Acest departament este interesat de modul în care pot fi acordate reducerile de preț și promoțiile, pentru a atrage și păstra clienții, mai ales când vânzarea se face prin intermediari.
Atunci când vine vorba despre reducerile de preț acordate ulterior, baza de impozitare a TVA-ului se poate ajusta în mai multe situații decât până acum, conform unor noi modificări operate pentru a alinia Codul fiscal cu legislația și jurisprudența UE. Specialiștii spun că schimbările sunt importante și că erau așteptate de mediul de afaceri, însă există unele neclarități care ar trebui tranșate prin norme de aplicare. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe cui are voie și cui nu are voie să vândă anumite produse (băuturi energizante în acest caz), pentru a nu încălca legea și a nu expune afacerea la sancțiuni.
După cum s-a stabilit acum câteva zile, din 15 martie, băuturile energizante nu mai pot fi vândute minorilor. Cei ce încalcă noile reguli riscă amenzi de zeci de mii de lei sau chiar suspendarea activității. Citește articolul
Ajută la înțelegerea modului în care pot fi gestionate așteptările clienților și cum pot fi soluționate disputele legate de produsele și serviciile financiare vândute.
Litigiile dintre asigurați și asigurători pot fi soluționate mai rapid decât prin intermediul instanțelor de judecată. O entitate din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) din România, oferă un mecanism de rezolvare a disputelor între consumatori și operatori financiari non-bancare, cum ar fi asigurătorii și firmele de investiții, într-un mod rapid și gratuit. Aceasta, denumită SAL-Fin, facilitează concilierea și oferă două proceduri principale de soluționare a litigiilor: una care implică propunerea unei soluții și alta care implică impunerea unei soluții. Citește articolul
Este esențial să știe exact ce subvenții și bonusuri pot oferi clienților pentru a-i ajuta să cumpere mașini noi, mai ales dacă sunt dealeri auto.
Cele mai cunoscute două programe ce vin în ajutorul celor ce vor să-și cumpere mașini noi, și anume Rabla Clasic și Rabla Plus, se vor lansa în 19 martie. Regulile celor două programe au suferit mai multe schimbări, printre altele, stimulentele din acest an pentru achiziția de mașini electrice ori hibride fiind reduse la jumătate față de cele din 2023, iar mașinile cumpărate prin cele două programe trebuie să se încadreze într-un anumit prag valoric. De asemenea, pe mașinile cumpărate cu stimulente de la stat vor trebui aplicate autocolante care să ajute la promovarea programelor Rabla. Citește articolul
Mulțumirea clienților depinde și de claritatea și ușurința cu care primesc și înțeleg facturile, iar o factură electronică bine structurată contribuie la o relație bună cu aceștia și la încasări rapide.
Sistemul e-Factura este o iniţiativă extrem de bună şi are nevoie doar de mici ajustări pentru a uşura semnificativ viaţa tuturor persoanelor juridice din România. Chiar dacă am putea să aducem anumite critici implementării făcute de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), diferenţa cea mai mare o pot face softurile şi platformele care generează facturile în format XML, inclusiv utilizatorii, solicitând softurilor să implementeze soluțiile de mai jos. Citește articolul
Dacă firma vinde sau închiriază mașini, este crucial să știe despre aceste programe de finanțare pentru a informa clienții și a stimula vânzările.
Prin intermediul a două ordine publicate luni în Monitorul Oficial, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurii (MMAP) a stabilit modificarea ghidurilor de finanțare a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus. Printre modificările apărute se numără stabilirea unui prag valoric pentru prețul mașinilor achiziționate prin Rabla Clasic și reducerea celui existent pentru cumpărarea unui autovehicul electric (Rabla Plus). În plus, pentru a ajuta la promovarea programelor amintite, pe toate mașinile cumpărate astfel se vor aplica autocolante, care vor trebui păstrate pe parcursul perioadei de monitorizare. Potrivit președintelui Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), programele Rabla vor fi lansate săptămâna viitoare. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum pot fi livrate produsele mai eficient la export, influențând termenele de livrare, costurile și promisiunile făcute clienților externi.
În cazul exporturilor, legislația vamală a Uniunii Europene permite celor care au statutul de operator economic autorizat să solicite, la Autoritatea Vamală Română (AVR), prezentarea mărfurilor în alte locuri decât birourile vamale. În acest sens, AVR a oficializat luni un ordin cu normele de aplicare necesare. Citește articolul
Departamentul de vânzări are nevoie să știe care sectoare ale economiei cresc sau scad pentru a identifica noi oportunități de afaceri, a-și adapta strategiile de vânzare și a se concentra pe piețele cu potențial mai mare (cum ar fi IT sau HoReCa).
Economia României a suferit în ultimul deceniu unele dintre cele mai accentuate modificări structurale de la nivel european. Citește articolul
Departamentul de Vânzări este interesat de modul în care o criză alimentară poate afecta disponibilitatea produselor pe rafturi, comportamentul de cumpărare al clienților (achiziții de panică, lipsuri), precum și strategiile de preț și aprovizionare pentru a răspunde cererii în condiții dificile.
Guvernele din Uniunea Europeană se implică în crearea de scenarii și găsirea răspunsurilor posibile la o criză alimentară globală. Simulările iau în calcul o combinație de factori majori, precum războiul din Ucraina și efectele lui asupra aprovizionării cu cereale, evenimente meteorologice extreme ca El Nino și La Nina și impactul acestora asupra recoltelor de soia din America de Sud, protestele fermierilor din UE care au perturbat lanțurile de aprovizionare ale supermarketurilor, susțin oficialii europeni. Citește articolul
Dacă firma vinde proprietăți sau lucrează cu agenți imobiliari pentru a-și distribui produsele (ex: ansambluri rezidențiale), este esențial să înțeleagă noile reguli privind contractele, autorizarea și remunerarea intermediarilor.
O nouă propunere legislativă ce vizează reglementarea activității de intermediere imobiliară în România a fost înregistrată recent la Parlament, iar inițiatorii cer adoptarea acesteia în procedură urgență. Propunerea are scopul de a organiza și reglementa în mod expres profesia de intermediar imobiliar într-un mod care să asigure exercitarea acesteia în condiții de profesionalism, transparență și protecție a consumatorilor. Se dorește instituirea unui cadru legal care să condiționeze exercitarea profesiei de intermediar imobiliar de obținerea unui titlu profesional, respectiv a calităților de broker imobiliar sau agent imobiliar, în funcție de nivelul de competențe profesionale și calificări. Citește articolul