avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1113 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT
ABC-ul finanțărilor

Accesarea fondurilor nerambursabile: Ce este planul de afaceri?

Structura planului ajută la identificarea și justificarea oportunității investiției, la evaluarea eficienței economice și la prevenirea potențialelor eșecuri, elemente cheie în gestionarea riscurilor.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
14 August 2018 | 4005 | Timp de citire: 3 min.

Pregătirea unui proiect pentru accesarea de fonduri europene sau naționale nerambursabile presupune întocmirea unor documente specifice, conform indicațiilor furnizate în ghidul solicitantului. Dintre acestea, planul de afaceri reprezintă în egală măsură cel mai important și cel mai complex document pe care antreprenorul trebuie să îl completeze și să îl depună pentru obținerea de fonduri nerambursabile. Iată în ce constă planul de afaceri și cum se completează. Citește articolul

ACCES PREMIUM

GDPR: Și adresele de e-mail de serviciu ale angajaților sunt considerate date personale

Acest departament identifică și reduce riscurile pentru companie, iar înțelegerea corectă a datelor personale ajută la prevenirea încălcărilor legii și a amenzilor mari.

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
14 August 2018 | 6757 | Timp de citire: 1 min.

Atâta timp cât o persoană poate fi identificată prin adresa de e-mail de serviciu personalizată, putem spune că aceasta se înscrie în rândul datelor personale și cade sub incidența Regulamentului general privind protecția datelor personale (GDPR). Prin urmare, nu doar adresa de e-mail personală, ci și cea personalizată de la locul de muncă este o dată personală.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

CEDO, despre percheziţiile la sediile consultanţilor fiscali: Nu pot fi contestate pe baza dreptului la viaţă privată

Articolul identifică un risc specific: imposibilitatea de a contesta perchezițiile la terți pe baza dreptului la viață privată al companiei, dacă documentele acesteia se află acolo. Acest departament este responsabil cu identificarea, evaluarea și managementul unor astfel de riscuri operaționale și legale.

Alexandros Bakos în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2018 | 1729 | Timp de citire: 2 min.

Dacă o persoană e vizată, într-o procedură fiscală, de percheziţii făcute la sediile/ reşedinţele altor persoane, prima persoană nu poate să conteste încălcarea dreptului la viaţa sa privată şi la domiciliu. Astfel a decis Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO), într-o cauză recentă (Gohe contra Franţei). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Prezentarea publică a abuzurilor de la muncă: Ce ar trebui să ai în vedere înainte, ca salariat

Acest departament evaluează și gestionează riscurile la care este expusă compania, inclusiv riscul de reputație sau riscurile legale ce pot apărea din cauza divulgării neautorizate de informații. Îi ajută să înțeleagă cum să protejeze compania de astfel de situații.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
14 August 2018 | 2 | 2605 | Timp de citire: 2 min.

Să facă publice condițiile de la locul de muncă, abuzuri, ilegalități ș.a.m.d. poate fi singura speranță a unui angajat ca lucrurile să se schimbe în bine, în ideea că, văzându-se în vizorul public, conducerea va fi astfel înduplecată să ia măsuri. Angajații n-ar trebui să scape însă din vedere că, pentru nereguli ce privesc raporturile de muncă există mai întâi căile puse la dispoziție în lege ce trebuie urmate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

GDPR: Datele sensibile, precum cele ce țin de etnie sau orientarea politică, pot fi prelucrate doar în anumite condiții

Prelucrarea datelor sensibile implică riscuri mari pentru companie. Acest departament trebuie să înțeleagă regulile și excepțiile pentru a evalua și gestiona riscurile legate de confidențialitatea și securitatea informațiilor.

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2018 | 2 | 4724 | Timp de citire: 3 min.

Există o anumită categorie de date personale cu privire la care prelucrarea e interzisă. Regimul special e dat de tipul de date care compun categoria menţionată anterior - informaţii sensibile cu privire la orientările politice, sexuale sau religioase, printre altele. Regulamentul general privind protecţia datelor (GDPR) prevede că astfel de date nu pot fi prelucrate (e vorba inclusiv de o interdicţie de folosire sau stocare a astfel de informaţii). Totuşi, există anumite excepţii de la aceste interdicţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
ABC-ul finanțărilor

Proiectul pentru obținerea unei finanțări nerambursabile se depune numai în perioada anunțată în prealabil

Acest departament este interesat pentru a evalua posibilele riscuri legate de obținerea și utilizarea fondurilor (de exemplu, riscul de a nu primi finanțarea sau riscul de a nu respecta condițiile) și pentru a stabili cum se pot evita problemele pe parcursul procesului.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
14 August 2018 | 3172 | Timp de citire: 2 min.

După ce au fost întocmite, cererile de finanțare trebuie depuse, alături de celelalte documente solicitate, doar în perioada în care sesiunile de primire a proiectelor sunt active, respectând toate cerințele menționate în ghidul solicitantului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Contribuții sociale 2018: Cum se calculează CAS la concediile medicale

Pentru a se asigura că noile reguli sunt aplicate corect în firmă și că nu există riscul de greșeli care ar putea duce la amenzi sau pierderi financiare.

CIEL Romania în Contabil și fiscal
14 August 2018 | 1 | 25668 | Timp de citire: 4 min.

Primul semestru al acestui an a fost unul cu multe modificări legislative, nu-i așa? Fie că ești antreprenor sau contabil, acestea ți-au dat puțin peste cap activitatea și noi știm acest lucru. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Minivacanța de Sfânta Maria

Reminder Angajatorii privați pot da și ei liber pe 16 și 17 august, dacă decid asta la nivel de firmă

Acest departament trebuie să evalueze riscul ca firma să nu respecte legea privind zilele libere și să se asigure că există controale pentru a preveni posibile amenzi sau probleme legale.

Dragoș Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor coordonator, avocatnet.ro
14 August 2018 | 1 | 7395 | Timp de citire: 2 min.

Recent, cu ocazia Adormirii Maicii Domnului, Guvernul României a luat decizia de a acorda bugetarilor două zile libere la sfârșitul săptămânii, astfel încât aceștia să se poată bucura de o minivacanță de cinci zile. De o astfel de măsură s-ar putea bucura și ceilalți salariați, adică cei din mediul privat, dacă angajatorii lor decid să le acorde câteva zile libere. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Noua lege a asociațiilor de proprietari

Președintele asociației își va putea delega atribuțiile, dar tot el va răspunde în fața legii, nu cel delegat

Acest departament are nevoie să înțeleagă riscurile legale și operaționale, în special când responsabilitățile sunt delegate. Este esențial să știe cine poartă răspunderea finală, chiar și atunci când sarcinile sunt date altcuiva, pentru a putea evalua și gestiona riscurile asociate.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
13 August 2018 | 2 | 11970 | Timp de citire: 2 min.

Atribuțiile președinților asociațiilor de proprietari vor putea fi transferate temporar, începând cu luna septembrie, unui alt membru al comitetului executiv, dar președintele va rămâne, în continuare, resposabil din punct de vedere legal. Și în prezent, un președinte de asociație își poate delega atribuțiile, dar nu este stabilită o durată maximă pentru delegare și nici cine răspunde în fața legii: președintele sau cel delegat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Nu prea putem trage la răspundere un salariat care a făcut publice neregulile sau abuzurile de la locul de muncă

Departamentul de Managementul Riscului este interesat pentru că astfel de situații, în care angajații dezvăluie public informații sensibile sau negative, pot afecta serios imaginea și stabilitatea operațională a companiei. Articolul oferă indicii despre cum pot fi gestionate aceste riscuri și ce măsuri preventive pot fi luate pentru a le diminua.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
13 August 2018 | 6 | 6534 | Timp de citire: 3 min.

Un angajat nemulțumit de condițiile de muncă, de abuzurile la care este supus, care constată încălcări sistematice ale legislației la locul său de muncă și care nu a găsit alt mod de a-și obține dreptatea poate decide să aducă în spațiul public unele dovezi ale faptelor pe care le reclamă. Fapta angajatului poate avea unele consecințe pentru angajator, de la caz la caz. S-ar putea pune problema unei răspunderi disciplinare? A unei acțiuni în despăgubire pentru prejudiciul adus? Iată ce explică un specialist. Citește articolul