Certificatele de înregistrare emise firmelor și PFA-urilor sau întreprinderilor individuale/familale, în relația cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), urmează să fie editate, la cerere, și în format electronic, prevede noua Lege a ONRC. Această posibilitate nu există acum. Citește articolul
Una dintre schimbările importante care se vor introduce curând în relația cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) este că actele constitutive ale societăților vor putea fi încheiate și electronic, acestea fiind semnate electronic de fondatori sau de reprezentanții lor. În acest sens, Ministerul Justiției urmează să emită un ordin cu formularele-tip de acte constitutive care vor fi disponibile pentru încheiere electronică. Citește articolul
Activitatea de înregistrare în Registrul Comerțului urmează să fie preluată, începând din toamnă, de persoane specializate care vor ocupa posturile nou-create de registratori din cadrul Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), conform unei legi noi. Măsura este așteptată de ani de zile, în condițiile în care activitatea de înregistrare ar trebui făcută de judecători delegați, iar Guvernul a stabilit în 2010 că, în mod excepțional, alte persoane din oficiile ONRC o pot desfășura până se înființează posturile de registratori. Citește articolul
După ce Legea nr. 101/2021 a reintrodus declarația anuală privind beneficiarii reali pentru toate firmele, Guvernul a venit cu o amânare a termenului de depunere, care se împlinea la începutul verii. Noul termen, 1 octombrie, este obligatoriu chiar și pentru companiile care au numai asociați persoane fizice. În acest context, reamintim societăților câteva aspecte importante legate de completarea și depunerea declarației cu beneficiarii reali, pe care le-am învățat în aceste ultime luni: Citește articolul
Companiile care trebuie să depună declarația anuală (pentru 2021) cu beneficiarii lor reali, până la 1 octombrie, pot folosi același formular și pentru a îndeplini o obligație mai veche, conform unui anunț de joi al Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC). Mai precis, este vorba de firmele înființate înainte de 21 iulie 2019, care în prezent trebuie să depună declarația de beneficiar real la trei luni după terminarea stării de alertă (dacă n-au depus-o deja). Citește articolul
Chiar dacă, potrivit unei legi care se aplică începând de astăzi, dispare necesitatea transmiterii, ulterior înregistrării în registrul comerțului, de la ONRC la Fisc, a documentului care atestă dreptul de folosință privind sediul social, va trebui totuși să se facă în continuare dovada deținerii cu titlu legal a spațiului cu destinație de sediu social la momentul înființării firmei. Citește articolul
Companiile din România trebuie să depună din nou declarația anuală cu beneficiarii reali, aceasta fiind reintrodusă luna trecută în legislație. Depunerea acesteia, însă, nu este amânată automat pentru după terminarea stării de alertă, conform unei informări recente a specialiștilor de la CMS. Cu toate acestea, Claudiu Năsui, ministrul economiei, a declarat azi că formularul ar urma să fie amânat pentru octombrie. Citește articolul
În contextul reintroducerii obligației de a depune anual declarația privind beneficiarii reali, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) sfătuiește firmele să evite aglomerarea ghișeelor sale. Concret, ideal este ca declarațiile să fie transmise fie online, fie prin poștă sau curier. Citește articolul
Ținând cont de situația epidemiologică din țara noastră și pentru a preveni infectarea cu virusul SARS-CoV-2, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) anunță, printr-un comunicat de presă publicat joi, că, în următoarea perioadă, cei ce au de rezolvat o situație în relația cu autoritatea și trebuie să facă o vizită la unul dintre sediile acesteia vor trebui să respecte o serie de reguli speciale. Astfel, după cum anunță ONRC, asistența nu se poate acorda celor interesați la sediu decât dacă fac o programare în acest sens. Citește articolul
Anul trecut a adus mai multe modificări importante la relația pe care firmele, PFA-urile și ONG-urile o au cu statul. Mă refer, în esență, la mai multe simplificări, dar și la unele schimbări în bine ale serviciilor oferite de autoritățile fiscale. Citește articolul