Acest departament trebuie să înțeleagă cum pot consumatorii să depună reclamații, deoarece interacționează direct cu clienții și trebuie să prevină problemele legate de protecția consumatorilor.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) și-a schimbat portalul online pentru depunerea de cereri, astfel încât acum este posibil să depui cereri digitale pentru mai multe acțiuni. Citește articolul
Acest departament ar putea fi interesat deoarece articolul menționează importanța documentelor pentru facturile de vânzări care sunt anulate sau corectate (stornate), ceea ce poate afecta modul în care sunt gestionate retururile sau anulările de comenzi din punct de vedere fiscal.
Două dintre subiectele de interes de pe agenda controalelor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) sunt gestiunea stocurilor și stornarea facturilor, atenționează specialiștii. Dacă firmele au neajunsuri la documentația-suport, inspectorii fiscali nu se feresc să facă impuneri suplimentare. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă cum consumatorii pot depune reclamații la ANPC pentru a preveni problemele, a asigura satisfacția clienților și a evita situațiile neplăcute care pot afecta relația cu aceștia.
Platforma digitală a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a fost modernizată pentru a oferi o experiență mai facilă consumatorilor. Aceasta include autentificare securizată prin ROeID sau furnizori de semnătură digitală și oferă accesibilitate la aceste servicii atât persoanelor juridice, cât și celor fizice. Citește articolul
Interacționează direct cu clienții persoane fizice și trebuie să știe în ce situații pot emite o factură sau când este suficient un bon fiscal, pentru a oferi informații corecte și a respecta procedurile fiscale.
În contextul extinderii sistemului e-Factura și la relația business to consumer (B2C), mulți contribuabili au înțeles greșit că, de la 1 ianuarie 2025, trebuie să emită facturi pentru toate tranzacțiile ce implică persoane fizice. Din acest motiv, specialiștii subliniază că transmiterea facturilor B2C în e-Factura se face doar în cazurile în care legislația prevede în mod expres că trebuie emise facturi. Citește articolul
Statutul de Superbrand crește încrederea consumatorilor și îi încurajează să aleagă produsele sau serviciile respective, ceea ce ajută direct departamentul de Vânzări să-și atingă obiectivele.
Când alegem un produs sau un serviciu, nu cumpărăm doar un nume, cumpărăm o promisiune. O promisiune a calității, a încrederii în produsul respectiv și a unei experiențe superioare. Într-o lume în care opțiunile par a fi nelimitate, consumatorii români caută repere, prin care să se asigure că au făcut alegerea corectă. Aici intervine programul Superbrands România, identificând și aducând recunoaștere brandurilor care excelează prin calitate, inovație și reputație. Citește articolul
Multe roluri de vânzări implică deplasări extinse cu mașina, iar informațiile despre obținerea sau validitatea permisului auto sunt direct utile pentru angajați și managerii lor.
Obținerea permisului de conducere pentru autoturisme implică îndeplinirea unor condiții legate de vârstă sau starea de sănătate a doritorilor, dar și parcurgerea unor proceduri. Citește articolul
Dacă firma vinde mașini sau alte bunuri din flota proprie, acest departament are nevoie să știe pașii de urmat pentru a finaliza vânzarea, mai ales către cumpărători din alte țări.
Procedura aferentă vânzării unui autoturism către un cetățean străin este puțin diferită față de cea obișnuită, în care ambele părți ale contractului de vânzare - cumpărare sunt cetățeni români. Particularitățile acestui tip de tranzacție presupun respectarea câtorva pași simpli, detaliați în cele ce urmează. Citește articolul
Echipele de vânzări călătoresc mult. Informațiile despre conducerea în siguranță pe timp de iarnă sunt esențiale pentru ca aceștia să își poată desfășura activitatea fără incidente și să ajungă la clienți.
Recentul episod de iarnă a readus în atenție probleme de trafic pe care mulți le sperau depășite, măcar în acest sezon. Ca de fiecare dată, zăpada și frigul par să îi ia prin surprindere pe mulți șoferi. Cu acest nedorit prilej, avocatnet.ro a solicitat câteva sfaturi fostului mare campion român de raliu Titi Aur. Citește articolul
Stabilitatea economică, inflația și costul creditelor influențează direct puterea de cumpărare a clienților și încrederea lor, afectând cererea pentru produsele sau serviciile companiei și, implicit, vânzările.
Decizia recentă a Băncii Naționale a României (BNR) de a menține dobânda de referință la 6,5% reflectă preocupările legate de inflația ridicată și incertitudinea politică. Acest nivel al dobânzii, nemodificat din august 2024, influențează negativ atât consumatorii, care se confruntă cu dobânzi mari la credite, cât și mediul de afaceri, care se împrumută mai scump. În contextul unei creșteri economice temperate, BNR urmărește să stabilizeze prețurile și să mențină încrederea economică, deși provocările persistă. Citește articolul
Este important să știe ce tipuri de inteligență artificială sunt interzise în publicitate și în relația cu clienții (ex: cele manipulative sau care exploatează vulnerabilități), pentru a vinde etic și legal.
Anul trecut, Uniunea Europeană (UE) a adoptat un regulament care stabilește cadrul legal pentru definirea și utilizarea anumitor practici din domeniul inteligenței artificiale (AI). O parte dintre aceste reglementări au intrat deja în vigoare din februarie 2025, în timp ce altele se vor aplica progresiv în 2025 și 2026. În cadrul conferinței „AI Act: De la reglementare la implementare”, avocata Adriana Radu a explicat impactul acestor măsuri asupra companiilor și organizațiilor implicate în dezvoltarea și utilizarea tehnologiilor de AI și a oferit o serie de sfaturi pentru ca acestea să se pregătească și să se conformeze noilor reglementări. Citește articolul