Orice acuzație sau situație de discriminare care implică firma poate afecta serios imaginea publică și reputația acesteia. Acest departament trebuie să fie la curent cu aceste proceduri pentru a gestiona corect comunicarea și a proteja brandul companiei.
Printr-un ordin publicat azi în Monitorul Oficial, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a venit cu o nouă procedură internă de soluționare a petițiilor și sesizărilor. Printre noutățile pe care le conține procedura este includerea persoanelor juridice în sfera potențialelor victime ale discriminării. Totodată, documentul aduce și o serie de schimbări legate de modul în care se pot transmite petițiile la CNCD. Citește articolul
Acest departament este interesat de noutățile legislative și sociale care pot influența imaginea publică a companiei sau relațiile cu angajații și comunitatea. Cunoașterea acestor programe de sprijin social poate fi folosită în comunicări interne sau externe pentru a arăta că firma este la curent cu nevoile sociale și se preocupă de angajații săi.
Până în 2027, mai multe categorii de persoane cu venituri lunare reduse pot beneficia de un sprijin material pentru alimente. După cum stabilesc regulile oficiale de acordare a acestui ajutor, apărute recent, la stabilirea plafonului ce permite acordarea acestui ajutor se iau în calcul mai multe tipuri de venituri, printre care și cele provenite din pensii, din activități independente, dar și cele din premii ori jocuri de noroc. Citește articolul
Acest departament se ocupă de imaginea publică a companiei. Respectarea standardelor de integritate, cum ar fi prevenirea plagiatului, ajută la menținerea unei reputații bune și la comunicarea responsabilității corporative.
Ministerul Educației (ME) a stabilit, printr-un ordin publicat joi în Monitorul Oficial, că în cazul lucrărilor de la examenele de absolvire, licență, disertație ori doctorat, universitățile trebuie să verifice originalitatea lor, prin utilizarea unui program recunoscut la nivel național. Ordinul recent stabilește lista acestora și care sunt cerințele pentru aceste programe. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care astfel de situații grave de nerespectare a legii, care implică angajații, pot afecta imaginea publică a companiei și relația cu publicul.
Încă din 2022, legiuitorul a adoptat două acte normative care urmăreau un scop important -- asigurarea transparenței în cadrul relațiilor de muncă și eliminarea situațiilor în care angajatorul ar fi tentat să modifice, să suspende sau să înceteze, unilateral și nelegal, un contract de muncă în Revisal. Angajații au dobândit, teoretic, acces în Revisal, dar nu și practic - partea asta mai are de așteptat. Citește articolul
Rapoartele de durabilitate și conformitatea generală cu reglementările au un impact asupra imaginii publice și relațiilor cu părțile interesate ale companiei.
Printre proiectele incluse în programul legislativ din 2024 al Guvernului se numără și unul pentru modificarea Codului fiscal. De asemenea, urmează să vedem modificări la criteriile de mărime pentru întreprinderi, la prevenirea spălării banilor și la cooperarea autorităților vamale din UE. Toate aceste proiecte trebuie inițiate în curând de Ministerul Finanțelor (MF), aprobate de Executiv în primăvară și în vară și apoi trimise Parlamentului. Citește articolul
Modificările privind sponsorizările pot influența modul în care compania își construiește imaginea publică și își comunică implicarea socială, aspecte importante pentru acest departament.
Modificările fiscale date la sfârșitul anului trecut de către Executiv au adus schimbări pe mai multe paliere, unul dintre ele fiind facilitățile fiscale pentru sponsorizările către ONG-uri - făcute atât de către firme, cât și de către persoane fizice. Vorbim, astăzi, despre efectele acestor noutăți și despre soluțiile existente cu Cristina Săulescu de la Cabot Transfer Pricing. Citește articolul
Acest departament gestionează imaginea publică a companiei. Dacă persoane importante din conducere sau proprietari sunt implicați în astfel de controale fiscale, reputația firmei poate fi afectată, iar acest departament trebuie să știe cum să reacționeze.
Controalele derulate de autoritățile fiscale la persoane fizice au luat amploare în ultimii cinci ani, pe fondul diversificării surselor de venit ale acestora și al constatării unor situații în care veniturile astfel obținute au fost incomplet declarate. Citește articolul
Este interesat de modul în care raportarea de sustenabilitate și inițiativele ESG pot îmbunătăți imaginea publică a companiei și relațiile sale cu partenerii, clienții și comunitatea.
Prevederile europene referitoare la obligațiile de raportare privind durabilitatea -- care vizează factorii de mediu, sociali și de guvernanță (ESG) -- au fost transpuse recent în legislația națională prin Ordinul Ministerului Finanțelor 85/2024. Ca urmare, societățile comerciale și administratorii acestora vor avea o serie de obligații, printre care și cea de a pregăti un raport privind cele trei aspecte ESG, care se va aplica, treptat, în funcție de anumite criterii. În acest context, este bine de știut că noua obligație vine cu provocări importante pentru sectorul imobiliar. Citește articolul
Acest departament folosește astfel de date pentru a înțelege mai bine contextul social și economic în care operează compania. Informațiile despre migrație pot fi utile pentru a construi o imagine bună a companiei sau pentru a comunica eficient cu publicul, arătând că înțeleg ce se întâmplă în societate și piața muncii.
Peste o treime din cetățenii europeni care trăiau în 2022 într-un alt stat membru decât cel în care s-au născut erau români sau polonezi. Citește articolul
Acest departament poate folosi informațiile despre angajarea de persoane din categorii vulnerabile, sprijinită de stat, ca parte a poveștii companiei și a imaginii publice pozitive.
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a primit un buget de 896 milioane de lei pentru anul în curs, în vederea susținerii angajării șomerilor din categoriile vulnerabile. Angajatorii care încadrează în muncă persoane din aceste categorii beneficiază de o sumă lunară de 2.250 de lei timp de 12 luni, cu obligația de a menține angajarea pentru cel puțin 18 luni. În plus, există și alte tipuri de subvenții disponibile, cel puțin în teorie, pentru angajatori, cum ar fi subvenția pentru încadrarea tinerilor cu risc de marginalizare și subvenția pentru organizarea de programe de ucenicie sau stagii pentru absolvenții de învățământ superior. Citește articolul