Toate cele trei subiecte (resursele de gaze, situația economică a capitalei și obiectivele de mediu globale) oferă informații cruciale pentru stabilirea direcției strategice pe termen lung a companiei și planificarea afacerilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Urmărește schimbările legislative anunțate în Parlament care pot avea un impact strategic asupra viitorului afacerii și asupra planurilor pe termen lung, ajustând direcția companiei în funcție de noile reglementări.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Oferă informații importante pentru planificarea viitoare a companiei, mai ales dacă activitatea firmei implică frecvent colaborarea cu artiști sau alți lucrători culturali. Cunoașterea acestor reglementări ajută la anticiparea costurilor și la adaptarea strategiilor pe termen lung.
Lucrătorii culturali profesioniști vor putea beneficia de concedii medicale și indemnizațiile aferente, arată statutul acestora, recent reglementat prin ordonanță, precum și de ajutorul de șomaj. Iar veniturile obținute îi vor putea califica pentru indemnizația de concediu de creștere. Citește articolul
Pentru companiile care activează în sectorul cultural sau care colaborează intens cu artiști și profesioniști din cultură, înțelegerea acestui nou cadru legal este importantă pentru a-și planifica strategia pe termen lung privind parteneriatele și modelul de business.
Statutul de lucrător cultural profesionist va putea fi obținut de cei ce lucrează în sectorul cultural pentru a dobândi o serie de drepturi specifice angajaților, dar nu îi va limita pe cei care îl dobândesc în a deveni, ulterior, angajați în baza unui contract de muncă. Fiind, de fapt, o alternativă la opțiunile actuale, statutul de lucrător cultural profesionist va fi dobândit pentru o perioadă de trei ani, cu posibilitatea nelimitată de reînnoire în condiții similare. Citește articolul
Ajută la planificarea pe termen lung a personalului și la definirea politicilor interne care susțin angajații, contribuind la atractivitatea companiei pentru potențialii angajați.
Printr-o completare a ordonanței privind concediile de creștere, adoptatorii sunt enumerați printre cei care pot cere stimulentul de inserție atunci când se întorc la activitatea profesională. Citește articolul
Crearea unui mediu de lucru sănătos și fără hărțuire este esențială pentru succesul pe termen lung al companiei, pentru atragerea și reținerea talentelor și pentru reputație. Aceasta este o componentă strategică ce trebuie abordată în planificarea viitoare.
Reglementarea privind hărțuirea la locul de muncă are nevoie de uniformizare, de detalieri și clarificări care să ofere victimelor suportul necesar și suficient, dar și autorităților responsabile prevederi clare cu privire la cum și când să acționeze. Într-un raport dedicat, Avocatul Poporului face câteva propuneri legislative și administrative în domeniul hărțuirii și violenței la locul de muncă, constatând că legislația existentă la nivel național, așa cum arată în momentul de față, mai mult încurcă decât să ajute. Citește articolul
Implementarea SAF-T este un proiect important pentru companie, care necesită decizii la nivel înalt despre cum se alocă banii, resursele și despre cum se va schimba modul de lucru, aspecte de care se ocupă acest departament.
Pentru eficientizarea muncii din spatele completării și depunerii declarației 406, cea care conține fișierul SAF-T, este nevoie de automatizarea acestei raportări, spun specialiștii. Deoarece vorbim de un volum imens de date de adunat pentru raportare, completarea declarației numai cu resurse umane este greu de pus în practică. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum aceste noi reguli pot influența planurile viitoare ale companiei și strategia de gestionare a banilor, în special dacă firma are nevoie să-și amâne anumite plăți către stat.
Contribuabilii nu mai pot să acceseze concomitent ambele mecanisme ce permit, în prezent, eșalonarea datoriilor fiscale, conform unor modificări procedural-fiscale recente date prin OUG. Citește articolul
Informațiile despre inflație, costurile cu forța de muncă și puterea de cumpărare sunt esențiale pentru a elabora planuri de afaceri pe termen lung, pentru a planifica forța de muncă viitoare și pentru a poziționa strategic compania pe piață.
Câştigul salarial mediu net a urcat în februarie la 4.270 lei, cu 14,8% peste cel înregistrat în luna similară din 2022, conform datelor publicate miercuri de INS. Indicele câştigului salarial real (raport între indicele câştigului salarial mediu net şi indicele preţurilor de consum) a fost însă de 99,4% în luna februarie 2023, comparativ cu aceeași lună de anul trecut, ceea ce înseamnă că majorările salariale nu au acoperit total impactul inflației. Citește articolul
Pentru a formula planuri de afaceri pe termen lung, a anticipa schimbările economice (inflație, salarii, datorie publică) și a lua decizii strategice informate.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul