Legea prin care s-a extins facilitatea amânării plății chiriilor la toate firmele și persoanele fizice care au fost afectate economic pe perioada stării de urgență a apărut în Monitorul Oficial și se va aplica de duminică. Din cauză că acest lucru ar putea avea un impact major asupra proprietarilor de spații (sau sublocatorii, adică acei chiriași care subînchiriază, dacă au acest drept), legiuitorul a decis că și aceștia vor fi compensați imediat și nu vor trebui să aștepte să primească chiriile. Doar că, pe perioada în care va fi amânată plata chiriei, cel care va compensa proprietarii de spații va fi Fiscul. Citește articolul
O nouă lege apărută azi în Monitorul Oficial va extinde duminică sfera persoanelor care vor putea cere amânarea plății chiriilor. Concret, cei care nu-și pot plăti chiriile vor putea să ceară Fiscului să le achite în locul lor, urmând ca datoria la Fisc să fie acoperită până la finalul anului. O măsură similară există deja de ceva timp, fiind instituită de Guvern prin ordonanță de urgență, însă mecanismul este diferit. Citește articolul
Una din măsurile adoptate de Guvern, pe perioada stării de urgență, a fost oferirea posibilității de amânare a plății chiriilor, pentru anumite categorii profesionale, cum sunt întreprinderile mici și mijlocii (IMM) sau avocații. Însă această facilitate va expira odată cu ieșirea din starea de urgență și, de aceea, multe din entitățile menționate mai sus s-ar putea să nu mai aibă un temei legal care să le ofere posibilitatea încă unei alte amânări. De aceea, cea mai sigură soluție este încercarea de renegociere a contractelor de închiriere cu partenerul contractual. Citește articolul
În ultimele săptămâni, Guvernul a oficializat mai multe forme de ajutor direct sau indirect (mai ales) pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri), dar și pentru persoanele fizice autorizate (PFA), printr-o serie de ordonanțe de urgență. Deși acestea nu erau accesibile din start, majoritatea au devenit aplicabile în practică în ultimele zile. Citește articolul
În urmă cu câteva săptămâni, Guvernul a stabilit, prin Ordonanța de urgență (OUG) nr. 29/2020 că și avocații, notarii sau executorii judecătorești vor putea beneficia de amânarea plății chiriilor și a utilităților pentru sediile unde își desfășoară activitățile, atât timp cât durează starea de urgență. Era nevoie, însă, de niște norme de punere în aplicare, care au devenit efective miercuri, după ce au apărut în Monitorul Oficial. Citește articolul
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) care beneficiază de amânarea plății chiriilor (pentru sediile sociale și secundare) și a utilităților riscă să nu fie ajutate prea mult de această măsură, dacă ea va fi limitată doar pe timpul perioadei cât este decretată starea de urgență. Acest lucru poate avea loc din cauză că perioada de 30 de zile cât durează starea de urgență ar putea fi insuficientă pentru redresarea economică a unor asemenea întreprinderi, este menționat într-un articol apărut pe site-ul firmei de avocatură NNDKP. Citește articolul
În 21 martie 2020 a intrat în vigoare o ordonanță de urgență - OUG 29/2020 - ce a instituit mai multe măsuri pentru întreprinderi mici și mijlocii (IMM) și alte entități, pentru a le ajuta să facă față efectelor economice cauzate de coronavirus. Printre acestea, IMM-urile beneficiază de amânări la plata chiriilor pentru sediile sociale și secundare, precum și pentru plata utilităților. Însă această amânare nu înseamnă că IMM-urile scapă și de plata penalităților de întârziere. Citește articolul
Guvernul a decis să ajute întreprinderile mici și mijlocii (IMM-urile), avocații, notarii și alte anumite profesii printr-o serie de măsuri luate pentru a diminua impactul economic cauzat de coronavirus, conform unei ordonanțe de urgență (OUG nr. 29/2020) apărute astăzi în Monitorul Oficial. Una dintre aceste măsuri este posibilitatea persoanelor menționate mai sus de a obține amânarea la plată a chiriilor și a utilităților în perioada stării de urgență, însă numai dacă acestea obțin de la stat un certificat de stare de urgență. Citește articolul
E preferabil să existe un contract scris între chiriaș și cel care-i închiriază locuința. Și mai bine, pentru a evita acuzațiile de evaziune, e preferabil ca veniturile să fie impozitate. Închirierea unei locuințe ridică însă mai multe probleme de drept pentru proprietar și chiriașul său: cum trebuie făcut contractul pentru a fi valabil, cum poate fi folosit la executarea silită, când e nevoie de un preaviz la terminarea contractului ș.a.m.d. Anul acesta s-au schimbat câteva lucruri ce țin de taxarea veniturilor proprietarilor din chirii, dar și de înregistrarea contractului. Prin urmare, iată răspunsurile la câteva dintre cele mai importante probleme ale proprietarilor și chiriașilor, în pas cu ultimele noutăți: Citește articolul
Mai sunt doar câteva zile până când trebuie depusă declarația unică, acel formular fiscal nou, folosit de persoanele fizice care obțin venituri nesalariale pentru a-și declara veniturile și pentru a-și plăti ulterior taxe datorate la stat. Deși termenul inițial pentru anul acesta fusese 16 iulie, Executivul a mai amânat obligația depunerii declarației până la 31 iulie. Citește articolul