Persoanele fizice și juridice care folosesc bunuri fără documente de proveniență în activitatea de producție, comerț sau prestări vor risca amendarea, confiscarea bunurilor și, în caz de recidivă, chiar suspendarea activității, prevede un proiect de lege înregistrat recent la Senat, care inițial apăruse la Ministerul Finanțelor sub formă de proiect de OUG. Practic, autoritățile vor să reintroducă sancțiuni pentru această faptă pentru a combate mai eficient evaziunea fiscală. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice care intră în comerțul online trebuie să știe că li se aplică aceleași obligații fiscale pe care le au contribuabilii din comerțul tradițional. În contextul în care Fiscul își înmulțește instrumentele prin care poate depista evazioniștii din comerțul online, persoanele fizice și juridice trebuie să se asigure că activitatea lor este conformă cu legislația fiscală, dacă nu vor să riște să aibă probleme la controale. Citește articolul
O campanie de informare a comercianților de produse și prestatorilor de servicii despre obligația de a accepta plățile cu cardul bancar a fost demarată marți de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, autoritățile vor să informeze contribuabilii despre această obligație înainte de a începe verificările „pe teren”. Citește articolul
Autoritățile de la noi urmează să introducă o nouă raportare ce va viza indirect activitatea comercianților online, ce va implica trimiterea trimestrială de informații de către prestatorii de servicii de plăți online. În esență, în toată Uniunea Europeană se va crea un schimb de informații între autoritățile fiscale, însă, pentru a putea face asta, Ministerul Finanțelor (MF) are nevoie să ia, prin achiziție publică, un sistem special. Citește articolul
Informațiile colectate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de la firmele de curierat, în conformitate cu reglementările adoptate la jumătatea anului trecut, constituie baza controalelor fiscale anunțate pentru perioada următoare la persoanele fizice care vând produse cu plata ramburs prin intermediul platformelor online. Însă verificările vor fi realizate de Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) sub forma controlului documentar, procedură ce prezintă anumite particularități de care contribuabilii trebuie să țină cont. Citește articolul
Comerțul online de produse a început să crească simțitor odată cu pandemia de coronavirus, tot mai mulți comercianți online persoane fizice și juridice devenind activi în România. În acest context, autoritățile de la noi au început să facă demersuri pentru a-i depista pe cei care nu-și declară integral sau parțial veniturile. Cum? Prin introducerea de declarații obligatorii pentru anumiți intermediari din domeniul comerțului online, astfel încât evazioniștii să poată fi identificați mai ușor. Citește articolul
Activitatea vânzătorilor persoane fizice și juridice intermediată de platformele digitale, precum marketplace-urile, va fi monitorizată din 2023 de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vorbim despre raportarea DAC7, pe care o vor face anual companiile care dețin platformele digitale prin care se intermediază vânzările de bunuri și prestările de servicii, aceasta urmând să cuprindă informații complexe despre cei vizați. Citește articolul
Deși vorbim de o declarație care se depune abia de câteva luni, formularul 395 deja a început să aducă rezultatele așteptate de reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unor declarații recente. În acest sens, în aprilie vor fi demarate controale ale inspectorilor antifraudă la comercianții online bănuiți de evaziune fiscală. Este vorba de raportarea pe care sunt obligați să o facă furnizorii de servicii poștale și care vizează indirect comercianții online care trimit colete cu plata ramburs către clienți. Citește articolul
Noua obligație de raportare la Fisc a activității derulate de persoanele fizice și juridice prin platformele online vizează atât marketplace-urile, cât și alte tipuri de platforme, avertizează specialiștii. Citește articolul
Activitatea comercianților care-și vând produsele prin intermediul marketplace-urilor trebuie raportată anual la Fisc, începând cu 2023, de cei care gestionează aceste platforme digitale, prevede o ordonanță nouă, prin care s-a transpus în România Directiva europeană DAC7. În acest proces, marketplace-urile trebuie să colecteze anumite informații despre comercianții activi, iar cei necooperanți vor risca fie să piardă accesul la platforme, fie să li se rețină banii din vânzările făcute prin platforme. Citește articolul