Informația despre limitarea adaosurilor comerciale este importantă pentru a stabili prețurile produselor și strategiile de vânzare.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Permite echipei să înțeleagă cum se înregistrează oficial o ofertă de vânzare de teren agricol și cum se gestionează întregul proces prin noua aplicație digitală, facilitând tranzacțiile de acest tip.
Persoanele ce doresc să cumpere sau să vândă terenuri agricole aflate în extravilanul localităților pot folosi, începând din această lună, o aplicație dezvoltată de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), respectiv registrul unic naţional privind circulaţia şi destinaţia acestor terenuri. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe cum să comunice clienților despre garanția de 50 de bani pentru ambalaje și cum aceasta influențează prețul final al produselor vândute, mai ales în cazul comenzilor online și livrărilor la domiciliu.
Sistemul de Garanție Returnare (SGR) impune plătirea unei garanții la achiziționarea băuturilor, care este recuperată la returnarea ambalajului. Acest sistem se aplică și la cumpărăturile online ori la serviciile de livrare, indiferent ca este vorba despre pizzerii, restaurante, aplicații de tip Glovo sau restaurante. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre strategiile de vânzare a produselor care sunt aproape de expirare, cum ar fi reducerile de preț, pentru a minimiza risipa și a gestiona stocurile.
Printr-o lege aplicabilă de astăzi, s-au impus noi obligații pentru operatorii din industria alimentară. Mai exact, toți operatorii din sectorul agroalimentar, persoane fizice și juridice deopotrivă, au acum obligația de a aplica măsurile prevăzute de lege pentru prevenirea și diminuarea risipei alimentare. Citește articolul
Departamentul de vânzări trebuie să se asigure că produsele care urmează să fie vândute au toate actele de proveniență în regulă, pentru a nu opri vânzările sau a primi amenzi.
De la finalul lui 2023, persoanele fizice și juridice care folosesc bunuri fără documente de proveniență în activitatea de producție, comerț sau prestări riscă amendarea, confiscarea bunurilor și, în caz de recidivă, chiar suspendarea activității. Pentru a pune în aplicare sancțiunea suspendării activității contravenienților recidiviști, autoritățile au oficializat recent un ordin cu regulile pe care trebuie să le folosească inspectorii de stat. Citește articolul
Departamentul de Vânzări va implementa strategiile de preț redus pentru produsele aproape de expirare, pentru a diminua risipa și a le vinde înainte de a deveni nevandabile.
„Diminuarea risipei alimentare este un obiectiv urmărit de toţi operatorii economici din sectorul agroalimentar”, prevede de câțiva ani Legea nr. 217/2016 privind diminuarea risipei alimentare. Doar că măsurile pentru diminuarea risipei nu au fost niciodată până acum impuse, ci doar recomandate. Din 21 martie însă, diminuarea risipei alimentare este un obiectiv impus tuturor operatorilor din sectorul agroalimentar pentru că măsurile cuprinse în Legea nr. 217/2016, modificată începând de joi, vor deveni obligatorii. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să fie la curent cu noile reguli care permit vânzarea produselor aproape de data expirării la preț redus, dar și cu modalitățile de informare a clienților din sectorul ospitalității.
Operatorii din industria ospitalității vor avea, începând de joi, de implementat în mod obligatoriu măsuri pentru diminuarea risipei alimentare, potrivit unei legi publicate luni în Monitorul Oficial. Alături de ierarhia de măsuri impuse prin lege, legiuitorul a stabilit în sarcina operatorilor din industria ospitalității și o obligație specifică ce presupune completarea meniurilor cu privire la dreptul clienților de a lua mâncarea rămasă la pachet. Citește articolul
Interzicerea vânzării sau oferirii de băuturi energizante către minori afectează direct produsele care pot fi vândute și cui. E important pentru comercianți să știe aceste reguli noi pentru a-și ajusta politicile de vânzare și pentru a evita amenzi.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 11 - 17 martie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe exact ce produse nu mai are voie să vândă sau să ofere copiilor și adolescenților, ca să nu încalce legea și să atragă amenzi pentru firmă.
Așa cum se-ntâmplă acum în cazul băuturilor alcoolice, comercializarea sau oferirea cu titlu gratuit a băuturilor energizante către minori va fi interzisă din această săptămână, potrivit unei legi apărute marți în Monitorul Oficial. În cazul în care nu vor respecta această regulă, magazinele sau restaurantele vor risca inclusiv suspendarea activității timp de o lună. Citește articolul
Companiile care vând produse sau servicii către instituții publice prin licitații trebuie să depună oferte complete. O modalitate mai simplă de a obține documentele necesare, cum ar fi certificatul fiscal, ușurează procesul de aplicare și crește șansele de a participa fără blocaje la mai multe licitații.
Mai nou, companiile care participă la licitații publice pot obține certificatul de atestare fiscală direct prin platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), potrivit unui comunicat de presă de luni al Autorității pentru Digitalizarea României (ADR). Asta înseamnă că firmele nu mai trebuie să-l obțină separat din Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și apoi să-l încarce în SEAP. Citește articolul