Afectează modul în care produsele sunt vândute și cum se interacționează cu clienții atunci când aceștia returnează ambalajele și primesc garanția înapoi.
Operaționalizarea Sistemului de garanție - returnare (SGR) a introdus o serie de noutăți în activitatea micilor comercianți, de care au devenit conștienți pe măsură ce sistemul a devenit funcțional. Una dintre problemele apărute este aceea a modului în care trebuie gestionată situația în care comerciantul trebuie să justifice lipsa din casă a contravalorii garanțiilor pe care le-a returnat. Citește articolul
Echipa trebuie să înțeleagă cum ajung facturile și documentele atașate la clienți prin sistemul electronic.
Cu toate că e-Factura permite trimiterea anexelor aferente facturilor pentru operațiunile în relația B2B, specialiștii spun că transmiterea lor prin e-mail e mult mai simplă. Practic, există două posibilități de a transmite anexele facturilor în e-Factura, dar ambele sunt greu de folosit în practică. Citește articolul
Înțelege cum sistemul de garanție influențează prețul produselor, interacțiunea cu clienții la punctul de vânzare și politicile de returnare a ambalajelor.
La nivel legal, consumatorii care returnează ambalajele SGR au dreptul să primească cei 50 de bani/ambalaj fie numerar, fie prin voucher, fie prin transfer bancar. Deși voucherele par cea mai simplă soluție și una pe care o vedem actualmente utilizată în multe magazine, există o problemă în ceea ce privește limitarea pe care voucherele o presupun pentru clienți - de aceea, am vrut să știm în ce măsură un comerciant e obligat să-i dea, totuși, consumatorului la schimb numerar atunci când acesta aduce un ambalaj SGR și nu dorește voucherul. Citește articolul
Echipa de vânzări emite facturi către clienți, iar înțelegerea modului în care funcționează sistemul e-Factura și cum se gestionează corecțiile este importantă pentru procesul lor de facturare și pentru a menține o relație bună cu clienții, asigurându-le acestora deductibilitatea.
Un aspect foarte important legat de folosirea e-Factura este că, atunci când sunt necesare corecții la facturile electronice, contribuabilii trebuie să dea mesaje inclusiv prin sistem, nu doar pe căile informale. Vorbim de o prevedere procedurală obligatorie despre care specialiștii au atenționat la câteva conferințe recente. Citește articolul
Acest departament folosește datele clienților (nume, adrese) și trebuie să se asigure că le obține și le folosește conform regulilor de protecție a datelor, pentru a evita probleme, mai ales în contextul comunicării și al consimțământului.
Postarea unui document ce conține date personale pe un grup de WhatsApp al unei asociații de proprietari a fost sancționată recent de autoritatea de protecția datelor. Amenda aplicată asociației vine însă și ca urmare a neluării măsurilor cerute de autoritate pentru respectarea GDPR. Citește articolul
În industriile menționate, precum telecomunicații sau leasing, departamentul de vânzări ar trebui să înțeleagă implicațiile fiscale ale taxelor de reziliere pentru a le putea comunica corect clienților și pentru a lua în considerare impactul asupra prețurilor și ofertelor.
Una dintre tendințele pe care am putea să le vedem la inspecțiile fiscale din 2024 are legătură cu taxele pentru rezilierea contractelor, sunt de părere specialiștii de la EY România. Mai exact, vorbim de penalități pentru care inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pot spune că este obligatorie plata TVA, în baza unei decizii de acum câțiva ani a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Deși nu ei emit facturile tehnic, ei sunt primii care colectează informațiile (despre produse, servicii, contracte, comenzi) care ajung apoi pe factură. E important să știe ce detalii trebuie să ofere pentru ca facturile să fie corect întocmite în sistemul e-Factura.
În contextul trecerii la facturarea electronică pentru toate operațiunile din relația B2B, specialiștii KPMG România au oferit câteva clarificări tehnice legate de „construirea” fișierelor XML care trebuie trimise la Fisc în e-Factura. Dacă specificațiile tehnice nu sunt respectate, facturile electronice nu pot fi transmise în sistemul din Spațiul Privat Virtual (SPV). Citește articolul
Modificările cotelor de TVA pot influența prețurile produselor și serviciilor, ceea ce este important pentru strategiile de vânzare și discuțiile cu clienții.
Printre proiectele incluse în programul legislativ din 2024 al Guvernului se numără și unul pentru modificarea Codului fiscal. De asemenea, urmează să vedem modificări la criteriile de mărime pentru întreprinderi, la prevenirea spălării banilor și la cooperarea autorităților vamale din UE. Toate aceste proiecte trebuie inițiate în curând de Ministerul Finanțelor (MF), aprobate de Executiv în primăvară și în vară și apoi trimise Parlamentului. Citește articolul
Persoanele din vânzări călătoresc mult, iar pierderea permisului de conducere la nivel european ar afecta direct capacitatea lor de a-și desfășura activitatea, prin urmare, este important să fie informați despre aceste reguli.
Șoferii care vor încălca grav regulile circulației rutiere (de pildă, viteză excesivă sau șofatul sub influența alcoolului) și sunt sancționați într-o țară membră a Uniunii Europene (UE) cu suspendarea, restricționarea sau retragerea permisului auto nu vor mai putea conduce în niciuna dintre țările comunitare, potrivit unui proiect de directivă aflat pe masa legislativului european. Acum, de cele mai multe ori, dacă unui șofer îi este suspendat permisul auto într-o țară europeană, sancțiunea se aplică doar în respectiva țară, nu și în alte țări UE. Citește articolul
Oferă o imagine clară asupra evoluției vânzărilor la nivel național, ajutând la înțelegerea pieței, a comportamentului consumatorilor și la ajustarea strategiilor de vânzări și marketing.
Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul, indicator important pentru consumul final al gospodăriilor, a crescut anul trecut cu doar 1,9%, față de 2022, arată datele publicate marți de INS. Citește articolul