Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Secțiunea despre siguranța în aviație oferă exemple de gestionare a riscurilor și de stabilire a controalelor interne pentru a preveni incidente și a asigura continuitatea operațiunilor și siguranța angajaților/clienților.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul prezintă metode prin care se pot reduce riscurile legate de pierderea datelor sensibile sau accesul neautorizat la informații, prin configurarea corectă a permisiunilor aplicațiilor și prin utilizarea funcțiilor de localizare a telefonului. Acestea contribuie la strategia de control intern și la diminuarea riscurilor operaționale și de securitate a informațiilor în companie, mai ales în contextul utilizării dispozitivelor mobile.
Android este mult mai inteligent decât ai crede. Rareori te-ai folosit de întregul său potențial. Există șapte trucuri simple pe Android care-ți vor simplifica activitatea pe smartphone. Citește articolul
Amenințarea cu închisoarea pentru reluarea ilegală a activității și riscurile legate de munca nedeclarată sunt riscuri majore pentru firmă. Acest departament analizează astfel de pericole și propune măsuri pentru a le preveni sau a le gestiona, asigurând că firma funcționează conform regulilor.
Prevederile Codului muncii au fost modificate astăzi prin lege, principalele noutăți fiind în legătură cu sancționarea muncii nedeclarate, evidența orelor de lucru prestate de unii salariați și acordarea liberelor legale pentru persoanele de alte religii. În plus, tot astăzi a apărut și o noutate în privința zilierilor, în sensul că firmele pot să le găsească de lucru, oferind, practic, o mediere a muncii. Citește articolul
Acest departament trebuie să evalueze riscurile la care se expune compania, inclusiv cele legate de gestionarea datelor personale. În funcție de rolul pe care îl are firma (cel care decide sau cel care prelucrează datele), riscurile și controalele interne necesare sunt diferite.
În vigoare în curând, Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) impune obligații atât operatorilor de date cu caracter personal, cât și entităților împuternicite de operatori în procesele de prelucrare de astfel de date. Avocații, vizați și ei de acest Regulament, indiferent de forma de exercitare a profesiei, trebuie să vadă cum se raportează, de la caz la caz, la procesul de prelucrare pentru a vedea care le sunt obligațiile. Citește articolul
Schimbările și volatilitatea prețurilor la energie, precum și modificările pe piața furnizorilor, pot reprezenta riscuri operaționale sau financiare pentru companie, iar acest departament le monitorizează.
Peste un milion de familii şi-au schimbat furnizorul de curent electric anul trecut. Unii clienţi spun că, deşi în noile contracte le-au fost promise preţuri mai mici, facturile au venit la fel sau chiar mai mari. Citește articolul
Acest departament analizează potențialele probleme care ar putea apărea dacă declarațiile fiscale nu sunt depuse corect sau nu sunt certificate de persoana potrivită, pentru a se asigura că firma ia măsuri preventive și că procesele sunt sigure.
Deși e o procedură opțională pentru contribuabili, certificarea declarațiilor fiscale înainte de a fi depuse la Fisc poate veni uneori în ajutorul deponenților. Ea se poate face doar de către anumiți consultanți fiscali care, în urma verificării declarației și situației care stă la baza întocmirii ei, oferă contribuabilului un document care să însoțească declarația ce va fi depusă. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile financiare și legale ale firmei, iar o taxă contestată sau considerată abuzivă reprezintă un risc pe care trebuie să-l înțeleagă și să-l gestioneze, pentru a evita amenzi sau litigii.
Pentru anul 2018, Primăria Sectorului 4 a Capitalei, prin Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale, percepe firmelor și persoanelor fizice autorizate (PFA) o taxă de salubrizare în cuantum de 80 de lei/lună, echivalentul a nu mai puțin de 960 de lei pentru tot anul. Totuși, autoritățile din Sectorul 4 încurajează antreprenorii să achite așa numita "taxă de gunoi" până la finalul acestei luni, oferind o bonificație de 60% în cazul PFA-urilor și de 40% pentru companii. Chiar dacă există contribuabili care s-au grăbit să achite, pentru a beneficia de reducerea semnificativă, există și numeroase entități, multe dintre acestea fără activitate la sediu, care au contestat decizia, considerând-o ilegală. Citește articolul
Pentru a evita riscurile legate de raportarea financiară incorectă sau incompletă, acest departament trebuie să înțeleagă regulile de clasificare a companiilor și cerințele pentru depunerea documentelor, asigurând controale interne adecvate.
Până cel târziu pe 30 mai 2018, firmele sunt obligate să depună situațiile financiare anuale pentru 2017, la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice (MFP). În funcție de anumite criterii, legislația din prezent oferă anumitor entități posibilitatea de a întocmi bilanțuri simplificate, așa cum vom explica în cele ce urmează. Pe scurt, în anul 2018, pentru anul 2017, doar microentitățile și entitățile mici au posibilitatea de a întocmi situații financiare simplificate. Citește articolul
Acest departament analizează și diminuează riscurile financiare și de conformitate ale firmei. Nerespectarea noilor reguli fiscale, chiar și de către colaboratori, poate genera probleme indirecte pentru companie, iar înțelegerea acestora ajută la prevenire.
Declararea veniturilor și plata dărilor fiscale la stat prin nou-introdusul formular 212 îi vizează inclusiv pe avocați. Astfel, până la 15 iulie, aceștia trebuie să depună formularul la Fisc, pentru a declara veniturile din 2017 și pentru a face estimările pentru anul în curs. De la anul însă, termenul de depunere și plată a dărilor fiscale este 15 martie. Citește articolul
Monitorizează și evaluează riscurile la care este expusă compania, iar litigiile cu consumatorii pot reprezenta un risc financiar și de imagine important de gestionat.
Consumatorii nemulţumiţi de produsele sau serviciile unui comerciant, care aleg procedura de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) în loc să se adreseze instanţei, trebuie să ştie care sunt paşii necesari pentru deschiderea procedurii SAL şi cum se desfăşoară aceasta. Citește articolul