avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 612 soluții astăzi
Acasă Subiect: regulament intern
Subiect: regulament intern
ACCES PREMIUM

Formalități importante, adesea neglijate de angajatori, în privința regulamentului intern

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
25 Iunie 2023 | 0 | 2569 | Timp de citire: 3 min.

Formalitățile indicate de lege în cazul întocmirii și aducerii la cunoștință a regulamentului intern nu primesc întotdeauna cea mai multă atenție din partea angajatorului. Pentru că ideea de consultare nu implică un acord din partea celui consultat, de pildă, ea ajunge să se reducă la „bifarea” unor documente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Prevenirea hărțuirii la locul de muncă: ce prevederi ar trebui să regăsim în regulamentele interne

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Aprilie 2023 | 0 | 2430 | Timp de citire: 3 min.

Pentru prevenirea hărțuirii la locul de muncă, angajatorii trebuie mai întâi să se asigure că angajații lor sunt suficient informați: știu ce înseamnă discriminare, ce înseamnă hărțuire, ce comportamente sunt prohibite, ce comportamente ar trebui evitate, ce sancțiuni riscă, cui să se adreseze dacă au ceva de sesizat ș.a.m.d.. Plecăm de la conținutul regulamentului intern și vedem ce prevederi sunt obligatorii, între altele. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De ce nu e indicat să treci valoarea tichetelor de masă în contractul individual de muncă

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Martie 2023 | 0 | 7348 | Timp de citire: 3 min.

Chiar dacă trebuie să fie destul de transparenți față de angajați în privința beneficiilor și avantajelor acordate pe lângă salariu, nu e nevoie ca angajatorii să fie extrem de preciși în privința sumelor pe care le oferă angajaților sub forma acelor beneficii sau avantaje. Este cazul tichetelor de masă, unde dacă angajatorul este extrem de precis în privința sumelor în contractele de muncă, riscă să fie nevoit să facă adiționale de două ori pe an. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comunicarea regulamentului intern și dovada îndeplinirii acestei obligații. Cum procedăm în fiecare situație

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
27 Februarie 2023 | 0 | 3006 | Timp de citire: 4 min.

Simpla precizare că în unitate există un regulament intern și că acesta li se aplică angajaților nu este suficient. Formalitățile privind regulamentul intern încep cu întocmirea lui și merg până la situația fiecărei angajări în parte, când în prima zi de lucru, fiecărui nou angajat trebuie să i se prezinte regulamentul intern. Același formalități impuse la întocmire trebuie reluate și în cazul fiecărei completări ce se face în textul regulamentului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Repere importante pentru angajatori la început de an: modificarea regulamentului intern, noi proceduri și negocieri cu angajații

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Ianuarie 2023 | 0 | 11218 | Timp de citire: 3 min.

În luna ianuarie, unora dintre angajatori le revin obligații suplimentare, aduse de legi care au intrat în vigoare spre finele anului precedent. Diverse completări în regulamentele interne, negocieri colective și proceduri noi de pus în funcțiune. Iată cele mai importante repere ale începutului de an: Citește articolul

ACCES PREMIUM

De ce nu trebuie doar să „bifezi” obligația de a avea un regulament intern, ci să-l construiești

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
2 Decembrie 2022 | 0 | 1831 | Timp de citire: 3 min.

Revenirea în situația în care toți angajatorii au obligația de a întocmi un regulament intern, după o întrerupere de aproximativ 18 luni în care microîntreprinderile au fost exceptate, readuce pe lista priorităților acest document. Deși este, în realitate, alături de contractul colectiv de muncă, un izvor intern specific de dreptul muncii, iar elementele sale sunt importante și reflectă chiar unul dintre drepturile angajatorului, cel de a stabili organizarea și funcționarea unității, uneori există tentația de a „bifa” obligația formal.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Toți angajatorii trebuie să își completeze cât mai rapid regulamentele interne cu noile informații, obligatorii din 22 octombrie. Care este procedura

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
24 Octombrie 2022 | 0 | 7065 | Timp de citire: 4 min.

Regulamentele interne ale angajatorilor care dețin deja aceste documente de muncă vor trebui completate cât mai curând posibil cu noile obligații introduse recent de legea care a modificat semnificativ Codul muncii, respectiv includerea informațiilor despre perioada de preaviz și politica de formare profesională, dacă ea există. Totuși, tratarea cu superficialitate a acestei obligații poate duce la anularea modificărilor, existând chiar un risc de amendare din partea inspectorilor teritoriali de muncă (ITM). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Angajatorii trebuie să introducă noi informații în regulamentul intern

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
21 Octombrie 2022 | 0 | 13037 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii care dețin un regulament intern trebuie să introducă în interiorul lui și informații legate de preaviz și de politica generală de formare profesională, pe lângă cele pe care trebuie să le conțină deja acest document, potrivit unei legi oficializate miercuri, care va intra în vigoare de sâmbătă. Mai mult, firmele vor trebui să aducă la cunoștința salariaților regulamentul intern încă din prima zi de lucru, iar această luare la cunoștință trebuie să fie validă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cinci greșeli de evitat la întocmirea și modificarea regulamentelor interne

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Octombrie 2022 | 0 | 2716 | Timp de citire: 4 min.

Întocmirea și modificarea regulamentelor interne se fac adesea fără a lua în considerare anumite aspecte, precum importanța consultării salariaților, specificitatea conținutului sau chiar modul în care poate fi consultat apoi acest document de către toți cei vizați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Având un regulament intern, micii angajatori pot folosi semnătura electronică în relațiile de muncă

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Octombrie 2022 | 0 | 1925 | Timp de citire: 3 min.

Condițiile de utilizare a semnăturii electronice în cadrul relațiilor de muncă trebuie incluse, conform Codului muncii, în cadrul regulamentului intern sau contractului colectiv de muncă. Aceasta era una dintre chestiunile de care nu se puteau folosi micii angajatori care au fost scutiți de obligația de a avea un regulament intern o perioadă. Citește articolul