avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1157 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Strategie & Planificare Corporativă

Departament: Strategie & Planificare Corporativă

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Înțelegerea 'efectului Amazon' asupra pieței și politicii monetare este esențială pentru a anticipa tendințele economice și a adapta strategia de afaceri pe termen lung.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
28 August 2018 | 509 | Timp de citire: 4 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cine poate solicita, începând de lunea viitoare, fonduri nerambursabile pentru investițiile în fermele agricole

Pentru a integra aceste oportunități de finanțare în planurile de dezvoltare pe termen lung ale afacerii și pentru a decide ce investiții strategice sunt prioritare pentru creștere.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
27 August 2018 | 2858 | Timp de citire: 3 min.

Începând de lunea viitoare, fermierii vor putea solicita fonduri nerambursabile pentru înființarea sau modernizarea unor exploatații agricole prin intermediul Programului Național de Dezvoltare Rurală (PNDR 2014-2020). Bugetul alocat pentru această sesiune este de peste 300 de milioane de euro, iar banii pot fi accesați de fermierii înregistrați cu statut minim de persoană fizică autorizată (PFA). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înființarea asociațiilor de proprietari în ansamblurile rezidențiale: Ce prevede noua lege a asociațiilor?

Conducerea companiei trebuie să integreze noile cerințe legale în strategia de dezvoltare a proiectelor imobiliare și în planurile pe termen lung, pentru a se adapta pieței.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
27 August 2018 | 5688 | Timp de citire: 3 min.

Viitoarea reglementare a asociațiilor de proprietari cuprinde prevederi și pentru dezvoltatorii imobiliari care construiesc ansambluri rezidențiale. Legea nouă, în vigoare de la finele lui septembrie, definește ansamblul rezidențial astfel încât și un singur bloc să fie considerat ansamblu, iar dezvoltatorii vor trebui să depună toate eforturile pentru ca proprietarii să se constituie în asociații de proprietari. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE De azi, farmaciile și drogheriile solicită autorizația de funcționare de la direcțiile de sănătate, nu de la MS

Permiterea vânzării online a medicamentelor fără rețetă și noile condiții de autorizare pot influența modul în care compania își planifică extinderea sau operațiunile viitoare.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 August 2018 | 2 | 4483 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a obține autorizația de funcționare, farmaciile și drogheriile trebuie să se adreseze direcțiilor județene de sănătate publică, nu Ministerului Sănătății (MS), conform unui act normativ care se aplică începând de astăzi. Totodată, dosarul de autorizare trebuie să conțină copii simple, nu certificate, iar documentele pot fi prezentate și în format electronic. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se vor factura, din septembrie, apa, canalizarea, încălzirea și alte utilități de la bloc

Pentru companiile de utilități sau cele care administrează proprietăți, aceste schimbări legislative pot influența deciziile strategice privind modul de livrare a serviciilor și relațiile cu clienții pe termen lung.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
27 August 2018 | 16 | 46507 | Timp de citire: 3 min.

O asociație de proprietari este, potrivit noii legislații din domeniu, care va intra în vigoare pe 28 septembrie 2018, o formă juridică de organizare și reprezentare a intereselor proprietarilor dintr-un imobil. Astfel, asociația se va ocupa și de contractarea și facturarea utilităților din imobil și, de aceea, ne-am gândit să prezentăm modul în care se vor realiza acestea, în contextul schimbării legislației asociațiilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Bugetarii recuperează sâmbătă a doua zi liberă dată de Guvern pentru Sfânta Maria

Conducerea companiei și cei responsabili cu strategia trebuie să ia decizii informate despre acordarea unor zile libere suplimentare, având în vedere impactul asupra productivității și moralului angajaților.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 August 2018 | 2 | 39735 | Timp de citire: 1 min.

Bugetarii au primit liber în zilele de 16 și 17 august, astfel încât să se creeze o punte între ziua nelucrătoare de Sfânta Maria și weekend, conform unui act normativ al Guvernului. Totuși, cele două zile libere trebuie recuperate sâmbăta, însă numai dacă nu se optează pentru recuperarea orelor nelucrate prin prelungirea zilnică a programului. Primul liber a fost recuperat în weekendul ce tocmai s-a încheiat, iar al doilea se recuperează în sâmbăta ce vine. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Ghidul accesării programului de Comerț și Servicii 2018: Cum pot antreprenorii să ceară bani începând de azi

Participarea la un program de finanțare și elaborarea unui plan de afaceri detaliat, care include 'oportunitatea și necesitatea realizării investiției', sunt acțiuni strategice pentru dezvoltarea companiei. Departamentul de Strategie și Planificare Corporativă este interesat de astfel de oportunități care pot contribui la îndeplinirea obiectivelor de creștere și dezvoltare pe termen lung.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
27 August 2018 | 6207 | Timp de citire: 3 min.

După o amânare de câteva zile, programul de Comerț și Servicii 2018 a fost lansat astăzi la ora 10.00, antreprenorii având posibilitatea de a solicita un ajutor financiar nerambursabil de până la 250.000 de lei. Banii se vor acorda doar societăților cu cel puțin un an calendaristic care își planifică investiții pentru dezvoltarea activităților de comerț sau de prestare a serviciilor de piață. Sesiunea din acest an a programului va fi deschisă timp de zece zile lucrătoare de la demararea înscrierii în program, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Gând la gând

Rezistența la schimbare

Acest departament se ocupă cu direcția pe termen lung a companiei, care implică adesea schimbări majore. Înțelegerea rezistenței umane la schimbare este esențială pentru a planifica și comunica eficient noile strategii, asigurând o implementare de succes și o cultură organizațională adaptabilă.

Simona Tofan în Weekend
Psiholog și psihoterapeut,
26 August 2018 | 2713 | Timp de citire: 3 min.

Unul dintre simptomele vremurilor în care trăim este foamea de certitudini, de garanții. De permanență. Trăim cu așteptări și mai ales pretenții foarte precise despre cum ar trebui să se deruleze viitorul, de la cel imediat, la cel mai îndepărtat. Despre cum ar trebui să se comporte, să reacționeze și să vorbească cei din jur. Avem până și țâfne în legătură cu vremea, atunci când planurile noastre nu sunt servite întocmai și la timp de dumneaei. Ne facem planuri incredibil de elaborate și uităm cotidian și obstinat de gluma-nu-prea-glumă cu cum îl faci pe Dumnezeu să râdă…fă-ți un plan… Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele implicate în organizarea Campionatului European de fotbal din 2020 se bucură de facilități fiscale

Departamentul de strategie va analiza aceste facilități fiscale pentru a evalua oportunitățile de afaceri și pentru a planifica implicarea companiei în proiecte legate de evenimente majore, precum Euro 2020, unde avantajele fiscale pot influența deciziile și profitabilitatea.

Alexandros Bakos în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
24 August 2018 | 1751 | Timp de citire: 2 min.

Impozitul pe venit, taxa pentru serviciile de reclamă, precum și impozitul pe spectacole nu vor fi datorate de către companiile implicate în organizarea Campionatului European de fotbal din 2020, desfășurat, printre alte țări, și în România. Citește articolul

ACCES GRATUIT
ABC-ul finanțărilor

Fonduri nerambursabile: În ce condiții se poate vinde un proiect aprobat?

Acest departament ar fi interesat de deciziile strategice legate de preluarea sau cedarea unei afaceri care beneficiază de finanțare nerambursabilă și cum acestea se încadrează în planurile de dezvoltare ale companiei.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
24 August 2018 | 3 | 6734 | Timp de citire: 2 min.

Cu toate că pregătirea proiectelor presupune un consum important de resurse financiare, umane și de timp, mulți antreprenori sunt dispuși să își cedeze afacerile imediat după ce se semnează contractele de finanțare. În timp ce motivele sunt diverse, în acest articol vom analiza în ce măsură vânzarea unui proiect finanțat este legală și cu ce costuri se poate realiza pentru cel care cedează afacerea, dar și pentru cel care o preia. Citește articolul