Odată ce un transport de bunuri riscante este început (vehiculul de transport se pune efectiv în mișcare în România sau acesta ajunge în vamă pentru a intra în țară), este interzisă modificarea datelor înregistrate în sistemul e-Transport. Nerespectarea interdicției poate aduce amenzi drastice, începând din iulie 2022, acestea aplicându-se, de fapt, și în eventualitatea în care la un control se dovedește că există o diferență între cantitatea de bunuri riscante declarate și cele transportate efectiv. Citește articolul
Transportul rutier de bunuri riscante din punct de vedere fiscal urmează să fie monitorizat în curând de autorități, conform unei ordonanțe apărute recent. Practic, orice transport de acest fel trebuie declarat în sistemul e-Transport, începând din iulie 2022, pentru a obține un cod special cu valabilitate limitată, care poate fi verificat în vămi sau în trafic de către inspectorii de stat. e-Transport este opțional în primă fază. Citește articolul
În cazul transporturilor mixte pe căile rutiere, adică cele care conțin atât produse riscante, cât și produse neriscante, toate bunurile trebuie declarate în sistemul e-Transport pentru a obține codul special ce autorizează transportul (supranumit cod UIT). Cine nu procedează așa va risca amenzi drastice începând din iulie 2022. Citește articolul
Responsabilitatea declarării în sistemul e-Transport a datelor bunurilor cu risc fiscal ridicat, ce sunt transportate în România pe căile rutiere, este stabilită în funcție de traseul transportului. Conform ordonanței care reglementează e-Transport, sistemul o să devină opțional curând, iar apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022. Citește articolul
Companiile care achiziționează mijloace de transport pentru mărfuri și persoane vor fi scutite de plata impozitului pe profitul reinvestit în acest fel, prevede un proiect de lege ajuns recent la Senat. Citește articolul
Din 2 februarie, cu un amplu pachet de modificări legislative ce vizează transporturile transfrontaliere rutiere în Uniunea Europeană (UE) a venit și obligația șoferilor de a face o primă oprire obligatorie cât mai aproape de locul de trecere a frontierei pentru a introduce în tahografe simbolul țării în care tocmai au intrat. Citește articolul
Pentru a descuraja ceea ce a devenit deja o practică la noi, respectiv supraîncărcarea mașinilor folosite la transport și refuzul șoferilor de a permite cântărirea acestora sau chiar sustragerea de la acest tip de control, autoritățile propun acum, printr-un proiect de ordonanță pus luni în dezbatere la Ministerul Transporturilor, ca amenzile să poată fi aplicate, în astfel de cazuri, și firmelor care organizează transportul, nu doar șoferilor, ca în prezent. În plus, amenzile maxime aplicate șoferilor ar urma să se dubleze. Citește articolul
Companiile de transport intracomunitar trebuie să știe dacă produsele livrate între țările membre ale Uniunii Europene sunt accizabile și sub ce regim fiscal circulă și să își ia măsurile necesare pentru a nu risca să fie obligate să plătească accizele aferente, în cazul în care autoritățile vamale descoperă nereguli. Avertismentul vine de la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), care a decis, într-un caz soluționat recent, că transportatorul este obligat să plătească accizele aferente unor produse pe care le-a introdus pe teritoriul altei țări, doar pentru că le deținea fizic în acel moment, fără a se demonstra că a fost complice la o tentativă de contrabandă sau că dispunea de mijloace pentru a verifica dacă produsele în cauză erau supuse accizelor. Citește articolul
Anul trecut au apărut mai multe schimbări cu impact asupra transportatorilor rutieri. Iar cele mai multe sunt modificări făcute la nivel european. În condițiile în care s-au schimbat atât reguli ce țin de organizarea propriu-zisă a activității de transport (inclusiv la sediul firmei), cât și reguli ce vizează activitatea șoferilor și a perioadelor de repaus ale acestora, printre altele, merită prezentate modificările importante. Citește articolul
Deși numele ar părea să sugereze că un transportator de mărfuri sau persoane ar avea nevoie de licență comunitară pentru a desfășura activitate specifică în cadrul Uniunii Europene, legislația românească îi obligă pe toți profesioniștii care vor să desfășoare activitate de transport să dețină o licență comunitară. Mai mult, legislația românească nu pare să excepteze niciun transportator de la această obligație, deși Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1.072/2009 - care a introdus obligația de deținere a licenței comunitare - o face. Citește articolul