avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 618 soluții astăzi
Acasă Departament: Relații cu Investitorii & Guvernanță Corporativă

Departament: Relații cu Investitorii & Guvernanță Corporativă

ACCES GRATUIT

„O provocare existențială pentru UE”. Decalogul lui Draghi: Salvarea economiei europene – investiții cât două Planuri Marshall

Investitorii sunt foarte atenți la starea generală a economiei și la planurile de dezvoltare ale Uniunii Europene, deoarece acestea influențează deciziile lor de investiții și perspectivele de creștere ale companiilor.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
10 Septembrie 2024 | 571 | Timp de citire: 1 min.

Europa trebuie să investească de două ori mai mult decât s-a cheltuit pentru reconstrucția după cel de-al Doilea Război Mondial, a spus Mario Draghi, care a prezentat luni planul său care conține propuneri pentru a opri declinul economic al continentului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Deturnarea fondurilor PNRR – cadrul legal care îi permite Guvernului să gestioneze discreționar fondurile europene a fost oficializat

Pentru a evalua stabilitatea financiară a partenerilor guvernamentali și a contextului economic, ceea ce poate influența deciziile de investiții și buna funcționare a companiei, mai ales dacă depinde de contracte publice sau fonduri europene.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
9 Septembrie 2024 | 1 | 1608 | Timp de citire: 6 min.

Ordonanța de urgență referitoare la gestionarea creanțelor bugetare și a deficitului bugetar, document ce conține prevederi care justifică îngrijorări cu privire la riscul deturnării fondurilor europene destinate diverselor proiecte de dezvoltare aflate în derulare, a fost oficializată recent. Printre altele, măsura prevede transferul către Fondul de rezervă bugetară a sumelor alocate proiectelor din fonduri europene cu o execuție bugetară sub 50% până la 31 august 2024.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Un grafic de coșmar: PIB, între scăderea productivității muncii și creșterea salariului mediu

Investitorii sunt interesați de eficiența companiei și de costurile cu personalul, deoarece aceste date influențează direct profitabilitatea și valoarea afacerii.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
9 Septembrie 2024 | 788 | Timp de citire: 1 min.

Creșterea salariului mediu brut pe economiei a fost alimentată de mai mulți „factori determinanți”, numai de productivitatea muncii – Nu, în al doilea trimestru al acestui an. Decizii eminamente politice, precum creșterea salariului în sectorul bugetar  și al salariului minim au avut mari contribuții la dinamica salariului mediu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Schimbări legate de îngrijirile paliative, spitalizarea adolescenților, dar și facilitarea accesului la medicamente, oficializate

Acest departament ar putea fi interesat de modul în care noile reglementări din sănătate pot afecta perspectivele financiare și de creștere ale firmei, mai ales dacă aceasta activează în sectorul medical.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
6 Septembrie 2024 | 2854 | Timp de citire: 2 min.

Mai multe modificări ce vizează domeniul medical au fost oficializate azi, prin publicarea lor în Monitorul Oficial, fiind vizate, printre altele, îngrijirile paliative, respectiv tratamentul ce ameliorează simptomele unei boli, de cele mai multe ori, terminale, spitalizarea adolescenților și adulților tineri, respectiv a tinerilor cu vârsta cuprinsă între 15 și 21, dar și introducerea unui nou mecanism de facilitare a accesului la medicamente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Poate angajatul part-time care a muncit peste norma din contract să obțină o remunerare a orelor de muncă în plus?

Se asigură că firma respectă standardele de guvernanță și informează investitorii despre riscurile legale și financiare care pot afecta performanța companiei.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
6 Septembrie 2024 | 1609 | Timp de citire: 2 min.

În cazul contractelor de muncă cu timp parțial, Codul muncii interzice efectuarea de ore suplimentare, iar această interdicție trebuie menționată în mod explicit în contractul individual, ceea ce nu se întâmplă întotdeauna în practică. Angajații, în special tinerii sau cei cu un nivel de educație scăzut, pot fi nevoiți să lucreze ore în plus fără a fi conștienți că ceea ce fac e muncă nedeclarată. În cazul unui control, angajatorul riscă amenzi, dar angajatul afectat nu are garanția primirii remunerației pentru orele lucrate, fiind nevoit să se adreseze instanței pentru asta. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Speță din controalele fiscale

Obții constant câștiguri din tranzacții cu criptomonede? ANAF consideră că derulezi o activitate independentă

Această echipă se asigură că firma este condusă corect și transparent, lucru foarte important pentru investitori. Neregulile fiscale, chiar dacă în acest caz sunt la o persoană fizică, scot în evidență importanța respectării legilor și a unei bune administrări financiare pentru credibilitatea unei companii în fața acționarilor și a pieței.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
5 Septembrie 2024 | 1 | 2559 | Timp de citire: 2 min.

În cazul persoanelor fizice care se bazează pe tranzacțiile cu criptomonede pentru a obține câștiguri constante, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) consideră că este vorba de derularea unei activități independente. Automat, asta înseamnă că trebuie îndeplinite formalitățile necesare pentru derularea unei activități economice și că trebuie achitate taxele aferente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Ce aspecte esențiale urmărește ANAF în verificările sale la persoanele fizice cu averi mari

Înțelegerea modului în care reglementările fiscale pentru persoanele cu averi mari pot influența guvernanța și stabilitatea companiei, precum și percepția investitorilor, având în vedere că adesea aceștia sunt și acționari importanți.

EY Romania în Contabil și fiscal
5 Septembrie 2024 | 2209 | Timp de citire: 5 min.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a clarificat abordarea față de persoanele fizice cu averi mari (PFAM) prin Ordinul nr. 920/2023, care a intrat în vigoare pe 28 iunie 2023. Acest ordin definește cine sunt contribuabilii cu averi mari și stabilește mecanismele de reglementare și conformare fiscală pentru acest segment. Este bine de știut, în acest context, că Direcția Generală Control Venituri Persoane Fizice (DGCVPF) folosește în practică un instrument nou pentru a monitoriza și reglementa situația fiscală a persoanelor fizice cu averi mari - un chestionar detaliat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Și dacă muncești șapte ore pe zi, tot nu poți lucra șase zile pe săptămână

Este interesat de respectarea legilor muncii pentru că orice problemă legală poate afecta încrederea investitorilor și modul în care este condusă compania.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
4 Septembrie 2024 | 2955 | Timp de citire: 2 min.

De peste 20 de ani, Codul muncii, preluând dispozițiile directivei UE privind anumite aspecte ale organizării timpului de lucru, stabilește reguli clare în privința timpului maxim de muncă în cadrul unei perioade de referință de șapte zile și a modului în care acest timp de muncă trebuie repartizat, însă iată-ne aici: în 2024 apar anunțuri de angajare care prezintă, explicit, săptămâna lucrătoare de șase zile: Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE REITs: Regimul fiscal special pentru societățile pentru investiții imobiliare, adoptat de senatori

Este esențial pentru a înțelege cum pot fi structurate investițiile imobiliare, cum sunt atrași investitorii și cum sunt gestionate relațiile cu aceștia, mai ales că aceste companii pot fi listate la bursă.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Septembrie 2024 | 2994 | Timp de citire: 3 min.

Un regim special pentru societățile pentru investiții imobiliare urmează să fie stabilit printr-un proiect de lege adoptat marți la Senat, astfel încât aceste firme să fie scutite de impozitul pe profit. Acesta prevede, în esență, reglementarea entităților cunoscute în străinătate drept „REITs”, adică „real estate investment trusts.” Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legea avertizorilor de integritate - scurt ghid privind persoanele desemnate conform legii

Acest departament se preocupă de modul în care este condusă compania și de relația cu investitorii. Un sistem eficient de raportare internă, care asigură transparența și integritatea, este esențial pentru o bună guvernanță corporativă și pentru a demonstra investitorilor că firma este responsabilă și bine gestionată.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Septembrie 2024 | 1 | 3615 | Timp de citire: 4 min.

Legea avertizorilor de integritate impune companiilor cu peste 50 de angajați și autorităților și instituțiilor publice obligația de a avea canale interne de raportare pentru a permite avertizorilor să raporteze încălcările legii. Acest proces de raportare internă include desemnarea unui responsabil care poate fi un angajat propriu sau chiar mai mulți ori externalizarea către un terț care să gestioneze primirea, înregistrarea și soluționarea acestor raportări, asigurându-se că sunt respectate cerințele legale și că avertizorii beneficiază de confidențialitate și protecție împotriva represaliilor. Citește articolul