Sunt întrebat, din ce în ce mai des, dacă salariatului care-și reclamă angajatorul la inspectoratul teritorial de muncă (ITM) îi este asigurat dreptul la confidențialitate, dacă angajatorul ar putea afla cine l-a reclamat și care sunt consecințele în cazul în care este deconspirat. În teorie, confidențialitatea trebuie respectată, dar nu putem spune că nu s-au întâmplat în practică situații în care principiul n-a fost respectat, iar alteori este destul de ușor pentru angajator să-și dea seama cine a fost cel care a sesizat Inspecția. Există o teamă a angajatului, dar fără să o diminuăm sau să o bagatelizăm, trebuie spus și subliniat iar și iar că lipsa de atitudine față de încălcarea legii, lipsa „ripostei legitime” a angajatului nu va duce niciodată la îmbunătățirea situației, nici la diminuarea abuzurilor, iar conflictul care oricum exista între angajat și angajator va rămâne cel puțin în aceeași fază, dacă nu cumva se va acutiza ulterior. Citește articolul
Uniunea Națională a Experților în Legislația Muncii (UNELM) anunța astăzi că, specialiștii din domeniu primesc e-mail-uri nesolicitate de la o adresă a Inspecției Muncii. În urma analizării cauzei care a dus la trimiterea de e-mail-uri nesolicitate, UNELM a anunțat că a fost vorba doar de o problemă tehnică cu serviciul de transmitere automată a e-mail-urilor. Prin urmare, mesajele primite trebuie ignorate de către primitori. Citește articolul
Comercianții profită de neatenția consumatorilor și de entuziasmul creat de reducerile anunțate de Black Friday. Anul acesta, mai mult ca anii precedenți, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a amendat mai multe magazine mari care ofereau reduceri înșelătoare cumpărătorilor din online și nu numai. În acest context, ANPC a înființat o „divizie” specială de control, care se concentrează pe reducerile de Black Friday, dar și o adresă specială de e-mail la care consumatorii pot trimite reclamații și orice dovezi consideră necesare pentru a arăta neregulile constatate. Citește articolul
Site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost modificat, acum având o nouă înfățișare și o organizare mai bună a informațiilor conținute. Citește articolul
Ce facem când ne lovim de un comportament neprofesionist, deplasat din partea unui funcționar al Fiscului? Când conduita sa, la ghișeu, în control sau în orice alt context într-un raport cu contribuabilul este chiar abuzivă? Putem reclama acest lucru. Cu ajutorul celor de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), am realizat o scurtă sinteză a soluțiilor pe care contribuabilii le au la dispoziție în astfel de situații. Citește articolul
În interacțiunea comerciant-client pot apărea, mai ales în perioadele în care volumul produselor vândute este mare, adică în perioadele cu reduceri de preț, diverse neînțelegeri sau chiar probleme, care nu-și găsesc întotdeauna o rezolvarea rapidă și facilă. Astfel, în cazul în care comerciantul nu a rezolvat situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Citește articolul
Dacă ne-am adresat deja comerciantului sau celui care ne prestează un serviciu și am primit o rezolvare nesatisfăcătoare sau chiar deloc, abia atunci ne putem adresa autorităților din domeniu: Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Centrului European al Consumatorilor (ECC România), după caz. Cel mai important lucru este să însoțim plângerile noastre de copiile tuturor documentelor pe care ni le cer. În orice caz, indiferent de rezolvare, vom primi un răspuns de la aceste autorități într-o lună de zile. Citește articolul