Departament: Vânzări (Sales)
Dispare dubla taxare pentru stocarea energiei electrice reintroduse în rețea: Oportunitate pentru investitori sau capcană pentru consumatori?
Prețul energiei și taxele aplicate influențează direct costurile și, implicit, prețurile de vânzare ale produselor sau serviciilor companiei, sau pot crea noi oportunități de vânzare pentru cei din sectorul energetic.
Mai nou, s-a eliminat dubla taxare a energiei electrice stocate și reintroduse în rețea, pentru a stimula investițiile, aceasta fiind scutită de la plata tarifelor de transport și distribuție și a certificatelor verzi, conform unui ordin oficializat joi de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Deși instituția consideră măsura importantă pentru investitorii în sisteme de stocare, Asociația Prosumatorilor consideră că măsura ar putea crea un „paradis energetic” pentru marii furnizori, în timp ce populația ar putea plăti o energie tot mai scumpă. Citește articolul
Imobiliare: Majorările de TVA la locuințe pot afecta atât clienții, cât și dezvoltatorii
Pentru companiile din domeniul imobiliar, departamentul de Vânzări trebuie să înțeleagă pe deplin cum noile reglementări afectează prețul locuințelor și ce opțiuni au clienții (de exemplu, beneficiile perioadei tranzitorii). Aceasta le permite să comunice eficient cu potențialii cumpărători și să adapteze strategiile de vânzare.
În contextul unor constrângeri bugetare, Guvernul României a decis majorarea cotei de TVA de la 9% la 21%, începând cu 1 august 2025, pentru livrările de locuințe noi - o măsură cu impact direct asupra sectorului imobiliar. Din perspectivă fiscală, această modificare urmărește creșterea veniturilor la bugetul de stat, însă, la nivel economic și social, poate avea consecințe negative atât pentru populație, cât și pentru dezvoltatorii imobiliari. Citește articolul
Noul Cod al Audiovizualului: Persoanelor publice nu li s-a interzis complet orice formă de publicitate la jocuri de noroc, ci doar la radio și TV
Departamentul de Vânzări se ocupă de promovarea și vânzarea produselor. Noile interdicții și restricții privind reclamele la jocuri de noroc, medicamente, suplimente și alcool afectează direct modul în care pot face publicitate și își pot planifica campaniile.
Începând din toamna aceasta, difuzarea reclamelor la jocuri de noroc în spațiul audiovizual va fi reglementată mult mai strict, potrivit unei decizii emise de Consiliul Național Audiovizual (CNA), publicată recent în Monitorul Oficial. Noile reguli interzic, printre altele, promovarea acestor jocuri cu ajutorul persoanelor publice. Decizia CNA nu este o interdicție generalizată, ci se aplică exclusiv domeniului audiovizual. Citește articolul
Câteva aspecte practice de reținut în așteptarea majorărilor de TVA: Atenție la tranzacțiile în derulare la 1 august și nu numai
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă cum noile taxe vor schimba prețurile finale ale produselor sau serviciilor pentru clienți.
Preconizatele majorări de TVA de la 1 august 2025 sunt pe cale să fie oficializate în perioada următoare, astfel că specialiștii amintesc contribuabililor la ce ar trebui să se aștepte din punct de vedere practic. Principalul punct de interes este, desigur, ce se va întâmpla cu tranzacțiile în derulare la acea dată, dar mai sunt și altele, cum ar fi actualizarea cotelor de TVA ale produselor și serviciilor în casele de marcat. Citește articolul
UPDATE Modificări oficiale privind perioadele de pescuit, zonele de prohibiție și nu numai
Dacă o companie vinde produse legate de pescuit (cum ar fi pește, echipament de pescuit sau pachete turistice de pescuit), schimbarea regulilor poate afecta ce și cât poate vinde. Acest departament va fi interesat să știe cum aceste modificări impactează vânzările și piața.
Un ordin menit să modifice reglementările existente referitoare la interzicerea pescuitului și protejarea resurselor acvatice în habitatele naturale a fost oficializat miercuri. Documentul actualizează perioadele și zonele de prohibiție pentru pescuit, stabilește excepții pentru pescuitul recreativ și familial în anumite zone și aduce clarificări privind interzicerea pescuitului comercial pentru anumite specii. De asemenea, include reguli noi referitoare la folosirea setcilor în Rezervația Biosferei Delta Dunării, în funcție de nivelul apei Dunării. Citește articolul
Sediile fixe și permanente: Digitalizarea și inteligența artificială schimbă regulile jocului
Ajută echipele de vânzări să înțeleagă cum prezența digitală, platformele online și modelele de afaceri precum abonamentele software pot crea obligații fiscale pentru companie în diferite țări, afectând strategia de vânzări și prețurile.
Impactul digitalizării și al inteligenței artificiale asupra stabilirii sediilor și fixe și permanente este unul semnificativ, conform specialiștilor. Astfel, contribuabilii trebuie să fie atenți la noi aspecte care pot fi luate în calcul de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în controalele prin care se urmăresc impunerile suplimentare de TVA și impozit pe profit. Citește articolul
Parteneriat media
DHL Express și PayPoint anunță semnarea unui parteneriat strategic pentru piața din România
Deoarece parteneriatul extinde semnificativ punctele de acces pentru clienți și canalele de vânzare, ajutând companiile să ajungă la mai mulți utilizatori și să crească vânzările.
DHL Express își extinde serviciile în România printr-un parteneriat cu PayPoint Colet Expres, oferind clienților posibilitatea de a trimite documente internațional din peste 100 de locații la nivel național, urmând ca până la finalul anului rețeaua să se extindă și cu opțiuni de expediere pentru colete de până la 25 kg. Citește articolul
Parteneriat media
Privileg Catering primește titlul de Superbrand: o recunoaștere a excelenței în gastronomie și organizarea de evenimente la scară largă
Articolul prezintă succesul companiei în atragerea și satisfacerea clienților prin servicii personalizate, excelență și calitatea oferită, titlul de Superbrand fiind un atu puternic în strategiile de vânzări și marketing.
Privileg Catering, unul dintre cei mai apreciați furnizori de servicii premium de catering din România, a fost distins cu titlul de Superbrand, o recunoaștere a calității constante, a inovației și a încrederii de care se bucură în rândul clienților și partenerilor din mediul de afaceri.
Citește articolulInterviu Stomatologii trebuie să facă publicitate bazată pe calitate, nu pe marketing agresiv: Despre noile reguli și ce riscă dentiștii dacă le încalcă
Departamentul de vânzări trebuie să înțeleagă noile reguli stricte privind publicitatea și promovarea serviciilor medicale, pentru a-și adapta strategiile de marketing și a evita practicile interzise, cum ar fi ofertele agresive sau comparațiile superlative.
Noi reglementări vizând publicitatea referitoare la serviciile stomatologice vor intra în vigoare de la 1 iulie, generate de creșterea publicității înșelătoare online. Despre reclame de genul „dinți ficși în 24 de ore”, dar și despre alte forme de promisiuni nerealiste și oferte agresive ale unora dintre clinicile de profil vom discuta cu medicul Florin Dan Cezar Lăzărescu, președintele Colegiului Medicilor Stomatologi din România (CMSR). Citește articolul
CNA interzice farmaciilor să publice promoții la suplimentele alimentare: Care ar putea fi efectele
Deoarece articolul vorbește direct despre restricții în promovarea și vânzarea produselor, cum ar fi promoțiile, ceea ce le afectează direct strategiile de vânzare și atingerea clienților.
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a adoptat în data de 25 iunie 2025 un nou Cod de reglementare a conținutului audiovizual care interzice, printre altele, publicitatea efectuată de farmacii la promoțiile aferente suplimentelor alimentare: „Art. 154 – (1) Este interzisă (…) promovarea farmaciilor prin asocierea acestora cu promoții la medicamente, tratamente medicale, produse homeopate, dispozitive medicale și suplimente alimentare”. CNA pare să acționeze contrar scopului protejării publicului, liberei concurențe și recomandărilor Consiliului Concurenței, deși a furnizat acestuia informații în cadrul studiului privind piețele medicamentelor OTC (over-the-counter - medicamente fără prescripție medicală) și suplimentelor alimentare și chiar a fost supusă în trecut unei investigații a autorității de concurență. Citește articolul










