Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de factorii care pot afecta stabilitatea financiară și legală a companiei, inclusiv riscul de insolvență la nivel macroeconomic, pentru a comunica transparent cu investitorii și a asigura buna guvernanță corporativă.
Firmele care se află în dificultate de a-și plăti datoriile exigibile ar putea, dacă sunt îndeplinite condițiile pentru intrarea în insolvență, să fie puse în situația de a intra în astfel de proceduri. Având în vedere că, pe perioada stării de urgență, există anumite măsuri ce blochează, practic, deschiderea procedurilor de insolvență, există șanse reale ca, odată încetată starea de urgență, să apară un „val de insolvențe”, după cum menționează și cei de la Maravela, Popescu și Roman. Citește articolul
Urmărește deciziile care afectează valoarea companiei și relațiile cu acționarii, cum ar fi politica de dividende în perioade economice dificile.
În luna aprilie, firmele și salariații lor, dar și alte entități, își desfășoară activitatea sub „influența” stării de urgență, care este programată momentan să dureze până în data de 14. Deși există domenii cu activitate redusă sau unele de-a dreptul „înghețate”, în altele activitatea merge mai departe, cu toate precauțiile necesare. Citește articolul
Evoluția burselor și a prețului petrolului poate influența strategia și rezultatele companiilor listate, fiind de interes pentru investitori și pentru raportarea corporativă.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care compania gestionează situațiile de criză și își protejează stabilitatea financiară, iar folosirea certificatului pentru amânarea plăților poate fi un indicator important pentru investitori și pentru o bună conducere a afacerii.
Companiile care vor solicita online obținerea certificatului de stare de urgență, pentru a beneficia de facilități în relația cu statul și cu partenerii de afaceri, trebuie să semneze electronic documentația transmisă autorităților. Dacă reprezentantul legal al firmei nu are semnătură electronică, o altă persoană care are așa ceva poate fi împuternicită să depună documentația. Citește articolul
Informațiile despre structura industriei alimentare și dependența de materii prime sunt importante pentru a explica investitorilor cum funcționează afacerea, ce riscuri sau oportunități există și cum este managementul lor.
România are capacităţi de producţie care ar putea asigura, la acest moment, în întregime, necesarul de alimente al populaţiei. Citește articolul
Informațiile despre criza economică globală, scăderea burselor și fluctuațiile rezervelor naționale sunt esențiale pentru a evalua perspectivele companiei și a comunica transparent cu investitorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se informează despre starea economică a țării și despre sprijinul financiar al statului pentru a menține încrederea investitorilor și a le oferi o imagine clară despre stabilitatea și perspectivele companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Impactul financiar și modul în care sunt tratați angajații în șomaj tehnic sunt informații importante pentru investitori și pentru buna gestionare a companiei în perioade de criză.
Condițiile în care Guvernul va ajuta firmele cu activitatea închisă sau mult redusă din cauza coronavirusului și stării de urgență în privința șomajului tehnic au fost recent modificate. Practic, Executivul a stabilit că va deconta tuturor angajatorilor afectați de coronavirus indemnizațiile pe care sunt obligați să le plătească angajaților trimiși temporar acasă. Am sintetizat, în cele ce urmează, informațiile esențiale pentru firmele care vor să beneficieze de ajutorul acesta. Citește articolul
Acest departament analizează cum aceste reduceri de taxe pot îmbunătăți situația financiară a firmei și cum aceste vești pot fi împărtășite cu acționarii sau consiliul de administrație.
Plătitorii de impozit pe profit și plătitorii de impozit micro vor fi recompensați dacă își plătesc până pe 27 aprilie impozitele aferente primului trimestru din 2020, conform Ordonanței de urgență a Guvernului 33/2020, care tocmai a intrat în vigoare. Citește articolul
Pentru că transparența legată de proprietarii reali ai unor aranjamente financiare este crucială pentru buna guvernanță a companiei și pentru a menține încrederea investitorilor, demonstrând respectarea standardelor internaționale.
Două documente importante care țin de procedura de înregistrare a contractelor de fiducie au fost modificate, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), publicat recent în Monitorul Oficial. Concret, este vorba despre declarația de înregistrare a contractelor de fiducie și despre registrul contractelor de fiducie. Citește articolul