Acest departament este interesat de felul în care compania este percepută în public. Nerespectarea legilor muncii poate duce la știri negative și amenzi care afectează serios imaginea și reputația firmei.
Avem reguli clare în privința timpului de muncă și de odihnă, iar ele au legătură, în principal, cu asigurarea unui mediu de muncă sigur și sănătos, sub toate aspectele sale. Pe lângă dispozițiile directivelor UE și ale Constituției, avem reguli clare și în legislația specifică, Codul muncii și întreg ansamblul normativ din care el face parte, iar un program de 24 de ore în care o persoană ar trebui să-și execute, fără întrerupere, sarcinile și atribuțiile este clar neconform, fiind în același timp imposibil. Citește articolul
Articolul abordează o dezbatere publică importantă legată de educație și merit, iar înțelegerea acestora ajută departamentul să gestioneze imaginea companiei și comunicarea cu publicul, mai ales dacă firma este implicată în comunitate.
Avocatul Poporului a atacat la Curtea Constituțională a României (CCR) noua lege a învățământului preuniversitar, deoarece consideră că bursele de merit ar trebui date în funcție de rezultatele evaluării performanțelor școlare ale elevilor, nu unui număr minim dintr-o clasă, ca acum. În prezent, potrivit noii legi a învățământului, sunt alocate burse de merit pentru minimum 30% din elevii dintr-o clasă, indiferent de notele obținute de aceștia. Citește articolul
Utile pentru a înțelege inițiativele guvernamentale privind tineretul și educația, putând oferi informații relevante pentru comunicarea publică a companiei sau pentru identificarea unor posibile parteneriate.
Un program de tabere studențești de iarnă va fi organizat, luna viitoare, de către Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalității de Șanse (MFTES). În condițiile în care cazarea și mesele sunt asigurate, studenții vor trebui să plătească doar transportul. Citește articolul
Acest departament se ocupă de imaginea publică și relația companiei cu clienții și publicul larg. Dificultățile consumatorilor cu marcajele SGR, descrise în articol, pot genera nemulțumiri și afecta reputația companiei, necesitând o comunicare clară și gestionarea percepției.
Pe piață au început să apară tot mai multe ambalaje din plastic, aluminiu sau sticlă, care conțin apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin și spirtoase și care au aplicate marcajul SGR (Sistemul Garanție-Returnare). Marcajul SGR e cel care face diferența dintre ambalajele pentru care se cere garanția de 50 de bani și celelalte - la fel, în cazul returnării garanției. Tocmai de aceea, fără el nu putem vorbi de aplicarea SGR. În graba de a se conforma unor prevederi care, aparent, i-au luat prin surprindere, nu toți producătorii au fost atenți cu respectarea cerințelor legate de acest marcaj specific. Citește articolul
Deciziile negative ale autorităților, cum ar fi cele legate de discriminare, pot afecta serios reputația companiei, iar acest departament gestionează modul în care firma este percepută de public și de presă.
Clientul unei bănci a fost refuzat, pe motiv că era în vârstă, atunci când a dorit prelungirea unui contract de descoperire autorizată de cont (DAC), Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) considerând că, în acest caz, este vorba despre o discriminare, deoarece vârsta nu ar trebui să fie singurul criteriu luat în calcul. Banca a fost amendată cu 5.000 de lei. Citește articolul
Este important pentru gestionarea imaginii publice și a reputației companiei, deoarece modul în care sunt respectate și implementate drepturile de consultare ale angajaților influențează percepția publică și relațiile cu sindicatele.
Comisia Europeană (CE) a propus revizuirea Directivei privind Consiliile Europene ale Muncitorilor (EWCs) pentru a îmbunătăți dialogul social în cadrul UE. Documentul vizează îmbunătățirea drepturilor de informare și consultare ale muncitorilor și vizează companiile multinaționale care au mai mult de 1000 de angajați. Confederația sindicală europeană apreciază modificarea actualei directive, pe care o consideră ”un tigru fără dinți”, dar consideră că măsurile ar trebui extinse și la francize, nu numai la companiile-mamă. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu imaginea și reputația companiei, iar prevenirea și gestionarea corectă a cazurilor de hărțuire sunt esențiale pentru a menține o imagine publică pozitivă și pentru a evita scandalurile.
De departe o obligație substanțială pentru angajatori, întocmirea ghidului pentru prevenirea și sancționarea hărțuirii pe criteriul de sex, precum și a hărțuirii morale la locul de muncă va fi verificată de inspectori începând din acest an. E incert însă în ce măsură toți angajatorii, adică indiferent de dimensiunea personalului, vor fi tratați la fel - care vor fi sancționați din prima și care nu? Amenda pentru angajatorii care nu iau măsuri pentru prevenirea hărțuirii este însă în lege de dinainte să avem un model de ghid de implementat la nivel intern. Citește articolul
Un incident de o asemenea anvergură, cu o amendă publică și critici severe din partea unei autorități, are un impact negativ semnificativ asupra imaginii publice a companiei și necesită o strategie de comunicare bine definită.
Autoritatea franceză pentru protecția datelor a aplicat o amendă de 32 de milioane de euro companiei Amazon France Logistique pentru implementarea unui sistem de monitorizare excesivă a angajaților. Compania folosea scannerele pentru a urmări activitatea și performanțele angajaților în timp real, inclusiv perioadele de inactivitate. Autoritatea a considerat că această monitorizare a fost disproporționată și a încălcat mai multe aspecte din GDPR, printre care principiul minimizării datelor. De asemenea, au fost identificate probleme legate de supravegherea video și de informarea insuficientă a angajaților cu privire la prelucrarea datelor lor personale. Autoritatea franceză a subliniat că măsurarea întreruperilor de muncă cu o asemenea precizie nu este legală și că tocmai prin excesivitatea măsurilor de monitorizare compania asigura avantaje competitive pe piața vânzărilor online. Citește articolul
Dacă firma este o benzinărie mare sau o companie de distribuție, acest departament trebuie să gestioneze comunicarea cu publicul și clienții despre noile reguli, pentru a menține o imagine corectă și a răspunde întrebărilor.
O hotărâre de Guvern publicată marți în Monitorul Oficial cuprinde o serie de modificări ale normelor privind modalitatea de acordare a drepturilor la transport interurban gratuit persoanelor cu handicap. Acestea vizează în principal utilizarea și comercializarea bonurilor de carburant și a bonurilor valorice pe suport electronic, interzicând tranzacționarea lor. Amenzile pentru vânzarea bonurilor se vor putea aplica din februarie și vor putea ajunge la aproape 50.000 de lei. În același timp, măsura va sancționa, tot de luna viitoare, și refuzul nejustificat al distribuitorilor de carburanți de a accepta astfel de carduri de carburant. Citește articolul
Articolul arată că reputația și valorile brandului sunt din ce în ce mai importante pentru consumatori, care preferă companiile cu impact social pozitiv și care susțin cauze cu care se identifică. Aceste date ajută la formarea mesajelor publice și la gestionarea imaginii companiei.
Odată cu intrarea în noul an, se cuvine a face o scurtă analiză a tendinței încrederii și preferințelor care au marcat comportamentul consumatorilor europeni în 2023. Acestea au fost influențate de o varietate de factori, precum evenimentele geopolitice, creșterile de prețuri, considerații legate de sănătate și mediu sau impactul încă resimțit la nivel global al pandemiei de Covid, realitatea variind în funcție de contextul specific și de evenimentele care au avut loc în 2023. Citește articolul