avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 899 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... fisa postului a unui functionar public
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

fisa postului a unui functionar public

BUNA ZIUA , SUNT ANGAJATA LA O PRIMARIE CA REFERENT , CLASA III , GRAD PROFESIONAL ASISTENT , VA ROG SA-MI RASPUNDETI DACA SE POATE FACE SHIMBAREA LA UN ALT COMPARTIMENT CU ACORDUL CONSILIERILOR LOCALI
NU INTERVINE MODIFICAREA UNILATERALA A RAPORTULUI DE MUNCA

Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 16:11, 2 Ianuarie 2013
BUNA ZIUA , MULTUMESC MULT PENTRU MESAJ
D-NA SECRETARA SPUNEA CA SE VA FACE REDISTRIBUIRE
SHIMBANDU-MA LA UN ALT COMPARTIMENT , ATRIBUTIILE VOR FI ALTELE
ATRIBUTIILE UNUI ASISTENT SOCIAL NU MAI CORESPUND CU CELE A UNUI AGENT FISCAL
D-NUL PRIMAR VREA SA SE RAZBUNE DAR LA COMP. FINANCIAR CONTABIL SUNT DEJA 3 AGENTI FISCALI IAR LA COMP. ASISTENTA SOCIALA SUNTEM DOUA LA APROX. 5000 LOCUITORI , CUM VA FACE DUMNEALUI ACEASTA MUTARE SAU VREA SA ANGAJAEZE PE ALTCINEVA PE LOCUL MEU , DEOCAMDATA NU CRED CA ARE CUM FIINDCA SUNT POSTURILE BLOCATE , VA ROG FRUMOS SA-MI RASPUNDETI
nu ati inteles. postul dvs se desfiinteaza. nu va mai exista. va va numi in alta functie, pt ca advs nu mai e
legea nr.188/1999
"ART. 107
(1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici avizul privind funcţiile publice în oricare dintre următoarele situaţii:
a) stabilirea sau modificarea structurii de funcţii publice pentru fiecare autoritate şi instituţie publică, în parte, de către conducătorul acesteia ori prin hotărâre a consiliului judeţean sau, după caz, a consiliului local, pe baza activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (3);
b) modificarea calităţii posturilor, potrivit art. 111 alin. (1) sau (5);
c) reorganizarea activităţii autorităţii sau instituţiei publice. (
2) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a înştiinţa, în termen de 10 zile lucrătoare, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, în oricare dintre următoarele situaţii:
a) intervenirea unor modificări în structura funcţiilor publice din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice, ca urmare a promovării în clasă şi în grad profesional a funcţionarilor publici;
b) transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate.
(3) Avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici este prealabil şi obligatoriu în toate situaţiile prevăzute la alin. (1)."
Daca e vb de vreo hotarare de consiliu local, privind reorganizarea institutiei....va puteti interesa daca s-a cerut vreun aviz de la ANFP.
Pe urma, trebuie sa aveti in vedere urmatoarele prevederi legale:
legea nr.188/1999
" ART. 100
(1) În caz de reorganizare a autorităţii sau instituţiei publice, funcţionarii publici (adica toti, nu numai dvs.)vor fi numiţi în noile funcţii publice sau, după caz, în noile compartimente în următoarele cazuri:
a) se modifică atribuţiile aferente unei funcţii publice mai puţin de 50%;
b) sunt reduse atribuţiile unui compartiment;
c) este schimbată denumirea fără modificarea în proporţie de peste 50% a atribuţiilor aferente funcţiei publice;
d) este schimbată structura compartimentului.
(2) Aplicarea prevederilor alin. (1) se face cu respectarea următoarelor criterii:
a) categoria, clasa şi, după caz, gradul profesional ale funcţionarului public;
b) îndeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru funcţia publică;
c) pregătirea profesională;
d) să fi desfăşurat activităţi similare.
(3) În cazul în care există mai mulţi funcţionari publici, se organizează examen de către autoritatea sau instituţia publică.
(4) Reducerea unui post este justificată dacă atribuţiile aferente acestuia se modifică în proporţie de peste 50% sau dacă sunt modificate condiţiile specifice de ocupare a postului respectiv, referitoare la studii.
(5) În cazul reorganizării activităţii prin reducerea posturilor, autoritatea sau instituţia publică nu poate înfiinţa posturi similare celor desfiinţate pentru o perioadă de un an de la data reorganizării.
"
Daca e ceea ce cred io, si anume cu un paduke de primar, se gandeste ca e D-zeu coborat din ceruri pe pamant, sa imparta soarele, atunci discutam despre eventuala mutare in cadrul altui compartiment, si-atunci devin incidente urmatoarele prevederi legale:
legea nr.188/1999
" ART. 91
(1) Mutarea în cadrul autorităţii sau instituţiei publice ori în cadrul altei structuri fără personalitate juridică a autorităţii sau instituţiei publice poate fi definitivă ori temporară.
(2) Mutarea definitivă poate avea loc în următoarele situaţii:
a) când se dispune de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie, clasă şi, după caz, de acelaşi grad profesional, sau pe o funcţie publică vacantă de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului. În cazuri temeinic justificate, mutarea se poate dispune motivat de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, cu repartizarea postului corespunzător funcţiei deţinute de funcţionarul public. În oricare dintre situaţii este necesar acordul scris al funcţionarului public;
b) la solicitarea justificată a funcţionarului public, cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie, clasă şi, după caz, la acelaşi grad profesional, sau pe o funcţie publică vacantă de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului;
c) în alte situaţii prevăzute de dispoziţiile legale.
(3) În cazul înalţilor funcţionari publici, mutarea definitivă se poate dispune de persoana care are competenţa legală de numire în funcţia publică, la solicitarea motivată a înaltului funcţionar public şi cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care se găseşte funcţia publică de conducere ori de execuţie vacantă pe care urmează a fi mutat definitiv, cu îndeplinirea condiţiilor specifice prevăzute pentru funcţia publică respectivă.
(4) Mutarea temporară pe o altă funcţie publică se dispune motivat, în interesul autorităţii sau instituţiei publice, de către conducătorul autorităţii ori instituţiei publice, pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie, clasă şi, după caz, de acelaşi grad profesional, pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului sau, după caz, cu repartizarea postului corespunzător funcţiei deţinute de funcţionarul public, pentru o perioadă de maximum 6 luni într-un an calendaristic.
(5) În mod excepţional, mutarea temporară sau definitivă poate fi solicitată de funcţionarul public în cazul în care starea sănătăţii, dovedită pe baza unui examen de specialitate, nu îi mai permite desfăşurarea activităţii în acel compartiment. Mutarea temporară sau definitivă se face în condiţiile prezentei legi, dacă funcţionarul public în cauză este apt profesional să îndeplinească atribuţiile care îi revin.
(6) Dacă mutarea se dispune în altă localitate, funcţionarul public beneficiază de drepturile prevăzute la art. 90 alin. (3).
(7) Funcţionarul public poate refuza mutarea în cadrul altei structuri a autorităţii sau instituţiei publice în altă localitate, dacă se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 89 alin. (3). Refuzul nejustificat constituie abatere disciplinară."
In cazul in care e vorba de o mutare in cadrul altui compartiment, aceasta atributie revine primarului, si nu consiliului local.
Parerea mea, este sa asteptati sa vedeti actul administrativ ( daca va fi emis) si pe urma, sa actionati in consecinta. :)
Ultima modificare: Miercuri, 21 Noiembrie 2012
mihaicalinescu2005, utilizator
Din pacate, de foarte multe ori, in practica, se pune in scena cate un teatru ieftin de asa zisa,,reorganizare,,in urma caruia functionarul public vizat este redus la tacere prin mutarea sa intrun alt compartiment, dupa care pe postul sau sunt aduse cunostintele, neamurile sau alte categorii de prieteni, membrii de partid ori afini. Politizarea primariilor este un caz de analizat, intrucat dupa umila mea parere, cariera functionarului public este vizibil amenintata. Primarii sunt un fel de dumnezei locali, la care daca nu te inchini esti trimis in iadul marginalizarii. De multe ori functionarii publici sunt victime, insa neavand la cine sa se adreseze,( intrucat si cei in masura sa-i indrume, in speta cei de la resurse umane fac front comun cu cei din conducerea primariei), raman umili sa asiste la propria lor sacrificare. Profesionalismul, corectitudinea si daruirea functionarului nu mai este un atuu in pastrarea functiei, in schimb pupincurismul, linguseala, aservirea, da. Urmati sfatul d.lui mihaicalinescu.
Eu cred ca au primit avizul de la ANFP daca vor sa puna luna aceasta in sedinta de Consiliu Local modificarea organigramei institutiei si st. functionarilor publici .
daca vor aproba consilierii , nu stiu ce sa fac n-as vrea sa semnez fisa postului cu noile atributii , sfatuiti-ma cum sa procedez , sa actionez in instanta
din cate am inteles din Lg funtionarului public , nu poate angaja pe altcineva in locul meu perioada de un an , dar dupa un an daca sunt posturile blocate in continuare se pot face angajari

Alte discuții în legătură

Mutare definitiva adinutza.2008 adinutza.2008 Pentru mutarea definitiva a unui functionar public in cadrul unui alt compartiment din cadrul aceleiasi institutii publice este necesara, in primul rand, ... (vezi toată discuția)
Transformare post functionar public sonia1978 sonia1978 Sunt functionar public - consilier superior - intr-o primarie de municipiu. Doresc sa trec in cadrul altui compartiment, in care sunt libere doua posturi de ... (vezi toată discuția)
Mutare definitiva a functionarului public in cadrul altui compartiment adinutza.2008 adinutza.2008 Cum procedez in cazul mutarii definitive a unui functionar public, in cadrul unui alt compartiment din aceeasi unitate? Este necesar avizul ANFP-ului? (vezi toată discuția)