avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1483 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Strategie & Planificare Corporativă

Departament: Strategie & Planificare Corporativă

ACCES PREMIUM

Programul Femeia Manager va beneficia de un buget mai mare decât în alți ani, iar micile afaceri ar putea fi iarăși sprijinite

Departamentul ar analiza cum această finanțare poate contribui la dezvoltarea strategică a companiei, la lansarea de noi proiecte sau la consolidarea poziției pe piață, mai ales dacă firma este condusă de o femeie.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
5 Martie 2018 | 4621 | Timp de citire: 3 min.

Una dintre liniile de finanțare cele mai importante ce urmează a fi lansate în cursul acestui an este programul Femeia Manager, o schemă de finanțare ce a cunoscut în anii trecuți schimbări spectaculoase. Pentru 2018, bugetul disponibil a cunoscut o creștere semnificativă, fiind de peste zece ori mai mare decât cel ce a fost alocat sesiunii din anul 2017, iar acest lucru ar putea aduce o revenire a programului la finanțarea micilor afaceri, așa cum s-a mai întâmplat și în anii anteriori. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Principalele aspecte la care trebuie să fie atente firmele ca să evite greșelile la raportarea impozitului pe profit pentru 2017

Calculul corect al impozitului pe profit este esențial pentru prognozele financiare și stabilirea bugetelor pe termen lung. Acest departament are nevoie de informații precise pentru a planifica strategic și a atinge obiectivele financiare ale companiei.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
5 Martie 2018 | 4103 | Timp de citire: 4 min.

Firmele trebuie să raporteze impozitul pe profit pentru 2017 nu mai târziu de 26 martie 2018, iar una dintre principalele probleme cu care se pot confrunta companiile este interpretarea greșită a legislației în materia deductibilității cheltuielilor, astfel că se poate ajunge la calcularea eronată a sumei datorate statului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Antreprenorii pierd două programe majore de finanțare pentru afacerile la țară. Ce alternativă există în 2018?

Deciziile strategice ale unei companii, inclusiv cele legate de extindere, diversificare sau noi investiții, sunt puternic influențate de disponibilitatea și condițiile programelor de finanțare. Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a adapta planurile de viitor ale afacerii.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
5 Martie 2018 | 3098 | Timp de citire: 3 min.

Recent, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a confirmat ceea ce era deja anticipat încă de anul trecut, și anume faptul că două linii de finanțare destinate înființării și respectiv dezvoltării micilor afaceri nu vor mai fi lansate în cursul anului 2018, ca urmare a epuizării fondurilor alocate. În timp ce unele domenii de activitate vor rămâne fără surse de finanțare în acest an, alți antreprenori se vor putea reorienta, pentru finanțarea ideilor proprii de afaceri, către alte programe ce vor fi lansate în curând. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Informațiile despre aprovizionarea cu energie și stabilitatea piețelor energetice sunt cruciale pentru planificarea strategică pe termen lung a companiei, mai ales dacă aceasta depinde semnificativ de gaze naturale pentru producție sau operațiuni. Aceste știri pot influența deciziile privind investițiile și direcția strategică.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
5 Martie 2018 | 700 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: Casa Verde și Rabla, finanțate în 2018. Românii vor putea cere bani pentru mașini și modernizarea caselor

Departamentul de Strategie și Planificare Corporativă ar fi interesat să înțeleagă direcțiile guvernamentale în ceea ce privește protecția mediului și stimularea consumului de produse ecologice. Aceste informații pot influența deciziile de investiții, dezvoltarea de noi produse sau reorientarea strategică a companiei pe termen lung.

Oana Teodorescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
2 Martie 2018 | 7 | 22745 | Timp de citire: 2 min.

Recent, a fost oficializat bugetul pentru finanţarea în 2018 a programelor de protecţie a mediului, printre care se numără Casa Verde, Rabla şi Rabla Plus, se arată într-un act normativ publicat în Monitorul Oficial. Din păcate, autoritățile n-au inclus pe lista finanțărilor și programul Casa Verde Plus. Aceste programe permit românilor să ceară bani de la stat pentru a cumpăra mașini noi sau pentru a-și moderniza casele. Citește articolul

ACCES GRATUIT

BIAC a sprijinit Universitatea din București la organizarea ediției a cincea a concursului de arbitraj comercial

Departamentul de Strategie are nevoie de informații despre cum se pot rezolva eficient disputele, în special cele internaționale, pentru a-și planifica activitățile viitoare, a evalua riscurile asociate expansiunii în noi piețe și a lua decizii de afaceri care să minimizeze problemele legale și să asigure o creștere sustenabilă.

Parteneriat media în Știri & Revista presei
2 Martie 2018 | 968 | Timp de citire: 3 min.

București, 1 martie 2018: Curtea de Arbitraj Internațional București – BIAC, organism independent lansat sub auspiciile AmCham România, a sprijinit organizarea celei de-a cincea ediții a Pre-moot-ului din România, în cadrul Concursului Internațional de Arbitraj Comercial Willem C. Vis. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Lupta firmelor împotriva fraudei: Ce este aceasta, unde e întâlnită și cine fraudează?

Frauda poate afecta în mod semnificativ stabilitatea și direcția pe termen lung a companiei, fiind un factor important de luat în considerare în planificarea strategică și definirea obiectivelor de afaceri.

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
2 Martie 2018 | 2 | 3569 | Timp de citire: 3 min.

Fenomenul de criminalitate este întâlnit la nivel global în domeniul economic și de afaceri, iar frauda fiscală, prin care înțelegem un fapt ilicit, chiar de natură penală, este omniprezentă, așa cum a explicat recent un specialist al PwC România cu vastă experiență în prevenirea și combaterea fraudei. Mai mult, investigatorul a arătat și care sunt zonele geografice în care predomină frauda, de unde vine aceasta și care este tipologia fraudatorului.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Deciziile la nivel macroeconomic, precum plafonarea dobânzilor, și starea infrastructurii naționale sunt factori cheie în definirea strategiei de investiții, expansiune și planificarea pe termen lung a companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
2 Martie 2018 | 668 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sistemul de plată a impozitului pe profit: Ce indice de inflaţie e folosit în 2018 la calculul plăţilor anticipate

Informațiile despre modul de plată a impozitului pe profit sunt utile pentru a planifica mai bine bugetul și fluxul de bani al companiei pe termen lung.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
28 Februarie 2018 | 2785 | Timp de citire: 2 min.

Contribuabilii ce aleg să achite impozitul pe profit anual, cu plăţi anticipate, trebuie să plătească trimestrial o pătrime din impozitul pe profit datorat pentru anul precedent, actualizat cu indicele preţurilor de consum. Valoarea acestui indice, utilizată pentru anul 2018, a fost stabilită printr-un act normativ apărut marți în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiect: Din 2019, angajatorii ar putea deduce cheltuielile salariale din zilele nelucrătoare

Departamentul monitorizează schimbările fiscale și legislative care pot influența costurile generale ale companiei și modul în care se planifică bugetul pe termen lung.

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Februarie 2018 | 14140 | Timp de citire: 2 min.

Cheltuielile salariale pe care le au angajatorii în zilele nelucrătoare de sărbătoare legală vor putea fi deduse de companii, conform unui proiect de act normativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Măsura ar urmări acoperirea pierderilor angajatorilor din liberele legale, atunci când salariații nu vin la serviciu. Citește articolul