Acest departament este responsabil cu imaginea publică a companiei, iar articolul vorbește despre riscul de deteriorare a reputației și reacțiile negative ale publicului în cazul neîndeplinirii obligației de raportare.
Raportul Public Country by Country (Public CbC) este o inițiativă legislativă la nivelul Uniunii Europene menită să aducă mai multă transparență în practicile fiscale ale grupurilor de entități care au o prezență în Uniunea Europeană. România s-a grăbit să transpună prevederile directivei UE care reglementează raportarea Public CbC mai devreme decât termenul minimal prevăzut de directivă. Raportul Public CbC poate avea implicații semnificative pentru contribuabilii din România - aceștia trebuie să fie conștienți de eventualele consecințe ale acestei raportări. Citește articolul
Subiectul securității naționale, al mobilizării și al percepției publice asupra capacității de apărare este de interes pentru Relațiile Publice, deoarece poate influența imaginea companiei, moralul angajaților și interacțiunile cu comunitatea și autoritățile, mai ales în contexte sensibile.
Armata română se pregătește de recrutări – măsuri declanșate de declarațiile șefului de Stat-major, generalul Gheorghiță Vlad, potrivit căruia România trebuie să se pregătească și să ia în serios agresivitatea Rusiei. Citește articolul
Gestionează comunicarea cu publicul și media despre sistemul SGR și despre problemele întâmpinate de clienți, pentru a menține o imagine pozitivă a companiei.
Pentru a-și recupera garanția aferenta ambalajelor SGR, consumatorii trebuie să le returneze intacte, pentru că automatele de colectare pot refuza ambalajele deteriorate sau deformate iar comercianții fără automate pot refuza ambalajele deteriorate sau cu marcaj SGR ilizibil. Cu toate acestea, există alternative de reciclare oferite de marii retaileri, care oferă vouchere valorice în schimbul acestor ambalaje. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care se gestionează relațiile cu angajații și sindicatele, deoarece un dialog constructiv contribuie la o imagine bună a companiei în public și la coeziunea internă.
Inspectoratele teritoriale de muncă (ITM) și Inspecția Muncii desfășoară luna aceasta o campanie națională de promovare a negocierii colective în IMM-urile din România, ce are ca scop educarea angajatorilor și angajaților cu privire la beneficiile dialogului social. Pentru că întreprinderile cu până la 50 de angajați însumează peste jumătate din angajații din mediul privat din România, campania își propune să popularizeze principalele aspecte privind negocierea colectivă și utilitatea încheierii unui contract colectiv de muncă. Obligația de a iniția negocieri colective există acum și pentru unitățile cu 10-20 de angajați, iar angajatorii pot fi sancționați pentru refuzul de a se așeza la negocieri. Citește articolul
Acest departament urmărește schimbările la nivelul autorităților locale pentru a menține relații bune cu acestea și pentru a gestiona imaginea publică a companiei.
Primarii, viceprimarii ori consilierii locali, printre alții, vor putea ocupa aceste funcții timp de cinci ani, potrivit unui proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor. În prezent, Codul administrativ stabilește că mandatul aleșilor locali este de patru ani. Citește articolul
Acest departament urmărește noutățile din societate și din politicile guvernamentale, inclusiv din educație, pentru a înțelege cum pot influența imaginea publică a firmei sau pentru a identifica oportunități de implicare în comunitate.
Noile legi ale învățământului se aplică din 3 septembrie 2023. Totuși, pentru că este nevoie de mai multe acte normative prin care să se stabilească detaliile măsurilor cuprinse în noile legi ale învățământului, Ministerul Educației (ME) a stabilit, în toamna trecută, aplicarea, atât în sistemul de învățământ preuniversitar, cât și în cel superior, a unor măsuri tranzitorii pentru următoarea perioadă. De asemenea, prin acest act se stabilește și calendarul de punere în aplicare a dispozițiilor noilor legi ale educației. Acest calendar a fost modificat marți, odată cu apariția în Monitorul Oficial a unui ordin al ME. Citește articolul
Util pentru a comunica publicului și partenerilor despre implicarea companiei în dezvoltarea regională sau despre cum se adaptează la condițiile economice specifice fiecărei zone. Ajută la construirea unei imagini publice coerente.
După ce în 2019 începuse să scadă, divergența internă de dezvoltare a României și-a reluat creșterea după pandemie.
Articolul conține știri despre tranzacții majore de piață și preocupări legate de imaginea publică (cum ar fi fraudele online care afectează personalități), informații cruciale pentru modul în care o companie comunică și își gestionează reputația.
Profiturile băncilor din România au atins niveluri record, anul trecut. BRD anunță dividende cu un randament brut de circa 7%, iar în Banca Transilvania se vorbește de acum și ungurește. După ce la sfârșitul anului trecut, CEO-ul OpenAI, cel mai hot startup din universul inteligenței artificiale, era concediat fără drept de apel, acum se întoarce în forță: vrea să atragă o finanțare aproape egală cu capitalizările cumulate ale Microsoft și Apple. Ce ne spun pragurile de 1.000 de puncte ale principalilor indici despre evoluția piețelor, dincolo de impactul lor psihologic? Despre aceste subiecte multe altele, în sinteza bursieră a săptămânii, oferită de partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice poate folosi această știre pentru a arăta că societatea se preocupă de viitorul tinerilor și de educație, aliniind astfel imaginea companiei cu valorile sociale pozitive și informând publicul despre inițiative care sprijină comunitatea.
Pentru a le da posibilitatea de a învăța și în afara cadrului școlar, elevii vor putea intra gratuit în muzee, la concert ori la film, dar și la diverse manifestări culturale și sportive organizate în țara noastră, potrivit unui proiect legislativ adoptat luni de senatori. Măsura ar urma să se aplice inclusiv elevilor români, bursieri în străinătate. Citește articolul
Înțelegerea evoluției salariilor și a impactului politicilor economice asupra diverselor industrii este importantă pentru a comunica eficient cu publicul, mass-media și alte părți interesate, dar și pentru a încadra corect povestea companiei în contextul pieței muncii.
Câștigul salarial mediu național a depășit pentru prima oară pragul de 5.000 de lei și 1000 de euro în decembrie 2023, grație primelor și altor recompense acordate de angajatori pentru sfârșitul de an, care au adăugat un plus de 535 de lei (adică 6,9%), comparativ cu veniturile din noiembrie. Cu un an înainte, aceleași prime din decembrie urcaseră salariul mediu la circa 4350 de lei. Citește articolul