Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 232 soluții astăzi
Autori Schoenherr si Asociatii

Schoenherr si Asociatii

Schoenherr este una dintre cele mai mari firme de avocatura regionale, cu 14 birouri situate in Belgrad, Bratislava, Bruxelles, Budapesta, Bucuresti, Chisinau, Istanbul, Ljubljana, Podgorica, Praga, Sofia, Viena, Varsovia si Zagreb, precum si patru practici nationale in Albania, Bosnia-Hertegovina, Macedonia si Ucraina.

Schoenherr si-a inceput activitatea in Romania in 1996 si a devenit curand unul dintre cei mai importanti jucatori activi pe piata locala de avocatura. Echipa din Romania opereaza sub denumirea Schoenherr si Asociatii si numara in prezent 60 de avocati si consultanti recunoscuti la nivel national si international pentru implicarea in unele dintre cele mai mari tranzactii derulate pe aceste piete in plan regional si local.

Practicile-cheie ale Schoenherr si Asociatii sunt corporate/fuziuni si achizitii, financiar-bancar si piata de capital, real estate, litigii si arbitraje. De asemenea, Schoenherr si Asociatii are experienta extinsa in dreptul concurentei, „white-collar crime”, dreptul muncii si protectia datelor cu caracter personal, insolventa si restructurare, proprietate intelectuala.

Prin firma Schoenherr Bucharest Tax, grupul Schoenherr asigura totodata servicii specializate de consultanta fiscala. Clientii Schoenherr si Asociatii sunt companii multinationale si locale active intr-o varietate de domenii, incluzand servicii financiare, energie, dezvoltare imobiliara, constructii, retail, IT&C si tehnologie, farmaceutice si servicii medicale, auto, bunuri de larg consum, industrie etc.

ACCES PREMIUM

Modificările europene la regimul TVA: Trei sferturi din vânzările externe realizate de România, afectate, din ianuarie, de neclarități fiscale

Primii pași spre o modificare de amploare a sistemului de TVA la nivelul UE vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2020. Lucrurile sunt încă neclare în România, în condițiile în care nu a fost anunțat încă un proiect de act normativ care să transpună prevederile europene. Cum se pot pregăti societățile care realizează tranzacții intracomunitare, în absența unor prevederi legale locale? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Whistleblowers: Angajatorii vor trebui să protejeze salariații care raportează încălcări ale legislației

O nouă directivă europeană, care va trebui să fie transpusă și în România, prevede obligația pentru anumite companii de a crea canale interne prin care angajații lor (și nu numai) să poată raporta încălcări ale legislației Uniunii Europene (UE). Mai mult, avertizorii (whistleblowers) care raportează aceste încălcări vor fi feriți de orice represalii din partea companiei vizate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Urmează să apară o bază comună de impozitare a profitului, pentru statele UE. Ce ar însemna asta pentru firmele românești?

Globalizarea și digitalizarea mediului economic din ultimii ani au făcut ca regulile din prezent cu privire la impozitare să nu mai reprezinte un cadru eficient pentru protejarea bazelor de impozitare naționale împotriva erodării și transferului profiturilor. În fața acestor provocări, Comisia Europeană („Comisia”) a răspuns încă din 2011, când a lansat Propunerea privind o bază fiscală consolidată comună a societăților (CCCTB), menită să prevadă un set unic de reguli de calculare a bazei fiscale și de consolidare a acesteia pentru societățile care desfășoară activități pe piața unică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ASF pregătește măsuri mai stricte de cunoaștere a clientelei pentru firmele de asigurare și de investiții

După Banca Națională a României, și Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) vine cu măsuri mai stricte de cunoaștere a clientelei, de formalizare a procedurilor interne și de derulare a evaluării riscului de spălare a banilor și finanțare a terorismului pentru entitățile raportoare pe care le supraveghează și controlează. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Principalele noutăți legislative de care să țină cont firmele la raportarea impozitului pe profit pentru 2018

Termenul de depunere a declarației de impozit pe profit (formularul 101) pentru anul 2018 se apropie cu pași repezi, iar avalanșa de modificări legislative din ultima perioadă poate crea confuzii în ceea ce privește regulile ce trebuie respectate pentru anul 2018. Mai jos sunt amintite șapte schimbări recente și relevanța lor pentru raportarea ce trebuie transmisă Fiscului până pe 25 martie 2019. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Bonusurile se acordă salariaților după cum vrea angajatorul?

Companiile au o largă putere de discreție cu privire la modalitatea în care le acordă bonusuri salariaților lor, beneficiind de o serie de opțiuni în care pot implementa acest tip de adaos la salariu. Este important, însă, ca angajatorii să urmărească anumite aspecte a căror corectă punere în practică îi poate scuti de litigii cu salariații. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghidul concurenței pentru firme

Cuantificarea riscurilor în materie de concurență: Probleme mai mari decât amenzile

La întrebarea frecventă „care sunt riscurile în cazul unei potențiale încălcări a legislației de concurență?”, răspunsul cel mai cunoscut și la îndemână este „amenda”. Din păcate, însă, spectrul riscurilor incidente este unul mai larg, putând exista consecințe nefaste, pe termen lung, asupra activității unei companii sancționate de autoritatea de concurență. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghidul concurenței pentru firme

Participarea la licitații publice: Există obligații concurențiale care trebuie respectate?

Licitațiile publice, fie că sunt organizate de o autoritate publică sau de o companie, trebuie să asigure o concurență reală între participanți. Punerea în aplicare a acestui principiu general este atent monitorizată de autoritatea de concurență, prin investigarea posibilelor înţelegeri anticoncurenţiale (așa-numite carteluri) între ofertanţi, având ca scop denaturarea concurenţei. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghidul concurenței pentru firme

Clauzele de neconcurență în diverse tipuri de contracte comerciale: Ce formă pot avea și unde e nevoie de atenție specială

De cele mai multe ori, una dintre părțile unui contract comercial (spre exemplu, un contract de distribuție, franciză sau închiriere) poate propune introducerea unei clauze care reglementează aplicarea unei obligații de neconcurență - clauză care se poate regăsi în contract sub multiple terminologii ("neconcurență", "exclusivitate", "conflict de interese" etc). O astfel de propunere trebuie întotdeauna analizată cu mare atenție de către părți, luând în considerare cu precădere regulile de concurență aplicabile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pașii pregătirii angajatorilor pentru GDPR: Ce trebuie să știi despre noile reguli de prelucrare a datelor personale

Toți angajatorii din România procesează datele personale ale propriilor salariați. Însă nu toți știu însă că asta înseamnă că Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), ce va intra în vigoare în mai 2018, li se va aplica în mod direct. Dacă nu vor ține cont de noile reguli, angajatorii se vor expune riscului unor amenzi enorme. Din acest motiv, îți prezentăm pașii de urmat pentru a te pregăti de aplicarea GDPR. Citește articolul