Subiect: soferi
ACCES PREMIUM
Mai nou, unii transportatori rutieri n-au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt
Firmele care folosesc vehicule mari pentru transportul de mărfuri sau de persoane nu mai au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt, conform unui nou regulament european care se aplică direct în toate statele membre ale Uniunii, deci inclusiv în România. Schimbarea a fost făcută din motive de siguranță rutieră. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Când îți cumperi o mașină nouă, poți să pui dealerul auto să se ocupe de înmatriculare
După ce ți-ai achiziționat o mașină nouă, poți să pui dealerul auto să facă toate formalitățile legate de înmatricularea autoturismului, scrie într-un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) care a intrat în vigoare în urmă cu câteva zile. Numai că, la rândul său, și dealerul respectiv trebuie să îndeplinească niște condiții. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Vehiculele firmelor românești de transport vor trebui să se întoarcă în țară în cel mult opt săptămâni de la plecare
Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va aduce, din 21 februarie 2022, o serie de schimbări radicale în domeniul transportului rutier, iar firmele românești vor fi vizate și ele de aceste modificări. Printre acestea se va număra și obligația pentru companiile de transport românești să se asigure că vehiculele folosite pentru desfășurarea internațională a activității se vor întoarce în țară în cel mult opt săptămâni de la plecare. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Din 2022, licența comunitară va fi necesară pentru mai multe activități de transport de marfă
Companiile de transport rutier de marfă sunt obligate să dețină o licență comunitară pentru activitatea de transport intra-UE. La acest moment, sunt obligați să dețină o astfel de licență doar cei ce fac transport cu mașini mai mari de 3,5 tone. Un Regulament al Uniunii Europene (Reg. nr. 1055/2020), însă, va schimba acest lucru, din 2022, obligând firmele să dețină licență comunitară dacă vor dori să efectueze transporturi cu mașini de peste 2,5 t (scăzând, astfel, limita maximă). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Detașarea șoferilor în UE: Transporturile bilaterale și tranzitarea nu vor fi considerate detașări, dar cabotajul - da
O nouă directivă europeană va aduce câteva schimbări ce țin de activitatea transportatorilor rutieri care detașează șoferi în alte state. Teoretic, acestea trebuie transpuse de autoritățile de la noi, prin lege sau prin ordonanță, și puse în aplicare începând din 2022. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Legislația transporturilor rutiere, modificată major din 2022: Firmele, obligate să aibă un parc auto proporțional cu volumul activității și altele
Organele legislative ale Uniunii Europene (UE) au adoptat, recent, o serie de modificări importante în privința legislației europene a transporturilor, care vor avea un impact important asupra transportatorilor de marfă și de persoane, în ceea ce privește activitatea acestora. De exemplu, transportatorii vor fi obligați să dețină un număr minim de vehicule și să aibă angajați un număr minim de conducători auto, proporțional cu volumul activității. Modificările se vor aplica din 2022. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Transporturi rutiere: Regulile pentru perioadele de repaus ale șoferilor se schimbă în două săptămâni
Condițiile în care se iau perioadele de repaus de către șoferii anumitor transportatori rutieri se vor modifica din 20 august 2020, conform unui regulament european care se va aplica direct în toate statele membre ale Uniunii Europene, deci și în România. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dacă ai o cameră video montată pe bordul mașinii, trebuie să respecți GDPR? Ce zic autoritățile de la noi
Persoanele fizice care își montează o cameră video în interiorul mașinii, pentru a surprinde eventualele incidente în trafic în care sunt implicate, în ideea de a-și dovedi nevinovăția, nu trebuie să respecte Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), au explicat reprezentanții Autorității Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), pentru redacția noastră. Cu toate acestea, la nivel european sunt interpretări ale acestei situații care merg în sensul opus celei prezentate de ANSPDCP. Citește articolul
ACCES GRATUIT
UPDATE Transportul alternativ se poate face, de-acum, și cu mașini ce au mai mult de cinci locuri
Șoferii care au autoturisme cu mai mult de cinci locuri (dar nu mai mult de nouă locuri) pot să facă și ei transport alternativ de-acum, se arată într-o lege aplicabilă de azi. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Decizie CJUE
Transport internațional rutier: Angajatorul unui șofer este cel care-i plătește salariul și care-l poate concedia
În cazul transportului internațional rutier, angajatorul unui șofer este considerat a fi cel care are autoritate asupra sa, care îi suportă efectiv salariul și care are puterea legală de a-l concedia, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Este vorba de o situație în care un șofer are în acte doi angajatori, fiecare într-o țară diferită, însă unul este doar „de formă”. Citește articolul









