Stabilitatea sau fluctuația cursului valutar afectează prețurile produselor noastre pe piețele internaționale și competitivitatea față de produsele importate, influențând strategiile de vânzare.
Analiza efectuată de economiștii de la Erste Bank indică faptul că cursul de schimb real a fost supraevaluat timp de 1,5 ani, din cauza diferenței persistente și ridicate între inflația din România față de cea din zona euro produsă de explozia prețurilor la energie, la produsele de bază și de majorările semnificative a salariilor din România. Citește articolul
Echipele de vânzări lucrează adesea cu date personale ale clienților și trebuie să știe cum să le protejeze și să nu le expună atunci când folosesc instrumente noi, cum ar fi inteligența artificială, pentru a evita probleme de conformitate.
Dacă angajații utilizează platforme precum ChatGPT, unul dintre riscurile ce trebuie prezentate în instruirile periodice privind prelucrarea datelor personale trebuie să fie axat și pe aceste utilizări. Altfel spus, angajații trebuie să înțeleagă că, deși nu pare similar cu a distribui pe WhatsApp un document cu datele personale ale unui client, a încărca datele sale în discuțiile cu ChatGPT, oricât de profesionale ar fi ele și oricât de nobil scopul, ele nu ar trebui să ajungă nici acolo. Pentru a asigura conformitatea cu GDPR, angajații ar trebui să anonimizeze datele și să utilizeze exemple generice sau date fictive atunci când folosesc platforme de inteligență artificială (A.I.). Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă că modul de emitere a facturilor se schimbă (trecerea la e-Factura) și că facturile pe hârtie nu vor mai fi valabile fiscal, pentru a se asigura că vânzările sunt documentate corect.
Cel puțin teoretic, 1 martie 2024 reprezintă o dată importantă în calendarul îndelungat pentru digitalizarea relației dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili. Până în această zi ar trebui să fie operaționalizat un modul special pentru analiza informațiilor care ajung de la contribuabili, prin sistemul e-Factura, la ANAF. Citește articolul
Departamentul de Vânzări este interesat de inflație pentru a înțelege cum aceasta influențează puterea de cumpărare a clienților și cum ar trebui ajustate prețurile produselor sau serviciilor pentru a rămâne competitive.
Percepția că prețurile la produsele de bază cresc mai mult decât o arată statisticile are corespondent în realitate: focusând pe creșterea prețurilor la alimentele la care nu se poate renunța, se constată că această creștere – din fața tejghelei sau a tarabei – e dublă față de cea din statistici. Citește articolul
Modificarea regulilor privind prețurile la anumite produse poate influența strategia de vânzări și profitabilitatea.
În martie 2024, companiile și PFA-urile trebuie să acorde atenție mai multor chestiuni importante pentru afacerile lor, majoritatea fiind din sfera fiscalității. Printre altele, vorbim de prescrierea anului fiscal 2017, schimbări la taxele de drum, noi tarife pentru serviciile Registrului comerțului și prima tranșă a impozitelor locale pe clădiri, terenuri și vehicule. Iată ce e de reținut: Citește articolul
Salariile echipei de vânzări depind adesea de comisioane și targeturi, așa că este important pentru ei să înțeleagă cum pot fi stabilite și gestionate legal aceste sisteme de plată.
Chiar dacă are la bază un contract, relația de muncă are o serie de particularități și nu sunt permise „penalizările” ca în cazul unei relații comerciale între doi profesioniști, iar orice clauză prin care s-ar stabili o astfel de procedură va fi lovită de nulitate. Un salariat care și-a realizat „ținta” de vânzări într-o lună a fost penalizat pentru nerespectarea procedurilor, angajatorul său considerând că acest lucru este normal, pentru că în contractul de muncă exista o astfel de clauză. Citește articolul
Variațiile costurilor (cum ar fi combustibilul pentru transportatori sau remunerațiile pentru drepturile de autor în turism/restaurante) pot influența prețurile produselor sau serviciilor oferite de companie, fiind importante pentru strategiile de vânzare și profitabilitate.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 19 - 25 februarie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Echipa de vânzări ar putea avea nevoie să verifice rapid informații despre integritatea sau situația financiară a unui potențial client sau partener, iar costurile pentru aceste verificări sunt importante.
În contextul schimbării cadrului legal primar al activității Registrului comerțului, Ministerul Justiției (MJ) a propus anul trecut noi tarife pentru informațiile și documentele eliberate, precum și pentru serviciile de asistență prestate, prin intermediul a trei proiecte de ordine ce ar fi trebuit să se aplice de la 1 ianuarie 2024. Ordinele au apărut însă abia azi în Monitorul Oficial și se vor aplica abia din 20 martie. Citește articolul
Este util pentru magazinele și punctele de vânzare care colectează ambalaje, ajutându-le să informeze clienții corect despre condițiile de returnare a ambalajelor și a garanției.
Spălarea ambalajelor SGR înainte de returnare nu este recomandată, însă este esențială golirea completă a acestora. Greutatea standard a ambalajelor este verificată de aparatele automate de reciclare (RVM), iar depășirea ei va duce la respingerea ambalajului și pierderea garanției. Citește articolul
Modul în care se transmit facturile către clienți se schimbă complet. Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă noul proces și provocările sale pentru a se asigura că facturile ajung la timp și corect la clienți, evitând presiunile comerciale amintite în articol.
Contribuabilii care trebuie să implementeze facturarea electronică în 2024, în relația B2B, încă se confruntă cu o serie de provocări practice, spun specialiștii de la PwC România. Din această cauză, este greu de crezut că la 1 iulie chiar vom vedea o trecere la folosirea exclusivă a sistemului e-Factura. Din păcate, autoritățile nu dau vreun semn, cel puțin momentan, că acest termen ar putea fi amânat. Citește articolul