Se ocupă de imaginea publică a companiei și de felul în care aceasta este percepută în piață, iar respectarea drepturilor salariale ale angajaților contribuie la o reputație pozitivă.
Cu tot cu majorarea din octombrie a salariului minim, precum și cu o eventuală altă majorare din prima parte a anului viitor, unora dintre angajații care sunt actualmente plătiți cu minimul pe economie va trebui să le crească salariile peste nivelul acesta. E vorba, mai exact, de dreptul angajaților de a nu fi ținuți pe minimul pe economie mai mult de doi ani de către același angajator. Citește articolul
Când compania dorește să comunice despre implicarea sa în educație sau sponsorizări, acest departament are nevoie de aceste informații pentru a se asigura că mesajul este corect și în conformitate cu noile reguli.
Chiar dacă există o nouă lege a învățământului preuniversitar, ce a intrat în vigoare chiar în această lună, regulamentul școlar este cel prin care s-a stabilit, în 2022, că școlile nu mai pot colecta, sub nicio formă, bani de la părinți. Așadar, cu toate că practica este în continuare întâlnită la nivelul școlilor, colectarea de bani de la părinți pentru cunoscutul fond al clasei nu este legală. Citește articolul
Gestionează imaginea publică a companiei și se asigură că mesajele transmise prin intermediul influencerilor sunt corecte și transparente, pentru a menține o bună reputație și a evita controversele publice.
În august 2023, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început verificarea conturilor de Instagram ale celor mai importanți influenceri români, pentru a evalua modul în care aceștia dezvăluie intenția comercială a postărilor lor. avocatnet.ro prezintă în exclusivitate recomandările concrete ale Autorității către influencerii români ce respectă într-o mică măsură normele privind publicitatea. ANPC le-a recomandat să eticheteze clar conținutul comercial folosind hashtag-uri precum #publicitate și #sponsorizare și să facă acest lucru vizibil și ușor de observat de către urmăritori. Citește articolul
Dacă firma ar fi amendată, imaginea publică ar putea fi afectată. Acest departament monitorizează și gestionează percepția publică a companiei.
Sancțiunile pentru servirea cu băuturi alcoolice sau vânzarea ori oferirea gratuită a acestor băuturi minorilor se vor înăspri, potrivit unui proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor, amenzile maxime urmând să crească de la 500 de lei, cât sunt în prezent, până la 10.000 de lei. Citește articolul
Monitorizează imaginea publică a companiei și se asigură că modul în care sunt tratați angajații care revin din concediul de creștere nu afectează negativ reputația companiei.
Întoarcerea din concediul de creștere înseamnă cel puțin păstrarea condițiilor de muncă avute la momentul când angajata/angajatul a intrat în acest concediu. Dar poate însemna și alinierea la condițiile de muncă mai bune pe care le-au dobândit ceilalți angajați între timp și de care angajata/angajatul în concediu ar fi beneficiat automat dacă nu era absent de la locul de muncă. Inclusiv o eventuală indexare salarială ar putea fi făcută, angajatorii fiind obligați să acorde eventualele condiții de muncă mai bune celor ce se întorc din concediul de creștere. Citește articolul
Informațiile despre schimbările climatice și sănătate, despre importanța infrastructurii naționale sau descoperirile arheologice, pot fi relevante pentru comunicarea externă a companiei, imaginea publică și alinierea la teme de interes global.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru a folosi informațiile despre tendințele pieței auto și inițiativele guvernamentale în comunicarea publică și pentru a-și poziționa compania ca fiind adaptată la schimbările din industrie și la cerințele de mediu.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Monitorizează modul în care companiile sunt percepute public, anunțurile importante despre parteneriate și proiecte noi, precum și gestionarea situațiilor în care sunt implicate în procese publice sau controverse.
În sinteza știrilor bursiere de astăzi, discutăm despre faptul că peste jumătate din companiile care au raportat rezultate în primul semestru nu au reușit să transfere creșterile de prețuri către clienți sau chiar și-au redus afacerile, după cum rezultă dintr-o analiză Investimental, despre debutul en fanfare al acțiunilor designer-ului de procesoare britanic Arm și despre așteptările pieței cu privire la decizia de astăzi, 20 septembrie, a Federal Reserve (banca centrală a Statelor Unite) în privința dobânzii de politică monetară. Mai multe detalii și analize aprofundate, în colaborare cu partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul
Contextul economic general al industriei este important pentru comunicarea externă a companiei, pentru a explica performanța sau pentru a elabora mesaje adecvate pieței.
În luna iulie 2023, comenzile noi din industria prelucrătoare, pe total (piaţa internă şi piaţa externă), au scăzut în termeni nominali, față de luna iunie 2023 cu 11,2%, iar faţă de luna iulie 2022 au crescut cu 2,1%. Citește articolul
Vizează comunicarea publică a unei companii (CFR Călători) în caz de întrerupere a serviciilor și discuții la nivel înalt cu autoritățile despre politici economice și interese sectoriale.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul