Acest departament este direct responsabil cu comunicarea către investitori și cu înțelegerea dinamicii pieței de capital, incluzând IPO-uri și performanța bursieră, care afectează atractivitatea companiei pentru investitori și posibilitățile de finanțare.
Bursa de Valori București (BVB) a devenit în ultimul an una dinte cele mai performante piețe de capital de la nivel mondial, entuziasmul investitorilor fiind antrenat de potențiale noi listări, notează Bloomberg. Citește articolul
Acest departament utilizează informațiile despre evoluția economică și sectorială pentru a comunica transparent cu investitorii despre performanța companiei și perspectivele de viitor, asigurând o bună guvernanță corporativă.
Creșterea economică sub așteptări din prima parte a anului i-a determinat pe economiștii ING să revizuiască în jos prognoza pentru acest an, la 2% din PIB. Principala cauză o reprezintă evoluția slabă a industriei. Citește articolul
Acest departament monitorizează ratingul de țară și perspectivele economice naționale, deoarece aceste informații sunt esențiale pentru a informa investitorii existenți și potențiali cu privire la mediul de afaceri în care operează compania și la riscurile și oportunitățile asociate. Un rating bun poate atrage investiții.
Agenția de rating Fitch a confirmat ratingul aferent datoriei guvernamentale a României la „BBB-” pentru datoria pe termen lung și scurt în valută, menținând și perspectiva stabilă, potrivit unui comunicat al agenției de rating. Citește articolul
Schimbările fiscale, cum ar fi deductibilitatea cheltuielilor sau bonificațiile, pot influența profitabilitatea companiei și modul în care aceasta raportează rezultatele financiare. De asemenea, modificările privind firmele de contabilitate pot afecta guvernanța și încrederea investitorilor.
Pe agenda parlamentarilor pentru a doua sesiune ordinară din 2024 se află mai multe proiecte importante din domeniul fiscal care ar putea deveni legi până la iarnă. Unele dintre proiecte sunt mai recente, însă altele sunt „moștenite” din anii precedenți. Citește articolul
Articolul discută despre cum investițiile în cercetare și dezvoltare, în special în domenii precum cel farmaceutic, pot aduce profituri semnificative și câștiguri pentru acționari. Aceste informații despre potențialul de profitabilitate și creștere generat de inovație sunt relevante pentru modul în care o companie comunică cu investitorii și partenerii săi, reflectând potențialul de dezvoltare și valoare pe termen lung.
Doar 8,8% din totalul întreprinderilor din România inovează în vreun fel producția: fie livrează un produs îmbunătățit sau schimbă modul de producție. Față de perioada trecută (2018 – 2020), numărul companiilor inovatoare a scăzut cu 1,9%. Lipsa de inovație atrage aduce în discursul public o problemă a rezilienței economiei din România. Vom putea inova pentru a ne dezvolta sau cum altfel vom crește? Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care protejarea inovațiilor prin brevet poate atrage noi investiții și poate contribui la creșterea valorii și stabilității companiei pe termen lung, aspecte importante pentru deciziile investitorilor.
Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) a anunțat joi intrarea în vigoare a Sistemului Brevetului Unitar în România, un pas important pentru protejarea invențiilor și inovațiilor la nivel european. Începând cu 1 septembrie, acest sistem, cunoscut și sub denumirea de Brevetul European cu Efect Unitar, va deveni operațional, oferind numeroase avantaje pentru inventatori, inovatori și antreprenori. Citește articolul
Pentru companiile care au investitori sau care trebuie să respecte reguli de bună guvernare, este esențial să știe cum noile reglementări privind criptomonedele pot afecta încrederea acționarilor și reputația companiei.
România se află în pragul unei reforme legislative, cu o ordonanță de urgență ce are potențialul de a redefini peisajul juridic al criptoactivelor și de a consolida măsurile împotriva spălării banilor. Într-o lume financiară în continuă schimbare, această inițiativă ar putea fi cheia pentru a naviga cu succes provocările viitoare și pentru a stabili noi standarde de conformitate în era digitală. Citește articolul
Eșecul unui proiect major de digitalizare de stat, care a costat mult și afectează negativ mediul de afaceri, este un indicator al calității guvernanței și poate influența percepția investitorilor asupra climatului de afaceri.
În data de 1 august 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului a lansat noua sa platformă online, menită să revoluționeze modul în care se înființează și gestionează entitățile juridice în România. Anunțul lansării noii platforme online ar fi fost primit cu aplauze și entuziasm de către antreprenorii din România, dacă acest vis inocent nu s-ar fi transformat, peste noapte, într-un veritabil coșmar digital. În loc să aducă simplificare și eficiență, noua platformă a reușit să contrazică așteptările optimiste ale profesioniștilor, generând frustrări și confuzii. Ceea ce promitea să fie o revoluție a serviciilor publice care gestionează funcționarea societăților s-a dovedit a fi, în realitate, o nouă mare complicație, care pune la grea încercare răbdarea utilizatorilor. Teoretic, așa cum s-a susținut în presă, toate operațiunile derulate prin intermediul noii platforme ar trebui să fie finalizate cu succes în doar 24 de ore, fără a mai fi nevoie de vizite interminabile la ghișeu sau de dosare prăfuite. Practica e însă mult diferită de teorie: experiența ne arată că această reformă digitală generează haos, nu eficiență! Citește articolul
Proiectul de lege care vizează firmele listate la bursă și operațiunile de piață este de interes major pentru acest departament, deoarece poate influența modul în care compania comunică cu investitorii și cum își respectă obligațiile de guvernanță.
Guvernul României a stabilit ca priorități legislative pentru a doua sesiune ordinară din 2024 discutarea și aprobarea legilor bugetului de stat și bugetului asigurărilor sociale pentru 2025, precum și adoptarea unor proiecte de lege esențiale, printre care amintim unele modificări la Legea contra spălării banilor, ajustări ale Codului fiscal și reglementări pentru asigurările RCA, toate având ca termen de finalizare luna noiembrie. De asemenea, se preconizează adoptarea în această toamnă a unui nou Cod al amenajării teritoriului și urbanismului, iar proiectul pentru stabilirea salariului minim adecvat este obligatoriu să fie adoptat toamna asta, termenul-limită propus fiind luna noiembrie. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care compania respectă legile și reglementările, inclusiv cele legate de soluționarea eficientă și legală a disputelor, pentru a asigura o bună guvernanță și pentru a proteja interesele acționarilor.
Decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ) privind interpretarea și aplicarea dispozițiilor din Codul de procedură civilă referitoare la arbitrajul instituționalizat a fost oficializată recent, devenind obligatorie pentru toate instanțele de judecată. Documentul stabilește că entitățile reglementate de OG 26/2000 cu privire la asociații și fundații pot include în statutul lor organizarea de activități specifice arbitrajului instituționalizat doar dacă sunt autorizate în mod expres de legiuitor să exercite acest tip de arbitraj. Citește articolul