RAR a anunțat că, pe site-ul oficial al instituției (www.rarom.ro), a fost creată o nouă secțiune „Campanii de rechemare”, menită să ofere utilizatorilor o modalitate rapidă de a verifica dacă vehiculul lor face obiectul unor astfel de acțiuni inițiate de producători.
Potrivit RAR, această facilitate funcționează ca o interfață între deținătorul mașinii și paginile oficiale ale reprezentanților din România ai mărcilor auto. Utilizatorii trebuie doar să selecteze marca vehiculului și să urmeze instrucțiunile afișate pe site-ul către care sunt redirecționați.
„Această facilitate este o interfață între utilizatorul final al mașinii și paginile oficiale ale reprezentanților din România ai mărcilor auto. Utilizatorii trebuie să selecteze marca de autovehicul dorită și să urmeze instrucțiunile de pe site-ul care se deschide.
Pentru majoritatea mărcilor există posibilitatea interogării online a eventualelor campanii de rechemare, dar în unele cazuri informațiile pot fi accesate doar prin contactarea unui atelier din rețeaua producătorului. În aceste cazuri, am adăugat mesaje de informare și atenționare a utilizatorilor”, se arată în comunicatul transmis de RAR.
Noua secțiune vine după ce, la începutul lunii iulie, RAR a emis o atenționare privind desfășurarea unor campanii de rechemare în service pentru mai multe mărci și modele fabricate între 1998 și 2019, din cauza unor defecțiuni tehnice grave, inclusiv la sistemele de airbag.
La acel moment, autoritatea le recomanda șoferilor să consulte platformele oficiale ale producătorilor sau să se prezinte în service-urile autorizate pentru a verifica dacă mașina lor este vizată de o astfel de campanie.
„Pagina va fi constant actualizată, pe măsură ce vom identifica noi mărci auto sau în cazul mărcilor pentru care producătorul nu a pus încă la dispoziție un website pentru verificarea campaniilor de rechemare (..) Recomandarea noastră este să nu ignorați posibilitatea ca vehiculul pe care îl conduceți să fie inclus într-o campanie de rechemare, chiar dacă presupusa problemă tehnică vi se pare nesemnificativă”, subliniază RAR.
Reparațiile și activitățile necesare remedierii unei neconformități dintr-o campanie de rechemare sunt efectuate gratuit, suportate de producătorul mărcii, dacă operațiunile vizează exclusiv componenta pentru care s-a inițiat campania.
Comentarii articol (1)