Chiar dacă e vorba de donații, asistentul Paul are rolul de a convinge și asista potențialii donatori, similar cu modul în care un departament de vânzări sau comercial interacționează cu clienții pentru a-i 'converti' sau a face o achiziție.
Dăruiește Viață, unul dintre cele mai cunoscute ONG-uri din România și Asociația din spatele inițiativei #NoiFacemUnSpital, vine cu o nouă premieră în mediul ONG-urilor: un asistent virtual care le arată donatorilor cât de simplu se pot redirecționa 3,5% din impozitul pe venit pentru proiectele care oferă timp în plus copiilor cu boli grave. Redirecționarea celor 3,5% din impozitul pe venit se realizează în doar 3 minute, prin completarea Formularului 230, exclusiv online pe www.daruiesteviata.ro. Termenul limită este 26 mai. Citește articolul
Departamentul de Vânzări trebuie să înțeleagă drepturile clienților pentru a le comunica corect și pentru a evita neînțelegerile, mai ales când vinde pachete sau servicii care includ transport și care pot fi afectate de întârzieri.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că pasagerii care călătoresc în baza unui pachet turistic achiziționat de un terț au dreptul la compensații pentru întârzierile zborurilor. De asemenea, CJUE a clarificat că o carte de îmbarcare poate servi drept dovadă validă a unei „rezervări confirmate” pentru zbor, cu excepția unor circumstanțe speciale. Citește articolul
Un exemplu concret dat este cel al chatbot-urilor folosite pentru suport clienți, ceea ce implică interacțiunea directă cu clienții și necesitatea de a respecta regulile de transparență în procesul de vânzare sau suport.
Anul trecut, Uniunea Europeană (UE) a adoptat un regulament important care interzice companiilor utilizarea anumitor sisteme de inteligență artificială (AI) în domenii considerate „sensibile” și impune noi obligații atât pentru furnizorii, cât și pentru utilizatorii acestora. O parte dintre aceste reglementări au intrat în februarie 2025, iar altele se vor aplica treptat în 2025 și 2026. În cadrul conferinței „AI Act: De la reglementare la implementare”, organizată de avocatnet.ro, avocata Adriana Radu a detaliat una dintre aceste obligații, referitoare la riscurile legate de transparență, care va deveni efectivă în vara acestui an. Citește articolul
Departamentul de Vânzări este interesat pentru că trebuie să știe exact ce tipuri de produse și servicii pot vinde și în ce condiții, astfel încât să respecte cerințele ANPC și să evite problemele cu clienții sau cu autoritățile.
Recentul ”desant” al inspectorilor Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) la diverse companii, de la cele din domeniul alimentar la operatorii de pe piața metalelor prețioase, s-a soldat cu amenzi sau chiar cu închiderea temporară a afacerilor respective. Multe dintre ”victimele” Protecției Consumatorului (evident, cele de bună-credință) ar fi putut evita aceste sancțiuni dacă ar fi respectat rigorile impuse de legislație în domeniul lor de activitate, cerințe prezentate de avocatnet.ro într-o serie de materiale dedicate acestui subiect. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care sistemul SGR influențează deciziile de cumpărare ale clienților și dacă poate fi folosit ca o oportunitate pentru a crește vânzările în magazin.
La mai bine de un an de la operaționalizarea sa, Sistemul de garanție-returnare (SGR) a împărțit opinia publică între cei care îl laudă (în general, cei care au ajutat la crearea și implementarea sa) și criticii sistemului, unde majoritari ar fi cei care au direct de-a face cu el, de la comercianți la consumatori. Între cele două categorii se află optimiștii binevoitori, adică cei care îi recunosc meritul - incontestabil - de a fi scos din circuit niște ambalaje care ar fi avut toate șansele să fi sfârșit prin a polua mediul înconjurător. Despre cum i-a afectat SGR pe cei din "prima linie" - comercianții - vom discuta astăzi cu un expert: Oana-Andreea Fulgheci, auditor ISO și consultant de mediu. Citește articolul
Nivelul competențelor digitale ale populației influențează modul în care potențialii clienți interacționează cu platformele digitale și serviciile online, afectând strategiile de vânzări digitale.
Guvernul României propune în dezbatere un nou cadru național pentru competențele digitale, în încercarea de a reduce decalajul dintre procentul descrie accesul la internet și cel care descrie abilitățile reale ale cetățenilor. În ciuda investițiilor masive în digitalizare și echipamente, nivelul competențelor digitale rămâne scăzut, ridicând semne de întrebare cu privire la eficiența resurselor alocate până în prezent. Citește articolul
Oferă instrucțiuni clare despre cum trebuie prezentate și etichetate corect produsele din metale și pietre prețioase pentru a respecta legea și a informa corect clienții, evitând astfel sancțiunile.
Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat săptămâna trecută demararea unor controale la companiile care comercializează obiecte din metale sau pietre preţioase. În cele ce urmează, prezentăm fișa de control care stă la baza modului în care inspectorii de la Protecția consumatorului desfășoară aceste acțiuni. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe exact ce tipuri de produse alimentare pot fi oferite școlilor și ce nu, pentru a se asigura că respectă regulile și că produsele lor se potrivesc cerințelor legale.
Prepararea, vânzarea și distribuirea alimentelor nesănătoase și a băuturilor carbogazoase în unitățile de învățământ preșcolar și preuniversitar trebuie să fie strict reglementate, conform unui ordin emis de Ministerului Sănătății (MS), deja intrat în vigoare. Produsele destinate copiilor trebuie să aibă cantități strict controlate de zahăr, sare și grăsimi, iar instituțiile de învățământ și furnizorii de mâncare trebuie să respecte reglementările în acest sens. Citește articolul
Dacă departamentul de vânzări folosește evaluări automate, cum ar fi scoruri de bonitate, pentru a decide dacă oferă servicii clienților, trebuie să știe ce informații trebuie să ofere clienților despre aceste evaluări, pentru a respecta legea și a gestiona corect interacțiunile cu ei.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a reafirmat principiul că, în Uniunea Europeană, protecția datelor personale coabitează cu libertatea de a desfășura o activitate comercială, clarificând, printr-o decizie pronunțată recent că protecția secretului comercial nu poate să diminueze sau să anuleze dreptul de acces la datele personale al persoanei vizate. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de regulile care stabilesc limite pentru comisioane, deoarece acestea influențează direct cât pot câștiga companiile din vânzări și cum își stabilesc strategiile de preț și vânzare.
Legislația slovenă care plafonează comisioanele agenților imobiliari la 4% din valoarea contractului este compatibilă cu directivele UE, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Reglementările, destinate protecției consumatorilor și facilitării accesului la locuințe pentru persoanele vulnerabile, nu contravin legislației UE dacă sunt implementate astfel încât să nu afecteze disproporționat piața imobiliară. Citește articolul