Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Impactul economic al pandemiei asupra performanței și stabilității afacerii este o informație crucială pentru comunicarea cu investitorii și pentru deciziile strategice ale conducerii companiei.
Instituţii, bănci centrale şi guverne din toată lumea au lansat un întreg arsenal de măsuri pentru a contracara efectele economice ale epidemiei de coronavirus, aceste măsuri depăşind 6.000 miliarde de euro. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum evoluția economică, dobânzile (ROBOR) și cursul valutar pot influența rezultatele financiare ale companiei și percepția investitorilor, pentru a comunica corect și transparent cu aceștia.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă contextul pieței financiare și economic pentru a comunica eficient cu investitorii și pentru a explica performanța companiei în raport cu tendințele globale, inclusiv fluctuațiile cursului valutar și ale burselor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Informațiile despre sprijinul guvernamental la nivel global sunt importante pentru a înțelege perspectivele economice și a comunica investitorilor despre condițiile de piață.
Marea Britanie a anunțat, miercuri, un pachet de finanțare a măsurilor economice de diminuare a efectelor pandemiei, de 350 de miliarde de lire sterline (peste 410 miliarde dolari). Citește articolul
Investitorii și consiliul de administrație sunt interesați de stabilitatea operațională și financiară a companiei, mai ales în perioade de criză. Articolul le oferă informații despre modul în care compania poate gestiona legal și financiar situațiile excepționale, arătând responsabilitate și bună guvernanță.
Companiile din România se pot găsi în situația de a nu-și putea continua activitatea din cauza răspândirii coronavirusului. Într-o asemenea situație, angajatorii au fie varianta suspendării temporare a activității (care intervine indiferent de voința lor), fie varianta întreruperii temporare a activității, cunoscută mai degrabă sub denumirea de șomaj tehnic (care intervine la decizia angajatorului). Citește articolul
Pentru a evalua modul în care stabilitatea politică și respectarea legii fundamentale a țării influențează încrederea investitorilor și guvernanța corporativă a companiei.
În spațiul public există diverse opinii conform cărora Parlamentul nu ar mai putea legifera pe perioada instituirii stării de urgență. Pentru a evita propagarea unor știri false, în special în condițiile în care ele ar putea crea multă panică, voi explica mai jos de ce nu doar că nu îi este interzis Parlamentului să aibă activitate și să legifereze în timpul stării de urgență, dar de ce acest lucru este mai important decât oricând. Citește articolul
Se asigură că deciziile majore despre suspendarea activității sau a personalului sunt luate corect la nivel de conducere și sunt comunicate transparent investitorilor, dacă este cazul.
Angajatorii își pot întrerupe temporar activitatea din motive economice, tehnologice, structurale sau altele asemănătoare, trimițând, practic, salariații în șomaj tehnic. Din moment ce asta implică o suspendare a contractelor individuale de muncă, firmele sunt obligate să notifice autoritățile. Citește articolul
Acest departament folosește aceste informații pentru a explica investitorilor și acționarilor cum gestionează compania personalul și costurile în perioade dificile, asigurând o bună guvernanță.
Începând cu șomajul tehnic, dar fără să ne rezumăm la el, întrucât nu știm încă ce planuri are Executivul pentru a ajuta companiile să suporte o parte din indemnizația plătită celor trimiși acasă din cauza restrângerii activității, angajatorii trebuie să știe ce spațiu de manevră și ce avantaje financiare/fiscale le pot aduce trimiterea în concediu a salariaților (neapărat cu acordul lor). De asemenea, avantajoase pot fi și acele libere plătite de stat pentru statul acasă cu copiii. Citește articolul
Pentru a informa investitorii despre impactul economic al crizei, despre evoluția sectoarelor de activitate și despre strategiile companiei de adaptare și guvernanță.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament are nevoie de informații actualizate despre modul în care compania își menține conformitatea legală și statutul în Registrul Comerțului, mai ales în perioade excepționale, pentru a comunica corect cu investitorii și a asigura o bună guvernanță corporativă.
Ca urmare a decretării stării de urgență pentru 30 de zile, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) este obligat să își desfășoare activitatea exclusiv prin mijloace electronice (e-mail sau portalul de servicii online al Registrului Comerțului). Acest lucru vine, oricum, în contextul în care activitatea ONRC era, deja, restrânsă. Citește articolul