Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Analizează riscurile la care este expusă compania (inclusiv cele legate de securitatea bunurilor și persoanelor) și stabilește cum să le prevină, exact cum cere legea menționată.
Firmele care trebuie să ia anumite măsuri minime de securitate cu privire la bunurile și valorile deținute și cu privire la persoane pot fi amendate serios de către organele de control. Prevederile legale în vigoare impun însă acordarea unor perioade de remediere a problemelor de securitate găsite, iar firmele au inclusiv posibilitatea de a scăpa cu sancțiuni minore. Citește articolul
Pentru a identifica și evalua riscurile financiare și de conformitate care pot apărea din cauza noilor reglementări fiscale și pentru a implementa controale interne adecvate.
Modificările aduse Codului fiscal la final de 2017 și aplicabile de la începutul anului în curs nu sunt benefice companiilor aflate în perioada de investiții, reiese dintr-o analiză realizată de avocatul Gabriel Biriș. Practic, investițiile noi sunt afectate atât din perspectiva noului regim al microîntreprinderilor, cât și ca urmare a limitării deductibilității dobânzilor. Citește articolul
Articolul vorbește despre evaziunea fiscală și despre riscurile legate de colectarea slabă a taxelor, dar și despre riscurile financiare generate de creșterea costurilor materiilor prime. Acestea reprezintă riscuri importante pentru activitatea oricărei companii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Interesat să înțeleagă cum o nouă cerință legală ar putea influența riscurile de conformitate ale companiei și ce controale interne ar trebui implementate pentru a respecta viitoarele obligații legate de documentele de încetare a contractelor de muncă.
Nota de lichidare ar urma să devină un document obligatoriu de eliberat la încetarea tuturor contractelor individuale de muncă, potrivit unui proiect de act normativ trecut luni de votul senatorilor. Din acest motiv, vă oferim astăzi două modele de notă de lichidare, care vă pot ajuta în activitatea de zi cu zi. Citește articolul
Departamentul de Managementul Riscului este interesat deoarece economia gri și neplata taxelor reprezintă un risc semnificativ pentru stabilitatea economică și concurența loială, putând afecta reputația și operațiunile unei firme care respectă regulile.
România este campioana Uniunii Europene la economia gri. Aproape o treime din ce produce ţara noastră nu apare în acte sau este declarată cu valori mai mici. Citește articolul
Orice modificare legislativă care vizează finanțarea, garanțiile sau modul de gestionare a falimentului în parteneriatele public-private influențează direct riscurile financiare și operaționale pe care compania și le asumă.
Legea parteneriatului public-privat urmează să fie modificată printr-un proiect de act normativ care a trecut recent de Senat și care trebuie să primească, de asemenea, și acceptul deputaților înainte de a intra în vigoare. Modificările vizează înlesnirea accesului entităților private la aceste tipuri de parteneriate, în timp ce mai multe entități publice vor putea, după intrarea în vigoare a acestui proiect, să acorde sprijin acestor tipuri de proiecte. Senatorii au votat și pentru continuarea contractelor, în pofida insolvenței societății de proiect. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu identificarea și prevenirea riscurilor financiare, cum ar fi plata unor impozite mai mari decât necesar, din cauza lipsei actualizării evaluărilor proprietăților.
Potrivit Codului fiscal, persoanele fizice care au imobile în proprietate plătesc impozit diferit, în funcție de destinația imobilului respectiv. În ceea ce privește clădirile nerezidențiale, adică acele spații destinate activității economice, legislația fiscală prevede existența unui raport de evaluare întocmit în ultimii cinci ani. Astfel, proprietarii persoane fizice care au realizat ultima reevaluare înainte de finalul anului 2012 trebuie să întocmească un nou raport până la finalul lunii martie 2018, asta pentru a evita creșterea cotei de impozitare la 2%. Citește articolul
Monitorizează și reduce riscurile financiare legate de neplata sau calculul greșit al impozitelor pe proprietate, asigurându-se că firma respectă termenele.
Firmele și persoanele fizice care au în proprietate clădiri pe teritoriul României datorează pentru acestea un impozit anual, iar primul termen de plată din 2018 se apropie cu pași repezi. Potrivit prevederilor din Codul fiscal, valoarea impozabilă a unei clădiri deținute de o companie trebuie actualizată o dată la trei ani, în caz contrar aplicându-se o majorare semnificativă a cotei de impozit. Astfel, firmele care au realizat ultima reevaluare înainte de finalul anului 2014 trebuie să întocmească un nou raport până la finalul lunii martie 2018, asta pentru a evita creșterea cotei de impozitare la 5%. Citește articolul
Acest departament evaluează și gestionează riscurile la care se expune compania, iar amenzile mari de GDPR și posibila închidere a afacerii din cauza interdicțiilor sunt riscuri majore care trebuie controlate.
Companiile ale căror afaceri se bazează în principal pe prelucrarea datelor personale ale clienților și-ar putea pierde temporar sau definitiv posibilitatea de a le folosi pentru a-și promova serviciile, dacă încalcă dispozițiile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). De exemplu, dacă o firmă are o bază de date obținută fără respectarea legislației, autoritățile i-ar putea impune să n-o mai folosească în scopuri de marketing, ceea ce s-ar putea traduce chiar prin imposibilitatea de a mai desfășura afaceri. Citește articolul
Acest articol este foarte important pentru că descrie o situație cu risc major pentru companie: blocarea fondurilor și sechestrarea bunurilor de către autorități. Departamentul trebuie să cunoască aceste aspecte pentru a identifica riscurile, a le evalua impactul și a dezvolta strategii pentru a le preveni sau a le gestiona.
O situaţie aparte o constituie contestarea Deciziei de instituire a măsurilor asiguratorii. Ȋn fapt, inspectorii antifraudă fiscală, pe parcursul derulării controalelor inopinate, din motive mai mult sau mai puţin justificate, respectiv dacă consideră că sunt indicii ale unor fapte de evaziune fiscală, pot institui aceste măsuri asiguratorii. Citește articolul