avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1327 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Informațiile despre campaniile de manipulare online evidențiază riscurile reputaționale și de securitate la care o companie poate fi expusă, fiind relevante pentru a evalua și gestiona aceste amenințări în cadrul proceselor de control intern.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
22 August 2018 | 445 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
ABC-ul finanțărilor

Evaluarea proiectelor pentru fonduri nerambursabile este un proces transparent?

Ei evaluează riscurile legate de obținerea finanțării și se asigură că procesele interne de pregătire a proiectului sunt bine controlate pentru a maximiza șansele de succes.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
21 August 2018 | 3180 | Timp de citire: 2 min.

Pentru întocmirea unui proiect, solicitantul de fonduri nerambursabile trebuie să respecte toate cerințele pe care finanțatorul le stabilește. Prin urmare, evaluarea proiectelor depuse se realizează conform criteriilor din cadrul ghidului solicitantului, ceea ce înseamnă că procesul este unul transparent. Astfel, încă de la momentul depunerii propriului proiect, solicitantul de fonduri nerambursabile își poate estima foarte corect propriul punctaj și propriile șanse de a primi finanțare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Montarea camerelor de supraveghere la bloc: Este asociația operator de date personale?

Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze riscurile legate de nerespectarea legilor privind camerele de filmat și protecția datelor, pentru a evita amenzi sau alte probleme pentru companie.

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
21 August 2018 | 1 | 17133 | Timp de citire: 3 min.

În era Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), calitatea de operator de date a asociației de proprietari este pusă uneori sub semnul întrebării de către cei vizați. În contextul montării unor sisteme de supraveghere în blocuri, se păstrează o subliniere pe care a făcut-o autoritatea română de supraveghere a protecției datelor în trecut: asociația este operator de date personale și are obligații în consecință. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Noua lege a asociațiilor de proprietari

Cenzorii din asociațiile de proprietari vor avea nevoie de studii juridice sau economice

Departamentul este interesat de calificarea persoanelor care desfășoară activități de control și supraveghere financiară, pentru a se asigura că riscurile sunt gestionate corespunzător și că verificările sunt efectuate de personal competent.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 August 2018 | 3 | 22448 | Timp de citire: 2 min.

Cei care vor dori să devină cenzori într-o asociație de proprietari, după 28 septembrie 2018, vor avea de îndeplinit o serie de condiții suplimentare față de cele aplicabile la acest moment. Aceste condiții se referă la un anumit nivel de educație, în cazul persoanelor fizice, și la activitatea desfășurată în anumite domenii specifice, în cazul persoanelor juridice. Citește articolul

ACCES GRATUIT
ABC-ul finanțărilor

Principalele obligații pe care și le asumă antreprenorul când semnează un contract de finanțare nerambursabilă

Evaluează riscurile de a nu respecta condițiile de finanțare, ceea ce ar putea duce la pierderea fondurilor sau la plata lor din bugetul propriu al firmei, și stabilește controale pentru a evita aceste situații.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
21 August 2018 | 3142 | Timp de citire: 2 min.

Antreprenorii ale căror planuri de afaceri au obținut un punctaj suficient de mare pentru a fi selectate pentru finanțare vor trebui să semneze acorduri de finanțare (contracte de finanțare) cu instituțiile finanțatoare. Începând cu acest moment, antreprenorii își vor putea planifica implementarea proiectului și încasarea efectivă a ajutorului financiar nerambursabil. În acest articol vom aminti principalele obligații asumate de beneficiari ca urmare a semnării contractelor de finanțare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Acest departament are nevoie să știe despre astfel de atacuri cibernetice pentru a evalua riscurile la care este expusă compania (cum ar fi pierderile financiare sau de reputație) și pentru a pune la punct măsuri de prevenție și control intern.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
21 August 2018 | 618 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Calculator Vrei să lucrezi cu interni? Iată cât te costă să aduci o persoană în internship

Acest departament evaluează și gestionează riscurile legate de nerespectarea regulilor privind stagiarii, cum ar fi depășirea numărului permis de stagiari sau nereguli în plata indemnizațiilor, pentru a proteja compania de eventuale sancțiuni.

Marian Dumitrache în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
20 August 2018 | 3 | 6171 | Timp de citire: 2 min.

Firmele private, dar și companiile de stat care organizează internshipuri trebuie să plătească acestor persoane o indemnizație, așa cum rezultă din prevederile Legii internshipului, banii fiind supuși impozitării. Practic, indemnizația trebuie să fie cel puțin egală cu jumătate din salariul minim brut în vigoare, o parte ajungând la intern și o altă parte la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când ar putea firmele să taxeze cererile românilor de acces la datele personale prelucrate

Acest departament ajută la identificarea și evitarea potențialelor probleme și amenzilor. Nerespectarea regulilor privind accesul la date personale poate atrage riscuri semnificative și costuri pentru companie.

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
20 August 2018 | 1724 | Timp de citire: 2 min.

O firmă care prelucrează date personale poate primi cereri de la persoanele vizate de prelucrări cu privire la accesul la datele respective. Mai exact, companiile ar putea fi solicitate să precizeze dacă le prelucrează datele și să le spună care sunt acele date, scopurile prelucrărilor ș.a.m.d. Accesul la datele personale trebuie să fie gratuit, cu excepția situațiilor când cererile sunt excesive și nefondate sau când o persoană revine abuziv cu nenumărate cereri. Desigur, asta dacă nu se decide refuzul solicitării. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 13 - 17 august 2018

Înțelegerea legilor privind exproprierile, standardele auditorilor și regulile pentru practicienii în insolvență ajută la identificarea și gestionarea riscurilor operaționale, financiare și de conformitate ale companiei.

avocatnet.ro în Mediul juridic
20 August 2018 | 2319 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro prezintă cele mai importante acte normative și decizii publicate în Monitorul Oficial în perioada 13 - 17 august 2018. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Întocmirea unui plan de prevenire și protecție, obligatorie după evaluarea riscurilor profesionale pentru salariați

Acest departament evaluează și gestionează riscurile operaționale ale companiei, iar riscurile de sănătate și securitate în muncă, precum și planurile de prevenire, sunt o parte importantă din acestea.

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 August 2018 | 1 | 6601 | Timp de citire: 2 min.

După ce evaluează riscurile profesionale de la serviciu, companiile sunt obligate să întocmească un plan de prevenire și protecție, conform legislației în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). În esență, acesta include măsurile ce trebuie luate de angajator pentru a reduce riscurile de accidentare și de boli profesionale la care sunt expuși salariații. Citește articolul