Necesitatea certificatului de stare de urgență, pentru ca firmele să poată cere din nou amânarea ratelor la creditele bancare, a dispărut, conform unei HG oficializate vineri de către Guvern. Citește articolul
Pe final de 2020, autoritățile au prelungit posibilitatea pentru firme de a solicita amânarea ratelor la bancă (aici, vorbim atât de principal, cât și de dobânzi și comisioane) cu până la încă nouă luni, în 2021. O problemă care apare, însă, e ce se întâmplă cu condiția impusă firmelor de a avea un certificat pentru situații de urgență, care să arate că acestea au trecut prin probleme financiare, în timpul pandemiei? Noile reguli scutesc, teoretic, firmele de această obligație. Citește articolul
Un consumator care intră în litigii cu diverși comercianți (cum sunt băncile, instituțiile financiare nebancare sau asigurătorii, de exemplu) are o serie de modalități alternative de soluționare a disputelor, pe lângă mersul în instanță. Avantajele recurgerii la asemenea proceduri sunt multiple: ele sunt gratuite pentru consumator, sunt rapide și, în orice caz, nu blochează accesul ulterior în instanță, dacă rezultatul nu e satisfăcător. Citește articolul
Deşi au la dispoziţie calea concilierii cu datornicii lor în privinţa unor litigii legate de creditele financiare acordate, instituţiile financiare nebancare (IFN) dau curs la foarte puţine astfel de negocieri prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB). Citește articolul
Cei ce activează în domeniul agricol și care au avut de suferit din cauza secetei accentuate din acest an vor putea cere amânarea, până anul viitor, a plății ratelor la leasing-uri ori la creditele contractate cu bănci sau IFN-uri, potrivit unui proiect de ordonanță aflat în dezbatere la Ministerul Agriculturii. Citește articolul
Situația privilegiată în care se află băncile le-ar putea face pe acestea să profite de pozițiile lor, crescându-și, oarecum artificial, activitatea. Cu alte cuvinte, pentru că mulți oameni au nevoie să apeleze la ele pentru a obține un credit imobiliar, s-ar putea ca băncile să încerce să condiționeze acordarea împrumutului de achiziționarea unor servicii suplimentare. Servicii pe care debitorii nu le-ar fi solicitat, altcumva. Legea, însă, interzice, ca regulă, asemenea practici. Venim cu aceste informații în contextul unei decizii recente a Curții de Justiție a UE cu privire la condiționarea, de către bancă, a acordării împrumutului de mutarea veniturilor clientului la aceasta. Citește articolul
Toți cei care au probleme financiare în această perioadă ar putea avea posibilitatea să-și amâne ratele la bănci și după data de 1 ianuarie 2021, potrivit unui anunț al ministrului Finanțelor, Florin Cîțu. Citește articolul
Potrivit prevederilor legale în vigoare, persoanele fizice cu datorii la bancă pot scăpa, atunci când au litigii cu aceasta sau dificultăți mari în a returna creditul, de cel puțin o parte din ele. Pentru asta, cei interesați pot apela la două proceduri facultative și diferite de procedurile ce implică instanțe de judecată, puse la dispoziția lor de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), respectiv prin conciliere sau arbitraj. Citește articolul
O entitate olandeză a fost amendată cu 830.000 de euro de către Autoritatea de protecție a datelor din aceeași țară pentru că nu a respectat dreptul de acces al persoanelor despre care deținea date la datele respective. În concret, entitatea în cauză percepea o sumă anuală (sub formă de abonament) pentru accesarea datelor respective online, iar, dacă voiau să primească prin poștă informațiile respective, solicitanții puteau să le obțină gratis, însă doar o dată pe an. Citește articolul
Raiffeisen Bank a fost sancționată cu 50.000 de lei de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru că a majorat dobânzile fără știrea clienților. Banca a contestat această amendă, însă Tribunalul București a respins definitiv contestația, considerând că majorarea dobânzilor fără informarea prealabilă a clientului este o practică incorectă. Citește articolul