Modificările la cotele de TVA pot influența prețurile produselor și serviciilor oferite clienților, strategiile de vânzare și modul în care sunt gestionate reducerile de preț.
Așa cum ne-au obișnuit autoritățile în ultimii ani, domeniul TVA-ului a fost în „topul” noutăților fiscale și în cursul lui 2024. De la modificări privind cotele de TVA la apariția sistemului e-TVA sau de la modificări legate de obligațiile declarative la noi fapte penale, contribuabilii au trecut în noul an cu un „bagaj” consistent de schimbări. Pe deasupra, inclusiv jurisprudența în domeniul TVA-ului s-a îmbogățit semnificativ. Iată principalele chestiuni de interes: Citește articolul
(Pentru companiile care produc sau distribuie dispozitive medicale) Pentru a înțelege procesul prin care clienții lor (asigurații) pot obține și deconta produsele, ceea ce este esențial pentru strategia de vânzări și interacțiunea cu clienții.
Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a publicat recent o nouă ediție a unui ghid ce conține o serie de informații utile asiguraților și nu numai. Potrivit documentului, persoanele asigurate au dreptul la mai multe dispozitive medicale, ele acordându-se în baza unei prescripții medicale eliberate de un medic. Citește articolul
Cei care vând produse de creditare sau intermediază credite trebuie să înțeleagă noile condiții de înregistrare și de activitate impuse de lege. Aceste reguli afectează direct modul în care pot oferi și promova creditele către clienți.
Legislația referitoare la contractele de credit garantate cu bunuri imobile rezidențiale a fost modificată printr-o ordonanță de urgență oficializată recent. În urma modificărilor, România conturează mai clar în plan local legislația europeană în domeniu, prin reglementarea drepturilor și obligațiilor părților implicate în acest gen de contracte. Ajustările aduse anul acesta, care vor intra în vigoare din 17 februarie, stabilesc că intermediarii de credite din alte țări trebuie să fie înregistrați de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), condiționând însă această procedură de îndeplinirea anumitor condiții. Citește articolul
Echipa de vânzări interacționează direct cu clienții persoane fizice și trebuie să știe ce informații sunt necesare (sau nu) în procesul de facturare pentru a asigura respectarea noilor reguli e-Factura, fără a crea dificultăți clienților.
În contextul trecerii la obligativitatea de a transmite facturile B2C în e-Factura, discuția legată de includerea sau nu a CNP-ului persoanelor fizice rămâne una dificilă. Cu toate că autoritățile au clarificat că CNP-ul nu este necesar pentru a transmite facturile în sistem, specialiștii atrag atenția că pot exista alte acte normative (unele „nefiscale”, dacă putem spune așa) care să impună trecerea sa pe facturile B2C. Citește articolul
Managerii de vânzări sunt interesați să știe cum trebuie stabilite și comunicate legal bonusurile de performanță pentru echipa lor, pentru a motiva corect angajații și a preveni nemulțumirile legate de plata câștigurilor din vânzări.
Transparența și corectitudinea în relațiile de muncă sunt esențiale pentru asigurarea unui mediu de lucru sănătos și echitabil, iar un aspect important în acest sens este includerea adaosurilor la salariu în contractul de muncă. Citește articolul
Departamentul de Vânzări, în special pentru companiile din imobiliare, trebuie să înțeleagă noile reguli și garanții pentru cumpărători, cum ar fi notarea în cartea funciară sau asistența juridică obligatorie, pentru a vinde conform legii.
La sfârșitul anului trecut, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a propus Guvernului și celor două Camere ale Parlamentului demararea unei inițiative legislative care să oblige persoanele fizice să fie asistate juridic de către un avocat în faza precontractuală a tranzacțiilor imobiliare. Scopul invocat de Uniune era acela de a proteja consumatorii de clauze neechilibrate și de a asigura înțelegerea deplină a contractului înainte de semnarea acestuia. Memoriul inițial al UNBR a prins contur, iar propunerea legislativă care conține aceste reglementări a fost depusă zilele trecute la Senat, urmând să își înceapă parcursul legislativ. Citește articolul
Pentru vânzările online către persoane fizice, e important de știut că modul în care se emit și se trimit facturile clienților s-a schimbat, mai ales cu trecerea la e-Factura. Deși nu emit ei facturile, vânzările trebuie să înțeleagă procesul final al tranzacției.
În condițiile în care facturile emise către persoanele fizice (adică în relația B2C) trebuie transmise în sistemul e-Factura de la 1 ianaurie 2025, există comercianți online care și-au pus întrebarea dacă pot evita, totuși, acest lucru? Răspunsul este, în mod clar, nu, potrivit specialiștilor - emiterea facturilor, către clienții persoane fizice, este obligatorie în cazul comerțului online. Citește articolul
Pentru furnizorii de servicii medicale, acest departament trebuie să înțeleagă cum se vor oferi și se vor deconta serviciile de îngrijiri paliative, influențând modul în care acestea sunt 'vândute' către pacienți prin sistemul de sănătate.
O recent intrată în vigoare hotărâre de Guvern aduce o serie de modificări referitoare la activitatea furnizorilor de servicii medicale care oferă îngrijiri paliative, care vor funcționa în formula actuală numai până la sfârșitul anului. Ulterior, aceștia vor trebui să se conformeze unor noi reguli, cu privire la care am discutat cu vicepreședintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Larisa Mezinu - Bălan. Citește articolul
Oferă detalii despre modalitățile prin care cabinetele medicale pot vinde servicii, incluzând încheierea de contracte cu casele de asigurări, asigurători privați sau autorități locale.
Recent, în Monitorul Oficial a fost publicată o ordonanță, care aduce modificări regimului de înființare și funcționare a cabinetelor medicale. Actul normativ elimină posibilitatea obținerii de venituri din activități de consiliere medicală și introduce sancțiuni mai aspre pentru nerespectarea anumitor obligații. Citește articolul
Companiile din domeniul imobiliar sau cele care oferă servicii conexe ar putea fi interesate de schimbările în piața locuințelor și de programele guvernamentale, pentru a înțelege mai bine cererea și oferta.
Ordonanța de Guvern care modifică legea privind Agenția Națională pentru Locuințe (ANL) a fost recent oficializată. Principalele modificări aduse vizează sursele de finanțare ale ANL, incluzând între acestea veniturile obținute din vânzarea de locuințe. De asemenea, documentul modifică prevederile privind nivelul maxim al chiriei și adaugă reglementări pentru închirierea de locuințe către tinerii și specialiștii din domeniul sănătății. Citește articolul