Departamentul de Vânzări interacționează direct cu clienții și utilizează datele lor, fiind crucial să înțeleagă riscurile și regulile legate de accesul și folosirea acestor informații, pentru a nu încălca GDPR și a păstra încrederea clienților.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) sancționează constant încălcările Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția datelor (GDPR), amendând încălcarea vieții private și a securității datelor personale de către companii, în diverse contexte, inclusiv cel al relațiilor de muncă. Citește articolul
Departamentul de vânzări ar fi interesat de acest program deoarece oferă clienților un sprijin financiar pentru a cumpăra produse de încălzire noi, ceea ce poate crește cererea și, implicit, vânzările pentru produsele vândute de companie.
Persoanele care locuiesc în zone montane vor putea cere până la 10.000 de lei pentru a cumpăra sisteme eficiente de încălzire a casei, în cadrul unui program denumit neoficial Rabla pentru sobe, după cum stabilește ghidul acestuia, apărut în această lună. Pentru a primi banii destinați achiziționării de sisteme noi pentru încălzirea casei, cei interesați vor trebui să se adreseze primăriei de domiciliu, cu condiția ca aceasta să se înscrie în program, numai după lansarea unei sesiuni de înscriere. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe dacă se schimbă ceva la modul în care se calculează sau se afișează prețurile produselor/serviciilor, sau la cum se emit facturile către clienți, în special dacă firma trebuie să înceapă să adauge TVA. Acest lucru poate influența ofertele și negocierile.
La scurt timp după ce Ministerul Finanțelor (MF) a pus în dezbatere un proiect de OUG cu modificări majore la regimul de scutire de TVA pentru întreprinderi mici, ce include și o majorare a plafonului de scutire de taxă, reprezentanții Camerei Consultanților Fiscali (CCF) au semnalat că documentul prezintă mai multe probleme. Citește articolul
Articolul menționează sesiuni de 'tehnici esențiale de pitching și vânzări', informații direct utile pentru departamentul de vânzări.
România rămâne o economie dominată de IMM-uri, iar puține afaceri reușesc să depășească pragul unei dezvoltări sustenabile și să devină actori de referință pe piață. Economia noastră continuă să ignore una dintre cele mai mari resurse insuficient valorificate: antreprenoriatul feminin. Citește articolul
Articolul prezintă rezultatele pozitive ale companiei pe piață, creșterea vânzărilor pentru ape minerale, băuturi răcoritoare și bere, precum și obiectivele de consolidare a poziției pe piață.
Pentru Romaqua Group, anul 2024 a fost un an bun, în care s-au atins obiectivele în ciuda tuturor dificultăților cu care mediul de afaceri s-a confruntat. Cifra de afaceri a crescut ușor (cu 7%), în principal ca urmare a rezultatelor bune din piață. Atât piața apelor minerale, cât și cea a băuturilor răcoritoare și a berii, în care Romaqua Group este prezentă, au înregistrat ușoare creșteri. Citește articolul
Echipele de vânzări călătoresc frecvent, iar modificările tarifelor și regulilor de călătorie cu trenul pot influența bugetul alocat deplasărilor și modul în care își planifică întâlnirile.
Începând cu data de 28 martie 2025, vor intra în vigoare noi tarife și condiții pentru transportul feroviar public de călători, conform ultimelor modificări legislative. Un ordin al Ministrului Transporturilor și Infrastructurii aduce creșteri de tarife pentru abonamente și rezervări, restricții pentru transportul metropolitan (în special limitarea la trenurile Regio), clarificări privind călătoriile gratuite și o perioadă de tranziție pentru biletele deja achiziționate. Citește articolul
Articolul arată cum BRCC ajută la conectarea afacerilor și la organizarea de evenimente de networking, ceea ce poate duce la noi oportunități de vânzări, parteneriate și extindere pe piețele din Regatul Unit sau România.
În recunoașterea contribuțiilor sale remarcabile la promovarea relațiilor de afaceri între Regatul Unit și România, British-Romanian Chamber of Commerce (BRCC) a fost distinsă cu prestigiosul statut de Superbrand Business pentru ediția 2024-2025. Procesul de selecție pentru Programul Superbrands s-a bazat pe criterii esențiale precum Calitate, Încredere, Distincție și ESG, consolidând rolul BRCC ca organizație de afaceri de top. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă importanța respectării regulilor de protecție a consumatorului pentru a evita amenzi care afectează imaginea companiei și pot opri vânzările, în special dacă locațiile sunt închise.
Show-ul controalelor ANPC a suscitat numeroase reacții în ultimele săptămâni - sunt voci care critică „spectacolul filmat”, altele care-l aplaudă, rețelele de socializare sunt pline de clipuri care ne arată cât de bine mâncăm în oraș și în ce dughene se prepară burgerii pe care-i comandăm acasă, iar glumele nu au întârziat deloc să apară. Autoritatea a comunicat săptămâna asta că într-o lună de zile a aplicat amenzi totale de zeci de milioane de lei, ceea ce arată gravitatea faptelor constatate, informând totodată că cea mai mare parte dintre amenzi a fost deja achitată. Dincolo de realitatea supărătoare pe care ne-o arată aceste controale, pe care nu o neagă nici cel mai mare critic al show-ului, un singur lucru mă deranjează: acela că realitatea amenzilor plătite nu e aceeași cu cea a amenzilor din procesele-verbale. Citește articolul
Dacă firma vinde spațiu publicitar (ex: la televiziune, radio, online) sau servicii de publicitate, departamentul de Vânzări trebuie să știe exact ce informații trebuie să conțină materialele publicitare politice pentru a se asigura că vânzările sunt conforme legii.
Toți actorii politici din țara noastră, respectiv partidele sau alianțele politice, candidații sau orice persoană care reprezintă sau promovează un candidat, vor trebuie să respecte o serie de reguli pe durata campaniei electorale a alegerilor prezidențiale din acest an, programate pentru mai, altfel vor risca amenzi de zeci de mii de lei, potrivit unei ordonanțe apărute în ianuarie. De aceea, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a stabilit, printr-un proiect de hotărâre oficializat recent, detaliile privind publicitatea electorală la alegerile din mai. Citește articolul
Noul regulament afectează modul în care produsele sunt vândute și oferite clienților (ex: utilizarea recipientelor proprii, interzicerea prețurilor mai mari). Departamentul de Vânzări trebuie să știe cum să comunice aceste reguli și să gestioneze interacțiunea cu clienții.
O nouă reglementare europeană, care se va aplica peste doi ani, prevede posibilitatea clienților din sectorul HoReCa de a folosi propriile recipiente pentru băuturi și alimente pe care le iau la pachet. Referitor la această măsură, al cărei rol este acela de a uniformiza practicile din acest domeniu în cadrul UE, avocatnet.ro a solicitat opiniile unor profesioniști din industrie. Citește articolul