avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1040 soluții astăzi
Acasă Subiect: modificare fisa post
Subiect: modificare fisa post
ACCES PREMIUM

UPDATE Cinci aspecte utile despre fișele de post pe care angajatorii ar trebui să le cunoască

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Octombrie 2022 | 1 | 7211 | Timp de citire: 3 min.

Fișa postului e un document adesea trecut cu vederea de firme în privința utilității și importanței acestuia în economia relației angajat-angajator. Nu de puține ori, fișele de post sunt parcă „trase la indigo”, insuficient personalizate sau de-a dreptul lacunare în materia atribuțiilor reale ale angajaților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Când, cum și cât se poate modifica fișa postului

Dan Năstase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
3 Octombrie 2022 | 1 | 28265 | Timp de citire: 4 min.

Angajatorul poate modifica fișa postului fără a schimba felul muncii, cu respectarea pregătirii profesionale a salariatului și fără a stabili sarcini pe care salariatul nu le-ar putea îndeplini sau care presupun o calificare ce nu corespunde funcției. Reamintim azi principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere în privința fișelor de post, în contextul în care, în curând, fișele de post vor redeveni obligatorii pentru toți angajatorii din România. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum îi ajută pe angajații din micile firme că redevin obligatorii fișele de post

Dan Năstase în Salarizare, taxare & relația cu statul
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
3 Octombrie 2022 | 0 | 3625 | Timp de citire: 3 min.

Revenirea obligației tuturor angajatorilor de a avea, pentru fiecare angajat în parte, câte o fișă a postului este un aspect extrem de avantajos pentru angajații firmelor mici unde, timp de un an de zile, au fost puși în fața acceptării unor sarcini verbale și unde, practic, felul muncii putea fi schimbat unilateral și discreționar de angajator. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Adăugarea unor noi sarcini sau atribuții de lucru - când modificăm unilateral și când nu

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
16 Iulie 2022 | 3 | 10125 | Timp de citire: 3 min.

Chiar dacă, în mod obiectiv, s-ar impune suplimentarea atribuțiilor unui salariat, prin adăugarea la fișa postului, ajungem invariabil la supraîncărcarea normei de muncă dacă respectivului angajat nu i se elimină, simultan și proporțional, alte atribuții. De câte ori se discută despre suplimentarea atribuțiilor sau sarcinilor, angajatorul ar trebui să caute răspuns la întrebarea dacă se modifică sau nu un act adițional pentru modificarea fișei postului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să avem în vedere la preluarea temporară a unor sarcini de lucru de către un alt angajat

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
23 Aprilie 2022 | 0 | 5845 | Timp de citire: 6 min.

Angajatorul se trezește în situația în care anumite sarcini de lucru nu mai pot fi îndeplinite de un angajat, acesta lipsind temporar de la locul de muncă din diverse motive sau plecând de la locul de muncă și nefiind posibilă înlocuirea sa imediat. Practic, singura soluție pe care o are la îndemână angajatorul ar fi să pună unele dintre acele sarcini în responsabilitatea altcuiva din firmă. Dar în ce măsură poate fi modificată fișa postului unui alt salariat, unilateral chiar? Dacă angajatul respectiv ajunge să presteze muncă suplimentară din cauza noilor sarcini impuse? Discuția preluării temporare a unor sarcini de lucru este destul de amplă și particularitățile situațiilor sunt foarte importante. Iată însă câteva repere pentru angajatorii care ajung în astfel de situații și pentru angajații cărora li se cere preluarea noilor atribuții: Citește articolul

ACCES PREMIUM
Jurisprudență utilă

Salariații pot obține daune morale în instanță dacă, prin decizia de delegare, le-a fost modificat felul muncii

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
26 Martie 2022 | 0 | 28823 | Timp de citire: 3 min.

Chiar dacă angajatorul are dreptul de a-i schimba salariatului, în mod unilateral, locul muncii, în situația în care ajunge să modifice și atribuțiile acestuia, tot din propria voință, acționează împotriva acordul părților necesar oricărei modificări ce trebuie să guverneze fișa postului și, implicit, riscă un conflict de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Greșeli de evitat în elaborarea fișei postului

R&R Partners în Resurse umane
21 Martie 2022 | 0 | 4869 | Timp de citire: 3 min.

Fișa postului reprezintă un instrument pe care angajatorul îl are la îndemână pentru a trasa în primul rând cerințele care acesta dorește să fie îndeplinite de un potențial salariat, respectiv un candidat pentru un post din organigrama angajatorului. Totodată, prin fișa postului, angajatorul ar trebui să urmărească trasarea cât mai clară a sarcinilor ce trebuie duse la îndeplinire de cel care ocupă postul respectiv, dar și alte norme de conduită ce trebuie respectate în cadrul companiei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În ce măsură putem modifica fișa postului și ce avem de făcut atunci când i-am comunicat doar verbal atribuțiile angajatului?

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
22 Februarie 2022 | 0 | 4519 | Timp de citire: 4 min.

Anul trecut, Guvernul modifica legislația muncii și elimina obligația microfirmelor de a face fișa postului pentru fiecare nou salariat - o măsură de debirocratizare, spuneau oficialii atunci. Obligația de a comunica o fișă în scris revine acestor firme mici acum doar dacă angajatul le cere expres să vadă atribuțiile. Ce ar trebui să vadă însă în această fișă scrisă nu poate merge foarte departe de ce s-a comunicat verbal și de ce e prevăzut oricum în contract. În fapt, discuția e despre cum anume putem să modificăm atribuțiile din fișa postului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce ar trebui să facă firmele dacă angajații lor refuză verificarea certificatelor verzi

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Noiembrie 2021 | 0 | 11100 | Timp de citire: 3 min.

Dacă angajatul are trecută o anumită sarcină în fișa postului, la care se presupune că a achiesat, alături de toate celelalte, atunci refuzul de a o îndeplini ar putea fi sancționat de angajator, cu atât mai mult dacă firma este sancționată din cauza neglijenței sau neîndeplinirii intenționate a acelei obligații. Pentru că angajaților le revine, de fapt, practic, sarcina de a verifica certificatele verzi atunci când o cer normele în vigoare, iar nu persoanei juridice, merită subliniat că cel mai bine pentru a preîntâmpina neglijența angajaților este ca sarcina de a verifica certificatul să fie trecută între sarcinile acestora - mai ales că vorbim de o obligație ce se întrevede a fi mult extinsă în viitor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Jurisprudență utilă

Sancționarea salariatului pentru că a refuzat să execute sarcini care excedă atribuțiilor postului poate fi anulată de instanță

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
24 Octombrie 2021 | 0 | 18936 | Timp de citire: 4 min.

În sine, introducerea unor atribuții/sarcini noi în fișa postului nu reprezintă o modificare unilaterală a contractului de muncă, dar angajatorul nu poate să adauge oricum atribuții noi în aceasta care nu au legătură cu funcția pe care o ocupă salariatul și pentru care, poate, nici nu are pregătirea necesară, doar pentru că nu are alți angajați care să le îndeplinească. Citește articolul