avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1566 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Vânzări (Commercial - partea de "sales")

Departament: Vânzări (Commercial - partea de "sales")

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

BNR: Temperarea creșterii economice a ajuns o veste bună

Echipa de vânzări este interesată de starea economiei și de inflație, deoarece acestea pot influența câți bani au clienții de cheltuit și, prin urmare, cât de bine se vând produsele noastre.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Decembrie 2018 | 1 | 445 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Deficitul comercial al României a crescut cu 15,8%, la aproape 12 miliarde de euro

Un deficit comercial poate indica tendințe economice care afectează puterea de cumpărare a clienților și cererea de produse, influențând strategiile de vânzări și estimările.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
10 Decembrie 2018 | 508 | Timp de citire: 1 min.

Deficitul comercial al României a avansat cu 15,84% în primele zece luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 11,85 miliarde euro, în condiţiile în care importurile au crescut mai rapid decât exporturile, arată datele publicate de INS Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Zece exemple oficiale pentru aplicarea cotelor reduse de TVA în cazul serviciilor de restaurant și catering

Înțelegerea modului în care TVA-ul influențează prețurile produselor și serviciilor pe care le vinde firma (mâncare, catering), pentru a face oferte clienților cât mai competitive și corecte.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Decembrie 2018 | 5022 | Timp de citire: 6 min.

Pentru a veni în ajutorul contribuabililor obligați să aplice cotele reduse de TVA de 5% și 9% în domeniile livrărilor de mâncare și prestării serviciilor de restaurant și catering, autoritățile au venit joi cu zece exemple relevante. Acestea sunt incluse într-un act normativ al Ministerului Finanțelor, care vine în contextul în care la 1 noiembrie 2018 s-a redus cota de TVA, de la 9% la 5%, pentru serviciile de restaurant și catering. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Încasări record de 1 Decembrie pentru comercianții din Alba Iulia. ”De 10 ori mai mult ca de obicei”

Acest departament ar fi interesat de câți oameni participă la evenimente mari și cât cheltuiesc, pentru a-și planifica mai bine acțiunile de vânzări și a identifica noi oportunități de afaceri, mai ales dacă firma vinde produse sau servicii legate de turism, ospitalitate sau evenimente.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
7 Decembrie 2018 | 402 | Timp de citire: 1 min.

Sărbătoarea centenarului le-a adus încasări de milioane proprietarilor de hoteluri și restaurante din Alba Iulia. Niciodată în ultima sută de ani nu s-au adunat atât de mulți turiști în oraș. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE TVA redus restaurante și catering: Instrucțiunile pentru aplicarea cotelor de 5% și 9%, oficializate

Echipa de vânzări trebuie să știe exact ce cotă de TVA (9% sau 5%) se aplică pentru diferite tipuri de produse alimentare sau servicii de restaurant/catering, pentru a stabili prețurile corecte pentru clienți și a evita confuzii.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Decembrie 2018 | 7010 | Timp de citire: 4 min.

La 1 noiembrie 2018, TVA-ul pentru servicii turistice a scăzut de la 9% la 5%, adică inclusiv pentru serviciile de restaurant și de catering. Totuși, deoarece nu era clar în ce cazuri trebuie aplicată cota de 5%, în ce cazuri trebuie aplicată cota de 9% și în ce cazuri trebuie aplicate ambele, autoritățile au publicat joi în Monitorul Oficial un set comun de instrucțiuni pentru contribuabili. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Casele de marcat electronice: Firmele economisesc bani, timp și chiar spațiu prin folosirea lor. Ce alte beneficii mai sunt?

Deși e vorba de partea tehnică, vânzările sunt direct afectate de modul în care sunt înregistrate operațiunile. Noul sistem simplifică procesul de vânzare, reduce disconfortul operațional pentru angajați și poate crește încrederea clienților, aspecte importante pentru un bun flux de vânzări.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
6 Decembrie 2018 | 2621 | Timp de citire: 3 min.

Dincolo de obligația legală impusă de Ministerul de Finanțe, înlocuirea caselor de marcat poate însemna o eficientizare a operațiunilor unui agent economic, căci aparatele electronice, spre deosebire de cele cu rolă-hârtie, vin cu tot felul de funcționalități care pot ușura activitatea firmelor care le folosesc. În plus, noile case de marcat pot duce, pe termen mediu și lung, la scăderea unor costuri pentru companii și chiar economii de timp și de spațiu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

EY: În cazul rezilierii anticipate a contractelor, penalitățile pot fi supuse TVA

Acest articol este important pentru a înțelege cum noile reguli privind TVA aplicată penalităților de reziliere pot influența ofertele de preț și costurile finale pentru clienți, mai ales în cazul serviciilor pe termen lung (ex: telecom) sau contractelor cu clauze de reziliere.

EY Romania în Taxe și impozite
5 Decembrie 2018 | 2386 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care închiriază proprietăți sau prestatorii de servicii pe bază de abonament precum: telecomunicațiile (telefonie, internet, televiziune), utilitățile publice, publicațiile electronice și altele sunt afectate de o decizie recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene. Sumele încasate de aceste companii pentru încetarea contractelor de către clienți sau din motive imputabile acestora, înainte de expirarea perioadei minime de contractare, vor fi supuse taxei pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul

ACCES GRATUIT

De ce imposibilitatea de a cere anularea clauzelor abuzive prin contestația la executare îi va dezavantaja pe datornici

Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă cum se pot schimba regulile de contestare a datoriilor, deoarece acest lucru poate influența cât de ușor se recuperează banii de la clienți și cât de riscantă este o tranzacție.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Decembrie 2018 | 1 | 3467 | Timp de citire: 4 min.

Atâta vreme cât au la dispoziție alte căi de a contesta anumite aspecte legate de actul în baza căruia sunt executați silit, precum existența unor clauze abuzive, debitorii nu vor mai putea să se folosească de contestația la executare pentru a le aduce în atenția judecătorilor. Cel puțin, asta au adoptat recent parlamentarii într-un proiect de lege trimis la promulgare. O acțiune separată pentru a cere anularea clauzelor abuzive va însemna ceva mai mult timp pierdut și ceva mai mulți bani. Dacă-și vor obține dreptatea, într-un final, datornicii vor putea obține întoarcerea executării silite, dar rezolvarea aceasta este vădit mai dezavantajoasă pentru cel executat decât posibilitățile oferite de actuala lege. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Scrumbia afumată de Dunăre este protejată la nivel european, după doi ani de adunat dovezi

Dacă un produs obține o 'recunoaștere' specială, acesta poate fi vândut mai ușor și la un preț mai bun, având o poveste unică și o calitate garantată. Departamentul de vânzări ar fi interesat de aceste avantaje competitive.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
4 Decembrie 2018 | 604 | Timp de citire: 1 min.

Delicioasa scrumbie afumată de Dunăre este protejată la nivel european. Recunoaşterea vine după doi ani în care s-au stras tot soiul de dovezi şi documente din arhivă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De acum, românii pot cumpăra bunuri sau servicii din alte țări UE la fel ca cetățenii acelor țări

Echipa de vânzări trebuie să știe cum poate vinde produse și servicii online în toată Uniunea Europeană, fără să blocheze accesul sau să discrimineze clienții din cauza locației, cetățeniei sau a modalităților de plată, conform noilor reguli.

Alexandros Bakos în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
4 Decembrie 2018 | 2 | 3153 | Timp de citire: 3 min.

Din trei decembrie, a intrat în vigoare un act normativ european al cărui scop este să faciliteze accesul la informațiile online privind produse sau servicii oferite de comercianți din Uniunea Europeană. De asemenea, orice discriminare referitoare la oferirea de bunuri sau servicii clienților în ceea ce privește cetățenia, naționalitatea, domiciliul sau sediul este interzisă. Cu alte cuvinte, faptul că suntem în România nu va mai putea fi folosit ca un pretext pentru refuzul accesării unor servicii, de exemplu. Citește articolul