Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Impactul în practică al fișierului standard de audit de taxe (SAF-T) ar putea fi văzut de contribuabili abia la ceva timp după introducerea acestuia, spun specialiștii. Asta pentru că unul dintre obiectivele urmărite prin introducerea SAF-T este eliminarea totală a declarațiilor fiscale, dar este nevoie de timp pentru ca lucrurile să ajungă în acel punct. Citește articolul
Începând de anul trecut, codul de TVA se acordă automat, fără analiză de risc, aceasta urmând a se face după acordare. Există însă și situații în care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) îți poate anula codul de TVA din oficiu, uneori imediat după înregistrarea în scopuri de TVA. Citește articolul
Pentru indemnizațiile „de pandemie”, acordate de Guvern în timpul stării de urgență și celei de alertă profesioniștilor afectați de măsurile luate (oprirea sau reducerea activității, după caz), beneficiarii trebuie să plătească anul acesta impozit și contribuții la pensii și sănătate - pentru veniturile de anul trecut. În cazul avocaților, legiuitorul a făcut însă o necorelare între prevederile ordonanțelor care s-au succedat anul trecut pentru acordarea acestor indemnizații de pandemie, iar în ciuda eforturilor reprezentanților avocaților pe lângă legiuitor, chestiunea nu s-a lămurit în favoarea avocaților. Deși ar fi trebuit să datoreze un procent mai mic, aceștia trebuie să plătească, până la urmă, o contribuție la pensii (CAS) de 25%. Citește articolul
Ideea clasificării firmelor din România în funcție de riscul fiscal, în baza analizei de risc, a revenit recent în atenția publicului, după ce șefa Fiscului a declarat că anul acesta vom avea noutăți în domeniu. Cu această ocazie, venim astăzi cu chestiunile esențiale legate de stabilirea riscului fiscal în general, în urma analizei de risc, dar și cu lucrurile care pot atrage un risc fiscal mare în zona de TVA. Citește articolul
Finalul lunii mai vine cu un termen fiscal important pentru cei care obţin venituri din activităţi independente, chirii sau dividende. În acest context, trebuie PFA-urile să cuprindă, în declarația unică pentru anul 2020, o factură emisă și neîncasată anul trecut? Citește articolul
Plătitorii de impozit pe profit și plătitorii de impozit micro vor putea să scadă din aceste dări jumătate din cheltuielile pe care le fac în vederea promovării exporturilor, conform unui proiect de OUG pus joi în dezbatere de Ministerul Economiei. Totodată, actualul Program de promovare a exporturilor va fi desființat, din moment ce ministerul a observat că acesta ajută foarte puține firme. Citește articolul
În cazul în care angajatul desfășoară activitate din alt stat decât cel în care lucra în mod obișnuit, din cauza restricțiilor impuse în contextul COVID-19, tratamentul fiscal aplicabil se poate modifica? Unde se datorează impozit pentru ajutoarele date de guverne în ultima vreme angajaților? Și în ce măsură s-ar putea confrunta firmele cu impuneri fiscale suplimentare dacă angajații sau cei din conducerea firmelor sunt nevoiți să lucreze din alte state? Acestea au fost principalele probleme, în contextul taxării internaționale, care au decurs din restricțiile impuse mobilității lucrătorilor. Iată ce lămuriri oficiale au primit: Citește articolul
Atât Codul fiscal, cât și Codul de procedură fiscală urmează să fie modificate, astfel încât prevederile ambigue ale celor două documente să fie interpretate în favoarea contribuabililor. Propunerea de modificare a legislației fiscale apare într-un proiect de lege dezbătut și adoptat marți de senatori. Chiar dacă principiul există și acum în legislația fiscală, aplicarea lui nu este foarte ușoară. Citește articolul
Dacă vrei să-ți deschizi un PFA, trebuie să știi care sunt aspectele la care este necesar să fii atent, precum alegerea codului CAEN, dovedirea pregătirii profesionale aferente acestuia, numărul maxim de angajați pe care îi poți avea și, cel mai important, alegerea sistemului de impozitare. Îți prezentăm, mai jos, de ce și când este indicat, conform specialiștilor, să optezi pentru impozitarea în sistem real și când să alegi sistemul forfetar de impozitare, denumit și normă de venit. Citește articolul
Prezentarea în scris către salariaţi a fişei postului, foii de prezenţă, precum şi a regulamentului intern devine, în curând, opţională, după de Guvernul a adoptat miercuri o OUG ce prevede faptul că aceste trei documente nu mai trebuie întocmite obligatoriu de către microîntreprinderile cu până la nouă salariați. Fișa de post, spre exemplu, poate fi comunicată doar verbal și trebuie pusă la dispoziţia salariatului doar dacă el solicită acest lucru în scris. Citește articolul