Companiile care trebuie să depună declarația anuală (pentru 2021) cu beneficiarii lor reali, până la 1 octombrie, pot folosi același formular și pentru a îndeplini o obligație mai veche, conform unui anunț de joi al Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC). Mai precis, este vorba de firmele înființate înainte de 21 iulie 2019, care în prezent trebuie să depună declarația de beneficiar real la trei luni după terminarea stării de alertă (dacă n-au depus-o deja). Citește articolul
Chiar dacă, potrivit unei legi care se aplică începând de astăzi, dispare necesitatea transmiterii, ulterior înregistrării în registrul comerțului, de la ONRC la Fisc, a documentului care atestă dreptul de folosință privind sediul social, va trebui totuși să se facă în continuare dovada deținerii cu titlu legal a spațiului cu destinație de sediu social la momentul înființării firmei. Citește articolul
Companiile din România trebuie să depună din nou declarația anuală cu beneficiarii reali, aceasta fiind reintrodusă luna trecută în legislație. Depunerea acesteia, însă, nu este amânată automat pentru după terminarea stării de alertă, conform unei informări recente a specialiștilor de la CMS. Cu toate acestea, Claudiu Năsui, ministrul economiei, a declarat azi că formularul ar urma să fie amânat pentru octombrie. Citește articolul
În contextul reintroducerii obligației de a depune anual declarația privind beneficiarii reali, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) sfătuiește firmele să evite aglomerarea ghișeelor sale. Concret, ideal este ca declarațiile să fie transmise fie online, fie prin poștă sau curier. Citește articolul
Ținând cont de situația epidemiologică din țara noastră și pentru a preveni infectarea cu virusul SARS-CoV-2, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) anunță, printr-un comunicat de presă publicat joi, că, în următoarea perioadă, cei ce au de rezolvat o situație în relația cu autoritatea și trebuie să facă o vizită la unul dintre sediile acesteia vor trebui să respecte o serie de reguli speciale. Astfel, după cum anunță ONRC, asistența nu se poate acorda celor interesați la sediu decât dacă fac o programare în acest sens. Citește articolul
Anul trecut a adus mai multe modificări importante la relația pe care firmele, PFA-urile și ONG-urile o au cu statul. Mă refer, în esență, la mai multe simplificări, dar și la unele schimbări în bine ale serviciilor oferite de autoritățile fiscale. Citește articolul
Pentru a începe tranziția către digitalizarea interacțiunii cu cei de la Registrul Comerțului, Ministerul Justiției a aprobat un set lung de modificări la normele ce reglementează activitatea de la Registru. Sunt eliminate o serie de documente, în primul rând, ce nu vor mai fi necesare la înregistrare. Modificările aduse de ordinul de ministru vor intra în vigoare sâmbătă. Citește articolul
Firmele și persoanele fizice continuă relaționarea cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), timp de încă nouă luni, în principal online sau prin intermediari, potrivit unei ordonanțe publicate vineri seară în Monitorul Oficial. În același timp, se menține în paralel programul de lucru redus pentru ghișeele ONRC. Citește articolul
Declarațiile privind beneficiarii reali ai firmelor pot fi trimise online sau prin poștă și curier chiar și dincolo de jumătatea lunii noiembrie 2020, conform unei noi ordonanțe de urgență a Guvernului. Aceste modalități de transmitere a declarațiilor urmau să dispară la acel moment, în lipsa intervenției Executivului. Totuși, vorbim doar de o amânare. Citește articolul
Declarația privind beneficiarii reali nu va mai putea fi depusă online începând cu a doua jumătate a lunii noiembrie 2020, după ce această posibilitate expresă va dispărea din legislație din cauza Legii 208/2020, informația fiind confirmată de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Asta deși autoritățile ar trebui să primească în continuare versiunea electronică a formularului în baza unei obligații pe care o au, la modul general, prin Ordonanța de urgență a Guvernului 38/2020. Citește articolul