avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 482 soluții astăzi
Acasă Subiect: intocmire regulament intern
Subiect: intocmire regulament intern
ACCES PREMIUM
Transpunere directivă UE

Noi informații vor trebui incluse, de către angajatori, în regulamentul intern

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
17 Iunie 2022 | 0 | 4192 | Timp de citire: 2 min.

Informații legate de preaviz și de politica generală de formare a salariaților vor trebui introduse în regulamentul intern al companiilor, potrivit unei propuneri legislative ce vizează transpunerea unor reguli europene. Mai mult, va fi introdus un termen fix în care regulamentul intern să fie adus la cunoștința salariaților, care nu există în momentul de față în Codul muncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Microîntreprinderile ar trebui să se pregătească din timp pentru reintroducerea obligației de a avea regulament intern și fișe de post

Dan Nastase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 Iunie 2022 | 0 | 5778 | Timp de citire: 8 min.

Chiar dacă nu este încă oficială revenirea la obligația de a întocmi regulamentul intern și de a comunica persoanei selectate în vederea angajării, dacă ne raportăm la debutul relației de muncă sau un contract aflat în executare, dacă este vorba despre o modificare a funcției sau a felului muncii, microîntreprinderile care au fost exceptate prin OUG nr. 37/2021 și care, fie au renunțat la aceste documente, fie nu le-au mai întocmit, ar trebui să le pregătească din timp. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Modificările aduse Codului muncii în 2021: De la introducerea semnăturii electronice, la amenzi și obligații noi și reglementarea muncii “la gri”

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
27 Decembrie 2021 | 0 | 3377 | Timp de citire: 3 min.

Codul muncii a suferit nu mai puțin de nouă modificări în acest an. De la eliminarea unor obligații referitoare la documentele de muncă, la introducerea semnăturii electronice în relațiile de muncă, noi amenzi și obligații, le prezentăm pe toate în ordinea apariției lor de la începutul lui 2021. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce nu ar trebui să lipsească din conținutul regulamentului intern

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
21 Septembrie 2021 | 0 | 1860 | Timp de citire: 4 min.

La fel ca și contractul individual de muncă (CIM), regulamentul intern (RI) are o importantă deosebită în relațiile de muncă. Recomandarea specialiștilor în dreptul muncii este ca regulamentul intern să nu fie elaborat doar pentru a se bifa una dintre cerințele legale, chiar dacă microîntreprinderile au scăpat de acestă obligație, ci să fie gândit și adaptat cerințelor fiecărui angajator și activității firmei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Consultarea salariaților e necesară ori de câte ori se modifică sau adoptă un regulament intern. Patru sfaturi utile firmelor în practică

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Mai 2021 | 1 | 1700 | Timp de citire: 4 min.

Odată ce decide întocmirea unui nou regulament intern sau modificarea celui existent, firma trebuie să consulte salariații. Deși acordul lor nu e necesar pe conținut,  de îndeplinirea obligației de consultare depinde chiar valabilitatea acelui document. Iar angajatorul va trebui să poată dovedi că s-a consultat cu aceștia. Ce ar trebui să facă însă cu eventualele propuneri venite de la angajați pe conținutul propus? Și, totodată, este consultarea și aducerea la cunoștință a regulamentului același lucru? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Regulament intern: Cum poate fi considerată valabilă luarea la cunoștință de către salariați

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Mai 2021 | 0 | 2187 | Timp de citire: 3 min.

Codul muncii obligă angajatorul să prezinte salariaților săi regulamentul intern al firmei, atunci când acesta există, fiind documentul în baza căruia se stabilesc drepturi și obligații ale angajatorului și salariaților, aspecte ce țin de sănătatea și securitatea în muncă, evaluări și conduită profesională etc. Angajatorul are, practic, obligația de a aduce documentul la cunoștința salariaților, iar dacă se ajunge în instanță, el trebuie să și poată să dovedească faptul că și-a îndeplinit obligația. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum pot renunţa microfirmele cu puțini salariați la regulamentul intern

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
25 Mai 2021 | 1 | 1873 | Timp de citire: 2 min.

Microfirmele care au până la nouă salariați au posibilitatea, de la începutul acestei luni, să renunţe la regulamentul intern, dacă acesta a fost întocmit, sau să nu îl mai întocmească dacă şi-au început activitatea de curând. Dacă la întocmirea acestui document, angajatorul trebuie să se consulte cu salariaţii săi, la renunţare trebuie făcut acelaşi lucru? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Prevederile SSM din regulamentul intern sunt obligatorii, chiar dacă firma are un furnizor extern de SSM

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
25 Mai 2021 | 1 | 1422 | Timp de citire: 2 min.

Chiar şi firmele care lucrează cu furnizori de servicii în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă (SSM) trebuie să prevadă în regulamentul lor intern regulile din acest domeniu care trebuie respectate de salariaţi, au afirmat specialiştii într-o conferinţă recentă avocatnet.ro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum îți dai seama dacă vei putea elimina fișele de post și regulamentele interne? Microfirmă în sens fiscal vs. în sens organizatoric

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
29 Aprilie 2021 | 1 | 2112 | Timp de citire: 2 min.

Prezentarea în scris către salariaţi a fişei postului, foii de prezenţă, precum şi a regulamentului intern devine, în curând, opţională, după de Guvernul a adoptat miercuri o OUG ce prevede faptul că aceste trei documente nu mai trebuie întocmite obligatoriu de către microîntreprinderile cu până la nouă salariați. Fișa de post, spre exemplu, poate fi comunicată doar verbal și trebuie pusă la dispoziţia salariatului doar dacă el solicită acest lucru în scris. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fișa de post, regulamentul intern, pontajul - ce conțin și de ce sunt necesare cele trei „piedici” birocratice pe care vrea Guvernul să le elimine

Dan Nastase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
16 Aprilie 2021 | 0 | 1899 | Timp de citire: 3 min.

Un proiect de ordonanță de urgență aflat acum în lucru la Guvern ar urma să elimine pentru firmele mici, cu până la nouă angajați, câteva documente esențiale în desfășurarea raporturilor de muncă: fișa de post, regulamentul intern și evidența orelor de muncă. Am pregătit astăzi un articol explicativ despre ce conțin în mod uzual aceste documente și de ce sunt ele necesare în relația dintre un angajator și salariații săi. Citește articolul