Acest departament este interesat de noile reguli privind facturarea electronică (e-Factura B2C) pentru a ști cum să emită corect facturile către clienții persoane fizice.
În fiecare duminică, facem o scurtă recapitulare pentru tine a celor mai interesante lucruri despre care am scris. Săptămâna aceasta, am analizat mai multe subiecte importante pentru antreprenori și cetățeni: limitele plăților în numerar impuse de Legea 70/2015, o nouă propunere legislativă privind creșterea valorii minime pentru amortizarea mijloacelor fixe, și clarificări esențiale despre e-Factura B2C. De asemenea, am abordat facilitățile medicale gratuite pentru persoanele peste 40 de ani, drepturile angajatorilor de a verifica CV-urile candidaților, stabilitatea salariului minim și sprijinul pentru persoanele cu dizabilități în 2025. Citește articolul
Ajută la înțelegerea ce practici comerciale specifice, precum înțelegerile de preț sau influențarea licitațiilor, sunt interzise de legea concurenței și pot duce la amenzi mari, afectând strategia de vânzări.
Anul 2024 a fost unul dintre cei mai activi din ultima perioadă pentru autoritatea de concurență, într-un context cu provocări economice și politice semnificative. Cu un număr record de tranzacții autorizate, investigații finalizate și sancțiuni aplicate, după cum reiese din raportul anual publicat recent, instituția și-a consolidat rolul de supraveghere și control pe piață. Citește articolul
Sunt interesați pentru că sistemul de facturare electronică devine obligatoriu și pentru clienții persoane fizice, iar echipele de vânzări trebuie să înțeleagă cum se vor emite aceste facturi către consumatorii finali.
În cursul anului 2024 au venit câteva noutăți majore care au legătură cu sistemul e-Factura, cel în care contribuabilii trebuie să transmită facturile emise în relația B2G, B2B și, mai nou, B2C. Astfel, iată principalele chestiuni de reținut în noul an. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care produsele sunt prezentate clienților, de informațiile despre ingrediente și alergeni, de cantitățile vândute și de prețuri, pentru a se asigura că totul este corect, conform legii și transparent pentru clienți.
Procedurile de evaluare a conformității, precum și sancțiunile pe care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le poate aplica în cazul abaterilor de la reglementările specifice spațiilor de gătit, pot fi regăsite în conținutul fișei de control pe care angajații instituției o folosesc în cadrul inspecțiilor. Documentul poate oferi o imagine clară asupra obligațiilor restaurantelor, cantinelor, hotelurilor care au astfel de incinte și asupra consecințelor nerespectării acestora. Citește articolul
Departamentul de vânzări trebuie să știe despre cum se schimbă produsele și etichetele lor, ca să poată vorbi corect cu clienții și să vândă produsele conform noilor reguli.
O directivă europeană apărută, în mai 2024, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (UE) prevede revizuirea și consolidarea standardelor de comercializare aplicabile mierii, sucurilor de fructe, gemurilor și laptelui condensat. Printr-un ordin apărut chiar azi în Monitorul Oficial, autoritățile asigură transpunerea noilor reguli europene din domeniu. Citește articolul
Pentru companiile care oferă credite sau produse financiare, acest departament trebuie să înțeleagă exact ce informații trebuie prezentate clienților despre costuri și condiții, pentru a evita probleme legale și a asigura o vânzare transparentă.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene subliniază din nou, printr-o decizie pronunțată azi, importanța transparenței și a informării corecte a consumatorilor în contractele de credit, stabilind că nu e exclusă privarea creditorului de dreptul la dobânzi în cazul în care nu-și respectă obligația de informare. Citește articolul
Pentru departamentul de vânzări, informațiile sunt cruciale pentru a ști cum să afișeze corect produsele, cum să stabilească prețurile și promoțiile, și ce informații trebuie să ofere clienților, pentru a evita amenzi și a asigura o relație bună cu cumpărătorii.
Fișa de control pentru supermarketuri, folosită de inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru a verifica conformitatea cu diverse reglementări privind siguranța alimentară și protecția consumatorilor, poate fi folosită drept ghid de bune practici de firmele potențial vizate. Controalele instituției includ aspecte legate de informarea corectă a consumatorilor despre produse, respectarea standardelor de calitate, condițiile de depozitare și practicile comerciale corecte. Nerespectarea acestor prevederi atrage sancțiuni care, cumulativ, pot ajunge la valori considerabile. Citește articolul
Ajută personalul de vânzări să înțeleagă importanța transmiterii rapide și corecte a facturilor electronice către clienți, pentru ca aceștia să nu aibă probleme cu deducerea TVA-ului.
În ipoteza în care furnizorul transmite o factură, prin sistemul e-Factura, dincolo de termenul-limită de cinci zile calendaristice, cumpărătorul își păstrează dreptul de a cere ulterior deducerea TVA-ului (în limita termenului de prescripție, desigur), atenționează fiscaliștii. Cu alte cuvinte, acel termen de cinci zile pentru transmiterea e-facturilor în sistem n-are nicio legătură cu dreptul deducerii TVA-ului. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să fie conștientă de limitele maxime de numerar pe care le poate încasa de la clienți (fie firme, fie persoane fizice sau magazine de tip cash and carry), pentru a se asigura că tranzacțiile respectă legea și nu generează probleme de conformitate pentru companie.
Operațiunile de încasări și plăți în numerar efectuate de firme, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau persoane fizice au o serie de limitări valorice, ce sunt stabilite prin Legea 70/2015. De asemenea, același act normativ stabilește și plafoane pentru sumele în numerar aflate în casierie la final de zi. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă ce documente (bon fiscal, factură) poate oferi clienților persoane fizice și când este obligatoriu să emită o factură, mai ales în contextul noilor reguli e-Factura, pentru a răspunde corect solicitărilor și a respecta legea.
În contextul trecerii la obligativitatea de a transmite în e-Factura facturile emise către persoanele fizice, specialiștii subliniază că NU vorbim de o obligație de a emite automat facturi pentru toate tranzacțiile în relația B2C. Astfel, psihologii și alți profesioniști, care emit de obicei doar chitanțe pentru clienții lor, scapă de emiterea facturilor. Citește articolul