avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 887 soluții astăzi
Acasă Subiect: comercianti
Subiect: comercianti
ACCES PREMIUM
Legea privind reforma fiscală, oficializată

UPDATE Case de marcat: Din 11 noiembrie, sancțiuni mai dure pentru comercianții și prestatorii la care se găsesc sume nejustificate

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Noiembrie 2023 | 26289 | Timp de citire: 4 min.

Sancțiunile aplicabile în situațiile în care, la controalele autorităților, sunt identificate sume nejustificate la utilizatorii de case de marcat urmează să fie înăsprite din 11 noiembrie 2023, conform unei legi recent oficializate. În esență, sunt vizați comercianții și prestatorii care nu emit bonuri fiscale sau care le emit cu valori inferioare prețurilor de vânzare, precum și cei care introduc în sau scot din unități sume de bani fără documente justificative. Pe deasupra, amenzile nu vor mai putea fi plătite la jumătate din cuantumul minim în termen de 15 zile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Programul de Comerț și servicii, reformat de MEAT: Noul mecanism, prin care se pot cere credite acoperite parțial de stat, a fost oficializat

avocatnet.ro în Finanțări
1 Noiembrie 2023 | 4956 | Timp de citire: 3 min.

Microîntreprinderile, întreprinderile mici și întreprinderile mijlocii se pot înscrie, în curând, pentru un ajutor de minimis de până la 500.000 de lei, în cadrul programului de Comerț și servicii, conform unui ordin recent oficializat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Față de anii trecuți, programul are un mecanism complet diferit, ce implică accesarea de credite de investiții de la bănci, care să fie acoperite parțial din ajutorul de minimis al MEAT. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Obligațiile comercianților privind informarea clienților în cadrul Sistemului de garanție-returnare

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2023 | 2 | 3151 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu data de 30 noiembrie 2023, toți comercianții din România sunt obligați să implementeze Sistemul de garanție-returnare (SGR). Acest sistem se aplică atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar. O obligație care le revine este aceea de a informa consumatorii cu privire la procedura de returnare a ambalajelor reciclabile și la metodere de returnare a garanției aferente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Fluxuri monetare SGR: Garanția, tarifele de gestionare și administrare - cum circulă banii între producători, comercianți și administratorul de sistem

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
16 Octombrie 2023 | 2 | 2970 | Timp de citire: 4 min.

Sistemul garanție returnare (SGR) creează obligații pentru toți participanții din circuitul pe care-l face ambalajul respectiv - de la producător, la consumatorul final și înapoi. Dincolo de garanția de 50 de bani, parte din mecanismul de funcționare a SGR o reprezintă și două tarife, cel de administrare și cel de gestionare, înțelegerea fluxurilor monetare ce au loc între diverșii participanți fiind extrem de importantă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Atribuirea numărului casei de marcat: Acte suplimentare ce pot fi cerute pentru transportul alternativ sau prin taxi ori pentru închirierea locuințelor pentru turiști

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
13 Octombrie 2023 | 2882 | Timp de citire: 2 min.

Legislația fiscalizării caselor de marcat prevede un set standard de documente necesare în dosarele pentru atribuirea numerelor unice de identificare. Totuși, printr-un ordin recent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), s-a stabilit ce acte suplimentare pot fi cerute atunci când vine vorba de transport alternativ, transport prin taxi sau închirierea către turiști a camerelor din locuințele personale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE SGR: Cum se vor descurca micii comercianți pentru preluarea ambalajelor de la consumatori

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Septembrie 2023 | 2482 | Timp de citire: 3 min.

În contextul sistemului garanție returnare (SGR), micii comercianți se pot confrunta cu dificultăți în implementarea obligațiilor impuse, având în vedere limitările lor de spațiu și resurse financiare. Legea le permite totuși să se asocieze cu alți comercianți sau să încheie acorduri cu autoritățile locale sau anumite asociații pentru organizarea punctelor de colectare a ambalajelor. Ca modalitate de preluare, se poate opta pentru preluarea manuală sau prin automate, inclusiv la comun cu alți mici comercianți. Cert e că operatorii nu pot refuza preluarea ambalajelor și au responsabilitatea de a le păstra în condiții adecvate până la predarea lor administratorului de sistem. Tariful de gestionare, care va fi stabilit ulterior, va fi plătit de către administratorul SGR pentru fiecare unitate de ambalaj returnată la punctele de colectare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Sistemul garanție returnare, obligatoriu din 30 noiembrie

SGR, obligatoriu și pentru micii comercianți. Care sunt, în mare, obligațiile în acest sistem

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
27 Septembrie 2023 | 15241 | Timp de citire: 6 min.

Sistemul garanție returnare (SGR) va intra în vigoare în România începând cu 30 noiembrie 2023, iar comercianții ce pun pe piață produse în ambalaje vizate de SGR trebuie să se înregistreze în acest sistem, să organizeze punctele de returnare, într-un fel sau altul și să colecteze garanția de la cumpărători, indiferent de dimensiunea afacerii. SGR este obligatoriu inclusiv în cazul micilor comercianți, chiar dacă nu le revine obligația de a organiza puncte de returnare în incintă, tocmai din lipsa spațiului, așa cum le revine marilor comercianți. Care sunt, în mare, principalele obligații ale micilor comercianți? Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Comercianții pot consulta, de azi, contractul pe care îl vor semna cu ReturRo. Cei care încă nu s-au înregistrat în sistem trebuie să o facă, riscând altfel amenzi uriașe

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Septembrie 2023 | 2 | 3776 | Timp de citire: 2 min.

Comercianții înregistrați în SGR (Sistemul Garanție Returnare) sunt invitați, începând de astăzi, să consulte contractul pe care îl vor încheia cu administratorul, toamna aceasta. Timp de 20 de zile, comercianții pot să trimită observații și recomandări cu privire la conținutul documentului până. Anunțul se adresează celor care deja s-au înregistrat în sistem, dar încă se mai poate face înregistrarea comercianților de băuturi care nu au respectat termenul limită de 28 februarie. Toți cei care comercializează produsele vizate de SGR sunt obligați să se înregistreze în sistem, indiferent de dimensiunea afacerii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect de regulament al UE

În tranzacțiile B2B și B2G, termenul pentru plata facturilor va fi stabilit la maximum 30 de zile în toate statele UE, fără excepții

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Septembrie 2023 | 5156 | Timp de citire: 3 min.

În condițiile în care legislația actuală nu conține un termen maxim ferm pentru plata facturilor pentru livrările de bunuri și prestările de servicii în relația B2B, autoritățile europene vor să impună un termen unic de 30 de zile calendaristice (fără excepții), care ar fi valabil inclusiv în relația B2G. Măsura este prevăzută de un proiect de regulament inițiat recent de Comisia Europeană care va înlocui dispozițiile stabilite acum, în mod individual, de fiecare stat membru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sistemul garanție-returnare (SGR) - mai puțin de trei luni până la implementare. Ce știm până acum

avocatnet.ro în Aspecte juridice
7 Septembrie 2023 | 2 | 2948 | Timp de citire: 3 min.

Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților va intra în vigoare din 30 noiembrie 2023. Pentru cei care pun pe piață astfel de ambalaje, 2023 este anul în care trebuie să bifeze mai multe obligații. Citește articolul