Pentru mai mult de 300 de funcții publice de execuție s-a dat startul înscrierilor la concursul organizat de Direcția Regională a Finanțelor Publice (DRFP) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Dosarele de înscriere se pot depune până la 1 martie 2023. Citește articolul
O serie de facilități fiscale, printre care și amnistia fiscală a obligațiilor accesorii aferente anumitor tipuri de obligații bugetare principale, sub condiția îndeplinirii anumitor condiții expres prevăzute, au fost acordate în contextul pandemiei prin Ordonanța de Urgență 69/2020.
Citește articolulAgenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a pregătit pentru ultima lună a anului webinarii în care va oferi contribuabililor detalii despre impozitarea dividendelor, a veniturilor din închirieri, dar va explica și tratamentul fiscal privind veniturile obținute din postările de pe rețelele de socializare și aplicarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) în privința operațiunilor imobiliare. Citește articolul
Anul acesta s-a stabilit ca Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) să publice trimestrial o listă a contribuabililor corecți, adică a persoanelor juridice care n-au obligații restante, prima astfel de listă fiind publicată de curând. Lista poate fi verificată atât de firme, cât și de salariații acestora, procedura nefiind una complicată. Citește articolul
Formularul 112 a fost actualizat recent, iar angajatorii au întâmpinat probleme la depunerea online a declarației din cauza erorilor apărute, deși probleme vin, de cele mai multe ori, de la organul fiscal. Totuși, recomandarea unui expert contabil este ca, în primă fază, să fie depusă D112 în termenul legal, chiar dacă există erori, astfel încât să fie primit un număr de recipisă, iar până la finalul lunii să fie redepusă declarația corectată. Data depunerii celei de-a doua declarații va fi cea a depunerii inițiale, după cum este prevăzut în Codul de procedură fiscală. Citește articolul
Formularul 112 a fost schimbat din nou, la doar câteva luni distanță de la cea mai recentă schimbare, printr-un ordin care se aplică începând cu raportarea pe august 2022. Iar Fiscul a pus la dispoziție recent și versiunea electronică aferentă, pe care deja a trebuit să o actualizeze, de două ori, pentru că avea probleme. Noua formă a declarației 112 vine, în principal, cu modificări legate de suprataxarea muncii part time, dar și pentru că Guvernul a schimbat entitățile responsabile de emiterea formularului. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) continuă organizarea de webinare și toamna aceasta, pe listă fiind subiecte precum modificările aduse la impozitul micro, suprataxarea part-time, impozitul pe veniturile din chirii și perspectiva TVA în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport. Citește articolul
Comercianții, inclusiv cei din mediul online, n-au fost ocoliți de noutăți legislative de când a apărut vara și până acum. Vorbim de noi obligații informative, de un cazier comercial ce va putea fi folosit și pentru o sancționare mai dură de către autoritatea de protecția consumatorului și nu numai. Citește articolul
În 2023 reapare obligația de a înregistra contractele de închiriere a locuințelor la Fisc. Câte dintre contractele în derulare vor apărea, de anul viitor, în evidența statului și câte dintre cele nou-încheiate vor fi declarate, rămâne de văzut. Deși sunt două chestiuni diferite - înregistrarea contractelor și declararea veniturilor din chirii, aceasta din urmă fiind întotdeauna obligatorie - cei care închiriază sunt obișnuiți să gândească pe principiul „dacă declar contractul la Fisc, sunt obligat să plătesc și impozit pe venit”. Asta face ca nu de puține ori locatorii, adică cei care „dau în chirie”, să-i condiționeze pe cei care închiriază să le suporte, faptic, și valoarea impozitului dacă vor să aibă contractele înregistrate. Citește articolul
Pentru cei care obțin venituri din chirii, anul 2023 se anunță deja mai greu din perspectiva taxării. Invariabil, la sistemul public de sănătate vor contribui cu bani mai mulți locatori ca până acum, pentru că pragul de taxare s-a înjumătățit. Dar cea mai dură suplimentare a taxării este la impozit, unde, deși cota nu s-a modificat, s-a modificat baza la care se aplică. Contribuabililor le rămâne însă la dispoziție varianta să meargă la un contabil care să-i ajute cu un alt regim de impozitare, prin care ar reuși, totuși, de anul următor, să scadă cheltuielile așa cum au făcut-o până acum. Și tot de anul următor, ne întoarcem la formalitatea înregistrării obligatorii a contractelor la Fisc. Citește articolul