în urma parcurgerii etapei de evaluare vor semna contractul de finanțare, un document ce conține condițiile în care implementarea efectivă a planului de afaceri se poate realiza. Citește articolul
Articolul discută despre evaluarea și gestionarea riscurilor legate de siguranța podurilor, clasarea acestora și măsurile de prevenție luate, aspecte esențiale pentru orice departament care se ocupă de managementul riscurilor în cadrul unei companii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de identificarea, analiza și gestionarea tuturor tipurilor de riscuri pentru companie, iar riscurile legate de sănătatea și securitatea angajaților fac parte integrantă din strategia generală de management al riscului.
Una dintre cele mai importante obligații pe care le au companiile în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) este evaluarea riscurilor, deoarece în funcție de asta se decide ce măsuri trebuie luate pentru protejarea salariaților. Însă cum se face o evaluare a riscurilor? Mai jos sintetizăm cei opt pași ce trebuie parcurși, conform unui ghid oficial al Inspecției Muncii. Citește articolul
Acest departament este interesat de riscurile legale și reputaționale legate de nerespectarea regulilor GDPR privind consimțământul, ajutând compania să identifice și să evite practicile care ar putea duce la amenzi sau probleme de imagine.
Consimțământul dat pentru prelucrarea unor date personale trebuie să fie liber exprimat, nu condiționat, se arată în Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Accesul la un serviciu sau executarea unui contract nu poate fi condiționat de bifarea unei căsuțe de acord pentru prelucrarea unor date care nu sunt evident necesare, ci sunt folosite, de pildă, în scopuri de marketing. Nu ar trebui să existe diferențe între ce primește cel care bifează căsuța de consimțământ și cel care nu o face. Citește articolul
Acest departament analizează posibilele probleme sau riscuri care pot apărea (cum ar fi datorii neîncasate, probleme tehnice la clădire sau evenimente neprevăzute) și pune în aplicare măsuri pentru a le preveni sau gestiona.
Comitetul executiv al unei asociații de proprietari are, potrivit legislației în vigoare, o serie de atribuții, inclusiv aplicarea hotărârilor adunării generale și întocmirea proiectului de buget. Odată cu schimbarea cadrului legal privind asociațiile, în luna septembrie a acestui an, comitetul executiv va avea, precum adunarea generală, mai multe atribuții față de câte au în prezent. Citește articolul
Compania trebuie să identifice și să gestioneze riscurile legate de nerespectarea legilor privind protecția datelor, pentru a evita amenzi sau reputația afectată. Acest articol ajută la înțelegerea cum să previi astfel de probleme.
Orice instituţie care organizează examene (universităţi sau instituţii publice, de exemplu) trebuie să respecte regulile privind protecţia datelor personale. Astfel, cel mai important element, în acest context, este că Regulamentul general privind protecţia datelor (GDPR) impune organizatorilor examenului anumite condiţii legate de afişarea publică a rezultatelor. Citește articolul