Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este esențial pentru planificarea strategică, deoarece influențează deciziile privind extinderea pe piețele europene și gestionarea operațiunilor cu angajați care necesită mobilitate internațională, afectând pe termen lung strategia companiei.
Certificatul digital, ce va atesta, atunci când e vorba despre călătorii în statele Uniunii Europene (UE), că o persoană a fost vaccinată împotriva coronavirusului, că a avut recent un rezultat negativ la testul de depistare a infecției sau că s-a vindecat în urma infecției, ar trebui să fie operațional începând cu 1 iulie. După cum a anunțat recent Parlamentul European (PE), cei ce călătoresc frecvent între state membre UE ar putea beneficia, pentru a obține certificatul digital, de testare anti-COVID-19 la prețuri accesibile sau chiar gratis. Citește articolul
Decizia de a renunța sau nu la regulamentul intern, cu toate consecințele sale, este o alegere importantă pentru modul în care o firmă își organizează personalul și gestionează riscurile pe termen lung, fiind relevantă pentru planificarea strategică a afacerii.
Microfirmele care au până la nouă salariați au posibilitatea, de la începutul acestei luni, să renunţe la regulamentul intern, dacă acesta a fost întocmit, sau să nu îl mai întocmească dacă şi-au început activitatea de curând. Dacă la întocmirea acestui document, angajatorul trebuie să se consulte cu salariaţii săi, la renunţare trebuie făcut acelaşi lucru? Citește articolul
Aceste informații sunt fundamentale pentru elaborarea strategiilor pe termen lung ale companiei, pentru planificarea extinderii, pentru adaptarea la condițiile pieței și pentru anticiparea tendințelor economice majore.
Economia va continua să se redreseze în primul semestru al anului curent, potrivit minutei şedinţei de politică monetară a Consiliului de Administraţie al Băncii Naţionale a României din 12 mai 2021. Citește articolul
Atunci când compania își schimbă structura sau reduce personalul, acest departament trebuie să înțeleagă regulile legate de concedieri pentru a planifica eficient și a evita problemele legale.
Doar în măsura în care a scăzut volumul de muncă ori un anumit post a devenit redundant sau se desființează departamente întregi, un angajator își poate concedia angajații, a subliniat un specialist în dreptul muncii la conferința de HR organizată săptămâna trecută de avocatnet.ro. Altfel, prin simpla invocare a motivului privind pandemia, concedierile pot fi considerate ca fiind abuzive și, prin urmare, nelegale, angajatorii riscând să fie obligați, în instanță, la plata unor despăgubiri egale cu salariile indexate, majorate și reactualizate și cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat salariatul. Citește articolul
Evoluția pandemiei și tendințele de relaxare a restricțiilor la nivel european pot influența deciziile strategice ale companiei, planificarea pe termen lung și anticiparea condițiilor generale de piață.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Deciziile importante ale companiei, mai ales cele legate de cum se fac vânzările online și reținerea clienților, trebuie să țină cont de aceste reguli noi. Articolul ajută la planificarea pe termen lung și la adaptarea strategiei.
Comercianții online care oferă clienților posibilitatea de a-și salva în cont datele cardurilor bancare, pentru a ușura achizițiile ulterioare, pot face asta numai în baza consimțământului, reiese dintr-o recomandare adoptată recent de Comitetul European pentru Protecția Datelor (EDPB). Recomandarea are drept scop unificarea practicii companiilor la nivelul întregii Uniuni Europene (UE). Citește articolul
Conducerea firmei are nevoie de aceste informații pentru a-și planifica activitatea pe termen lung, ajustând modul în care operează transporturile, investind în tehnologie sau adaptând strategiile pentru a respecta noile cerințe și a rămâne competitivă.
În cazul în care există suficiente dovezi care indică bănuieli cu privire la modificarea sistemului de înregistrare a activității mașinii, aceasta va fi dusă la un atelier autorizat, pentru teste suplimentare, și, în cazul în care se descoperă că s-a umblat la tahograf, plăcuțele de înmatriculare ale mașinii de transport vor fi reținute, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), publicat vineri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Acest ordin este menit să reflecte modificările apărute, la începutul anului, în legislația privind transporturile rutiere și are ca scop modificarea normelor metodologice privind controlul perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale șoferilor profesioniști, dar și modul în care sunt instalate și utilizate tahografele. Citește articolul
Recomandările făcute în articol pot duce la schimbări în regulile pieței financiare. Acest departament trebuie să anticipeze și să integreze aceste posibile schimbări în planurile de viitor ale companiei.
Refuzul unei bănci de a emite unei persoane ieșite la pensie un card de credit pe motiv că a trecut de 64 de ani constituie o discriminare pe criterii de vârstă, a stabilit, acum câteva săptămâni, Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD). Totodată, autoritatea a amendat respectiva bancă cu 10.000 lei pentru această discriminare. Citește articolul
Acest departament urmărește tendințele din piețele financiare, inclusiv din zona cripto, pentru a decide ce direcție să ia compania și unde să investească pe viitor.
Tot mai populare în ultima perioadă monedele virtuale se dovedesc, așa cum a avertizat inclusiv BNR, investiții extrem de riscante. Citește articolul
Înțelegerea modului în care statul sprijină absolvenții pe piața muncii este importantă pentru a planifica strategia pe termen lung a companiei, mai ales în ceea ce privește atragerea și dezvoltarea forței de muncă tinere.
Absolvenții studiilor liceale, postliceale sau universitare, ce nu-și găsesc un loc de muncă în cel mult 60 de zile de la finalizarea studiilor, au dreptul de a solicita indemnizația de șomaj, după cum stabilește legislația în vigoare. În acest context, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) le transmite absolvenților din acest an, printr-un comunicat de presă publicat acum câteva zile, “că sunt aşteptaţi să se înregistreze în evidenţele instituţiei”, acesta fiind un pas obligatoriu pentru obținerea indemnizației de șomaj. Citește articolul